KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

R gain

Hungarian translation: R (piros) színjel erősítés, röviden R erősítés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:R gain
Hungarian translation:R (piros) színjel erősítés, röviden R erősítés
Entered by: SZM

18:03 Nov 13, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / TV
English term or phrase: R gain
Piros színerősítésnek fordítható?

Megint csak táblázatom van, szövegösszefüggés nélkül, időnként karakterkorlátozással.
SZM
R (piros) színjel erősítés, röviden R erősítés
Explanation:
Itt van ilyen:
"You can set R, G, and B gain manually be moving the sliders or using the text input boxes. The Fine controls have a tenth of the effect of the normal gain controls to allow fine adjustment to color balance. You can use the gain controls to introduce a desired color cast, e.g. to add warmth to the image."


--------------------------------------------------
Note added at 13 óra (2008-11-14 07:14:16 GMT)
--------------------------------------------------

A (color) gain = (szín) erősítés, már szerepelt. Az R itt színjelet jelöl. Az RGB jelölés közismert, valószínűleg ezért hagyták meg az eredetiben is (a karakterszám korlátozás szempontjából sem hátrányos).
http://www.proz.com/kudoz/english_to_hungarian/electronics_e...


--------------------------------------------------
Note added at 13 óra (2008-11-14 07:15:20 GMT)
--------------------------------------------------

Itt például probléma nélkül használják:
"Az átviendő jelek: Y világosság jel, (R-Y) és (B-Y) színkülönbségi jelek. Ezekből a vevőben az R,G,B színjelek visszaállíthatóak."
http://209.85.135.104/search?q=cache:_E98O-qipfQJ:gtk.wigner...
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Még nem kellett rövidíteni, de még sor kerülhet rá, és akkor marad csak az "R".
Köszönöm a segítségeteket.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1R (piros) színjel erősítés, röviden R erősítés
Attila Széphegyi
5 +1Vöröserősítés
Gusztáv Jánvári


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
r gain
Vöröserősítés


Explanation:
Már bocsánat, de miért kéne az angol színek betűit bennehagyni?

Gusztáv Jánvári
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 92

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: R-ősítés. Bocsánat.
25 mins
  -> pfff :)

53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
r gain
R (piros) színjel erősítés, röviden R erősítés


Explanation:
Itt van ilyen:
"You can set R, G, and B gain manually be moving the sliders or using the text input boxes. The Fine controls have a tenth of the effect of the normal gain controls to allow fine adjustment to color balance. You can use the gain controls to introduce a desired color cast, e.g. to add warmth to the image."


--------------------------------------------------
Note added at 13 óra (2008-11-14 07:14:16 GMT)
--------------------------------------------------

A (color) gain = (szín) erősítés, már szerepelt. Az R itt színjelet jelöl. Az RGB jelölés közismert, valószínűleg ezért hagyták meg az eredetiben is (a karakterszám korlátozás szempontjából sem hátrányos).
http://www.proz.com/kudoz/english_to_hungarian/electronics_e...


--------------------------------------------------
Note added at 13 óra (2008-11-14 07:15:20 GMT)
--------------------------------------------------

Itt például probléma nélkül használják:
"Az átviendő jelek: Y világosság jel, (R-Y) és (B-Y) színkülönbségi jelek. Ezekből a vevőben az R,G,B színjelek visszaállíthatóak."
http://209.85.135.104/search?q=cache:_E98O-qipfQJ:gtk.wigner...



    Reference: http://www.free-photoshop-plugins.com/documentation/white-ba...
Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 878
Grading comment
Még nem kellett rövidíteni, de még sor kerülhet rá, és akkor marad csak az "R".
Köszönöm a segítségeteket.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxhollowman
10 hrs
  -> Köszönöm.