KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

Handshake agreement

Hungarian translation: "kézfogásos" azonosítás [szükséges?]


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Handshake agreement
Hungarian translation:"kézfogásos" azonosítás [szükséges?]
Entered by: SZM

20:51 Nov 18, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Vonalkód leolvasó
English term or phrase: Handshake agreement
Előzmény csak ennyi van:

Language choice--English

Handshake agreement- None

Összefüggésbe hozható ez a vonalkódokkal?

Más nyelvekre így fordították, talán valami segít:

Autorisation établissement liaison
Quittungsbetriebsvereinbarung
Acuerdo de manos libres
SZM
"kézfogásos" azonosítás [szükséges?]
Explanation:
Természetesen van ilyen a vonalkódleolvasásnál is. Lásd a CLV típusokat. Annak ellenére, hogy agreementről írnak, ez nem megállapodás, hanem az azonosítás "kézfogás" üzemmódban. Lásd az Angol-magyar informatikai szakszótárt.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Arról meggyőztetek, hogy mindhárom változat jó, de ha már az eredetiben van "kézfogás", akkor itt is beleveszem, köszönöm a segítségeteket.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3kölcsönös szinkronizálásZsuzsa Berenyi
5"kézfogásos" azonosítás [szükséges?]
JANOS SAMU
4kapcsolatfelvételi protokoll
Peter Boskovitz


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
handshake agreement
kölcsönös szinkronizálás


Explanation:
Lehet még egységek közötti kommunikáció jóváhagyása/engedélyezése. A lényeg az, hogy adó és vevő oda-vissza kommunikál, jelzik egymásnak, hogy vették a másik által küldött információt.

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári: Hajrá anyu! :)
6 mins
  -> :)

agree  Tradeuro Language Services
14 hrs
  -> köszönöm

agree  xxxhollowman
16 hrs
  -> köszönöm

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
handshake agreement
"kézfogásos" azonosítás [szükséges?]


Explanation:
Természetesen van ilyen a vonalkódleolvasásnál is. Lásd a CLV típusokat. Annak ellenére, hogy agreementről írnak, ez nem megállapodás, hanem az azonosítás "kézfogás" üzemmódban. Lásd az Angol-magyar informatikai szakszótárt.

Example sentence(s):
  • Defines handshaking schemes, when data is transmitted and in what order from the CLV to the host device.

    Reference: http://www.faberinc.com/support/sick/SICK_CLV410_Manual.pdf
JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 79
Grading comment
Arról meggyőztetek, hogy mindhárom változat jó, de ha már az eredetiben van "kézfogás", akkor itt is beleveszem, köszönöm a segítségeteket.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
handshake agreement
kapcsolatfelvételi protokoll


Explanation:
A soros adatátvitel egyik paramétere (első link).

Egy példa (a második linkből):

Baudrate: 1200 baud/seconds
Serial port pattern: 2:1 outset position, 8 bit data positions, 1 stop position
Handshake agreement: the (PC) transmission requests the sign, 5Ah


    Reference: http://hu.wikipedia.org/wiki/Handshaking
    Reference: http://en.51rd.net/index.php/2008/09/10/based-on-mb90092-air...
Peter Boskovitz
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 208