KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

driver

Hungarian translation: membrán


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:driver
Hungarian translation:membrán
Entered by: SZM

20:03 Nov 6, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Stúdió hangszórók
English term or phrase: driver
LF driver: 4” Aramid Kevlar

Vezérlőnek fordítható itt?
SZM
membrán
Explanation:
Itt a hangsugárzó egyik alkatrészéről van szó, anyaga kevlár:

"6.5" Kevlar driver, 1" textile dome tweeter, 50Hz-20kHz, 6 Ohm impedance, 87dB sensitivity."

"Tömör, öntött alumínium kosár, kevlár membrán, nagy teljesítményű mágnes, fekete krómozott hangszóró talp, forgatható közép/ magassugárzó."

--------------------------------------------------
Note added at 13 óra (2008-11-07 09:22:50 GMT)
--------------------------------------------------

A kérdésben LF (alacsony frekvenciás) driver szerepel, ez éppen az:
"Igazi telt mélyhangzás audiofil felhasználásra. Speciális kevlár membrán gumi peremmel. Nagy terhelhetõség, rendkívül kicsi torzítás."
http://www.hangszorobolt.hu/?showid=367&level0=23

Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Mivel anyagról van szó, maradok a membránnál, köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2membrán
Attila Széphegyi
4erősítő
Gusztáv Jánvári
4 -1hangszóróZsuzsa Berenyi


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
erősítő


Explanation:
Erősítő, vagy transzduktor (esetleg jelátalakító). Egy hangszóróban több is lehet.

--------------------------------------------------
Note added at 5 perc (2008-11-06 20:09:27 GMT)
--------------------------------------------------

Izé, mágneses erősítőt akartam írni, csak elragadott a hév.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 92

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
hangszóró


Explanation:
Hasonlót kérdeztél a múltkor is.

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2008-11-06 20:06:40 GMT)
--------------------------------------------------

Itt is: http://hun.proz.com/kudoz/english_to_hungarian/electronics_e...

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-11-06 20:16:36 GMT)
--------------------------------------------------

Hangszóró: http://www.pako.hu/news/arlista_18sound.pdf
És az LF a low frequency rövidítése.


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/english_to_hungarian/electronics_e...
Zsuzsa Berenyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Gusztáv Jánvári: Ellenkeznem kell, Anyus, a hangszórókban több driver is lehet. | Kisméretű fülhallgatókban is lehet külön basszus- és magasút.
3 mins
  -> Az nem a hangfalra igaz?

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
membrán


Explanation:
Itt a hangsugárzó egyik alkatrészéről van szó, anyaga kevlár:

"6.5" Kevlar driver, 1" textile dome tweeter, 50Hz-20kHz, 6 Ohm impedance, 87dB sensitivity."

"Tömör, öntött alumínium kosár, kevlár membrán, nagy teljesítményű mágnes, fekete krómozott hangszóró talp, forgatható közép/ magassugárzó."

--------------------------------------------------
Note added at 13 óra (2008-11-07 09:22:50 GMT)
--------------------------------------------------

A kérdésben LF (alacsony frekvenciás) driver szerepel, ez éppen az:
"Igazi telt mélyhangzás audiofil felhasználásra. Speciális kevlár membrán gumi peremmel. Nagy terhelhetõség, rendkívül kicsi torzítás."
http://www.hangszorobolt.hu/?showid=367&level0=23




    Reference: http://www.audioreview.com/cat/speakers/floorstanding-speake...
    Reference: http://www.autohifipont.hu/ahp_speakers.htm
Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 878
Grading comment
Mivel anyagról van szó, maradok a membránnál, köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: Az anyag alapján membrán, egyébként a driver szerintem a membránt mozgató lengőtekercs lenne.
11 hrs
  -> Igen.

agree  fellner
2 days1 hr
  -> Köszönöm.