KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

timeless design

Hungarian translation: maradandó értéket képviselő / időtálló kivitelezés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:timeless design
Hungarian translation:maradandó értéket képviselő / időtálló kivitelezés
Entered by: SZM

19:06 Nov 25, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Vezetékes billentyűzet
English term or phrase: timeless design
Timeless and sleek design that fits right in at home

Nem kimondottan műszaki kérdés, de úgy gondolom, időtállónak lehet fordítani.
Jól értelmezem, arra utal, hogy nem megy ki olyan hamar a divatból, mint a túldíszített kütyük, amelyek rövid ideig nagyon divatosan, aztán pedig mindenki elfelejti őket?
SZM
maradandó értéket képviselő / időtálló kivitelezés
Explanation:
Szerintem az időt állóval sincs gond, de ha az egyediségét akarod kifejezni , akkor talán jobb az első.

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2008-11-25 19:35:52 GMT)
--------------------------------------------------

* Elírás: időtállóval
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Én is úgy közelítettem meg, hogy "nem-timeless" az, ami hirtelen kapóssá válik, de hamar el is felejtik.

Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2letisztult formavilág
Peter Boskovitz
3 +3maradandó értéket képviselő / időtálló kivitelezés
Katalin Szilárd
5időtlen design
Attila Széphegyi
3 +2kortalan elegancia
kyanzes
4klasszikusIstvan Nagy


Discussion entries: 4





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
klasszikus


Explanation:
Ez az ami időtálló továbbiakban: klasszikus vonalvezetés/kialakítás

Istvan Nagy
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
maradandó értéket képviselő / időtálló kivitelezés


Explanation:
Szerintem az időt állóval sincs gond, de ha az egyediségét akarod kifejezni , akkor talán jobb az első.

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2008-11-25 19:35:52 GMT)
--------------------------------------------------

* Elírás: időtállóval

Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 107
Grading comment
Én is úgy közelítettem meg, hogy "nem-timeless" az, ami hirtelen kapóssá válik, de hamar el is felejtik.

Köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Csaba Burillak
12 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Csobay-Novák Tamás
12 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Gabor Marik
1 day20 hrs
  -> Köszönöm!

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
kortalan elegancia


Explanation:

Szerintem kellően kifejező.



kyanzes
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 80

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxhollowman
22 mins

agree  Iosif JUHASZ
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
letisztult formavilág


Explanation:
A "design" itt egyértelműen formatervezés, tehát az alakjára utal. A "timeless" az olyan, amit nem éppen ma találtak ki, tehát voltaképpen klasszikus, de ez a szó kissé alulpozicionálná a terméket (a klasszikusnak van egy kis unalmasan idejétmúlt áthallása). A "sleek" olyan gazdagságot sugallóan fényesen csillogó, gyakran lekerekített és kifejezetten mutatós, ezért összességében leginkább elegáns, különösen ha tekintetbe vesszük, hogy klasszikus, tehát pont nem csili-vili, amit pedig szintén jelenthetne. Összességében tehát olyan, mint Darth Vader sisakja.

Egy nem túl drága, számítógépes perifériát maradandó értéknek pozicionálni kissé már ironikus dolog volna. A kortalan pedig egy gazdag, befolyásos vagy köztiszteletben álló vén trotty, aki már fiatalon is ronda volt, mint a bűn.

Example sentence(s):
  • Timeless and sleek design that fits right in at home
  • Letisztult és elegáns formavilágával azonnal belleszkedik otthonába
Peter Boskovitz
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 208

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Judith Kiraly
3 hrs

agree  juvera: Helyes, nem mindegy, hogy miről, és annak milyen tulajdonságáról áradoznak.
23 hrs

1 day17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
időtlen design


Explanation:
Van rá példa elég:
"A Gargantua asztal anyaga tikfa és galvanizált fém, az asztal közepe rozsdamentes acél. Dirk Wynants formatervező meghökkentő, de nagyon is funkcionális alkotásában az időtlen design, a nemes anyagok használata érhető tetten."

"Brilliáns 17, 19 vagy 21”-os kijelzők
Időtlen design"
http://cybersystem.hu/digitalisReklammegoldasok/?main=Termek...

"A professzionális prezentációhoz
A display-rendszereink időtlen Design-t és kitűnő minőséget nyújtanak, mellyel vevőinek tökéletes reklámfellépést nyújthat."
http://www.alphaset.hu/displayek/display-rendszerek.html





    Reference: http://www.hg.hu/cikk/design/825-egyszeruen---design
Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 878