KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

sound projection

Hungarian translation: hangsugárzás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sound projection
Hungarian translation:hangsugárzás
Entered by: SZM

19:25 Nov 8, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Stúdió hangszórók
English term or phrase: sound projection
The round shaped corners and bass-reflex ports ensure a better sound projection.

Hangkivetítésnek fordítható?
SZM
hangsugárzás
Explanation:
Valóban hangkibocsátás, de hangszóróknál inkább hangsugárzásnak nevezik. (vö. hangsugárzó)
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
Legszívesebben mindkét változatot bejelölném. Csak az alapján tudok választani, hogy a "sugárzás" talán hangulatosabb szó, a saját, talán szubjektív megítélésem szerint.
Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1hangsugárzás
Balázs Sudár
4hangkibocsátás
Katalin Szilárd


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
hangsugárzás


Explanation:
Valóban hangkibocsátás, de hangszóróknál inkább hangsugárzásnak nevezik. (vö. hangsugárzó)

Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 511
Grading comment
Legszívesebben mindkét változatot bejelölném. Csak az alapján tudok választani, hogy a "sugárzás" talán hangulatosabb szó, a saját, talán szubjektív megítélésem szerint.
Köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kyanzes
19 mins
  -> Köszönöm.

neutral  Katalin Szilárd: Fizikai értelemben hangsugárzás, de az elektronikai eszközök leírásakor általában így szerepel: hangszórók hangkibocsátása. Azt nem igazán mondjuk/írjuk, hogy hangszórók hangkisugárzása jobb vagy tökéletes
28 mins
  -> Jobb hangsugárzást biztosít - szerintem teljesen jó. Esetleg jobb hangsugárzási tulajdonságokat biztosít.

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hangkibocsátás


Explanation:
Szerintem itt azt akarja mondani, hogy az említett extrák miatt jobban szól, jobb a hangkibocsátása.

"Creative Inspire T3100
... es két szatalit hangfalból és egy mélysugárzóból áll, mely nyílással van ellátva a jobb hangkibocsátás érdekében. A mágneses árnyékolásnak és a magas teljesítményű hangszóróknak..."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-08 20:46:40 GMT)
--------------------------------------------------


http://www.rolandee.hu/upload/5003388/NPC Frankfurt_H 72.pdf

"Szórt hangkibocsátás
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
A HP-207e és HP-204 modellek egyedülálló hangrendszere többirányú
hangkibocsátást tesz lehetôvé, ami a zongoristának és
az ôt hallgatónak is ugyanazt
a hangzásbeli élményt nyújtja,
mintha egy akusztikus hangversenyzongorát
hallganának. A
HP-207e és HP-204 speciális
hangrendszerének köszönhetôen
nem határozható meg pontosan
a hangforrás helye.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
HP-204: kifinomult mûködés
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
A HP-204 elegáns zongoratesttel és egyedülálló hangszórórendszerrel
(megegyezik a HP-207e-vel) büszkélkedik. A 88 billentyûn
mintavett zongorahangszín, a kiváltópontos PHA II-es billentyûzet,
valamint a folyamatos érzékelésû pedálnak köszönhetôen a
HP-204 az új-generációs digitális zongorák éllovasa. A zongoratest
rózsafa (RW) és világos tölgy (LA) színekben kapható."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.pixmania.com/hu/hu/411977/art/creative/2-1-hangsz...

"Az Inspire T3100 2.1 hangszórók ideális audió rendszert képviselnek kedvenc filmjei, zenéi, multimédia applikációi és videójátékai kiváló hangminőségben való élvezéséhez.
Az Inspire T3100 együttes két szatalit hangfalból és egy mélysugárzóból áll, mely nyílással van ellátva a jobb hangkibocsátás érdekében.
A mágneses árnyékolásnak és a magas teljesítményű hangszóróknak köszönhetően kiváló hangminőséget nyújt.
Az Inspire T3100 2.1 hangszórók tökéletessé teszik multimédia konfigurációját."

www.muanyagipariszemle.hu/2005/03/muszaki-muanyagok-tribolo...

"Zene a falakból
A falból, a mennyezetből, a padlóból áradó zenéhez szükséges berendezéseket
a PUR-habot feldolgozó Puren GmbH (Überlingen), a Siemens AG (München) elekt-
ronikai vállalat és a Bayer (Leverkusen) anyagkutatói közösen dolgozták ki.
A fürdőszobai csempékből Händel „Vízi zenéjét” hallgathatjuk zuhanyozás alatt
vagy a „Jurassic park”-ot nézve a TV-ben dinoszauruszok léptei düböröghetnek a
mennyezetből. Ezekhez az élvezetekhez a Siemens szabadalma alapján gyártott
rezgő felületek – hangfalak – segítségével juthatunk. A Desmophen és Desmodur
poliuretánból (Bayer) készített 7 mm vastag lapokat a hátoldalukon levő hanggenerá-
tor rezegteti. Ez a fal a Siemens digitális technológiájával hűen közvetíti az eredeti
hangzást akkor is, ha kárpittal, gipsszel, vagy csempével borítják. A hang nem egy
kiválasztott pontból szól, mint egy szokásos hangszóró esetén, hanem az egész felü-
letről. Ez azért lehetséges, mert a vibráló felület hangkibocsátási szögszélessége
kétszerese a hagyományos hangszóróénak."


    Reference: http://www.arukereso.hu/aktiv-hangfal-c4060/?st=hangkibocs%E...
Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 107