KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

lies the first digit

Hungarian translation: lezárja az első számjegy fogadását (vagy számjegy karaktert, vagy számjegyet)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lies the first digit
Hungarian translation:lezárja az első számjegy fogadását (vagy számjegy karaktert, vagy számjegyet)
Entered by: SZM

17:47 Nov 18, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Vonalkód leolvasó
English term or phrase: lies the first digit
COM stop bit lies the first digit

Azt találom rejtélyesnek, hogy mit csinál a sop bit az első számjeggyel.
Talán valamit segít, ha idehozom az előző sorokat:

COM data is 8 digits
COM Parity bit - Even
SZM
lezárja az első számjegy fogadását (vagy számjegy karaktert, vagy számjegyet)
Explanation:
Nem akarom védeni az eredetit, mert nyilván tré, de a "lies" helyes forma (ld. első link).

Soros (COM) porton érkező bitekről van szó: adatbitek (hozzák magát a karaktert/számjegyet), paritás bit (csak az ellenőrzés végett), stop bit meg szinkronizál (szól, hogy egy karakter most már átment), lezárja/lefekteti/véglegesíti az átvitt karaktert.

Stop bits sent at the end of every character allow the receiving signal hardware to detect the end of a character and to resynchronise with the character stream. Electronic devices usually use one stop bit. (ld. második link)

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-11-18 23:02:36 GMT)
--------------------------------------------------

Ebben a szövegben nem zárható ki, hogy a "first"-öt "earlier/preceding" jelentésben használták, nem elsőt akar jelenteni, hiszen nemcsak az első számjegyet fejezi be stop bit: "a stop bit lezárja az éppen fogadott számjegy karaktert". Mintha a "megelőző évet" úgy szótáraznám, hogy "preventive year".
Selected response from:

Peter Boskovitz
Hungary
Grading comment
Eddigi "hatalmas" vonalkódos tapasztalatom alapján ezt találtam könnyebben érthetőnek, köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4lezárja az első számjegy fogadását (vagy számjegy karaktert, vagy számjegyet)
Peter Boskovitz
3 +1eléri az első számjegy végét
Gusztáv Jánvári


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
eléri az első számjegy végét


Explanation:
Tipp, hogy ha egy kód 8 számjegy, akkor a stop bit olyan értelemben "fekteti le" a számjegyeket, hogy jelzi, hogy hol ér véget az a bitsorozat, melynek decimális értéke a vonalkód ember által is értelmezhető számkódjának egyik számjegye.

--------------------------------------------------
Note added at 6 perc (2008-11-18 17:54:01 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, az "első" szó nem kellett volna a válaszba, nemtom, mérírtam bele. :)

Gusztáv Jánvári
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 92

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  paya2008
2 mins

neutral  Attila Piróth: Ha "lays" lenne, akkor még ez a magyarázat szóba jönne, de a "lies" szóhoz hogy kapcsolódik ez? // OK, ha az eredeti szöveg nem jelent megkötést, az más.
6 mins
  -> Ez egy nagyon gyenge minőségű szöveg egy nem natív tollából. Valószínűleg elírta, mert tudta, hogy a lie fekvést is jelent, és azt hitte, egy s-től ige lesz E/3-ban.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lezárja az első számjegy fogadását (vagy számjegy karaktert, vagy számjegyet)


Explanation:
Nem akarom védeni az eredetit, mert nyilván tré, de a "lies" helyes forma (ld. első link).

Soros (COM) porton érkező bitekről van szó: adatbitek (hozzák magát a karaktert/számjegyet), paritás bit (csak az ellenőrzés végett), stop bit meg szinkronizál (szól, hogy egy karakter most már átment), lezárja/lefekteti/véglegesíti az átvitt karaktert.

Stop bits sent at the end of every character allow the receiving signal hardware to detect the end of a character and to resynchronise with the character stream. Electronic devices usually use one stop bit. (ld. második link)

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-11-18 23:02:36 GMT)
--------------------------------------------------

Ebben a szövegben nem zárható ki, hogy a "first"-öt "earlier/preceding" jelentésben használták, nem elsőt akar jelenteni, hiszen nemcsak az első számjegyet fejezi be stop bit: "a stop bit lezárja az éppen fogadott számjegy karaktert". Mintha a "megelőző évet" úgy szótáraznám, hogy "preventive year".


    Reference: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071212203044AA...
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_port
Peter Boskovitz
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 208
Grading comment
Eddigi "hatalmas" vonalkódos tapasztalatom alapján ezt találtam könnyebben érthetőnek, köszönöm mindannyiotoknak.