KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

keyboard vs keypad

Hungarian translation: billentyűzet - billentyűblokk/billentyűtömb


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:keyboard vs keypad
Hungarian translation:billentyűzet - billentyűblokk/billentyűtömb
Entered by: SZM

19:23 Nov 25, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: keyboard vs keypad
Universal wireless keyboard, keypad and remote with PC hot-keys give you instant access to your favourite applications

Eddig mindkettőt billentyűzetnek ismertem.
Van köztük különbség, ha már külön-külön említik?
SZM
billentyűzet - billentyűblokk/billentyűtömb
Explanation:
Csak akkor numerikus billentyűzet, ha a billentyűk számokat írnak be.

"A keypad is a set of buttons arranged in a block which usually bear digits and other symbols but not a complete set of alphabetical letters. If it mostly contains numbers then it can also be called a numeric keypad. Keypads are found on many alphanumeric keyboards and on other devices such as calculators, combination locks and telephones which require largely numeric input."

"A billentyűk általában 5 nagycsoportban vagy tömbben helyezkednek el a billentyűzeten:
- Alfanumerikus tömb, amelyben a betűk, számjegyek, különlegesjelek és vezérlőjelek találhatók
- A funkcióbillentyűk tömbje, rendszerint 12, néha 18 billentyűből áll. Ezekhez a gombokhoz nincs állandófunkció rendelve, az egyes programok különbözőcélokra használják őket
- A négy, nyilat ábrázoló billentyűből áll a kurzor mozgatására szolgáló kurzortömb
- A numerikus billentyűzeten a számológépekről ismerős elrendezésben a számbillentyűket és a műveleti jeleket találjuk néhány további kiegészítő billentyű társaságában
- A kurzormozgató tömb fölött találunk még egy hat billentyűből álló tömböt, amely szintén a kurzor mozgatására, valamint egyébszerkesztési funkciók ellátására szolgál."
http://izzo.inf.elte.hu/~hehe/ve2002/alap/szgfelep/periferia...


--------------------------------------------------
Note added at 1 nap14 óra (2008-11-27 10:03:15 GMT)
--------------------------------------------------

A keypad funkciója a NumLock gombtól függ. Tehát akkor működik numerikus billentyűzetként, ha azt állítják be. A numerikus billentyűzet fordítás numeric keyboard esetében indokolt:
"Keypad Keys Num Lock
If you want to use the numeric keypad on the right end of the keyboard to display numbers, the Num Lock key must be selected (usually a light above the Num Lock will indicate that it is on). If you want to use the keypad to navigate within a document, turn off Num Lock by pressing the key (the light will go off). "
http://www.seoconsultants.com/windows/keyboard/


És itt még nem is beszéltünk arról, hogy nem csupán számítógépes billentyűzeten fordul elő keypad:
http://images.google.hu/images?q="keypad"&hl=hu&rlz=1T4SUNA_...
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Szerintem is így lehet kifejezni, mint a teljes billentyűzet része a keypad. Annyiban óvatos vagyok, hogy nem írták mellé a "numeric" jelzőt, ezért nem akarom számbillentyűzetnek fordítani.
Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7numerikus billentyűzet
kyanzes
5 -1billentyűzet - billentyűblokk/billentyűtömb
Attila Széphegyi


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
keypad
numerikus billentyűzet


Explanation:
Általában a numerikus billentyűzetre értik.

kyanzes
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 80

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári: Pff, amint a Válasz gombra nyomtam, megjelentél. :)
0 min

agree  Balázs Sudár
1 min

agree  xxxhollowman
36 mins

agree  Attila Piróth: Igen, a keypad ezt jelenti.
1 hr

agree  Peter Boskovitz
1 hr

agree  Iosif JUHASZ
1 hr

agree  Áron Török
2 hrs

neutral  Attila Széphegyi: De akkor mi "numeric keypad" fordítása?
21 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
billentyűzet - billentyűblokk/billentyűtömb


Explanation:
Csak akkor numerikus billentyűzet, ha a billentyűk számokat írnak be.

"A keypad is a set of buttons arranged in a block which usually bear digits and other symbols but not a complete set of alphabetical letters. If it mostly contains numbers then it can also be called a numeric keypad. Keypads are found on many alphanumeric keyboards and on other devices such as calculators, combination locks and telephones which require largely numeric input."

"A billentyűk általában 5 nagycsoportban vagy tömbben helyezkednek el a billentyűzeten:
- Alfanumerikus tömb, amelyben a betűk, számjegyek, különlegesjelek és vezérlőjelek találhatók
- A funkcióbillentyűk tömbje, rendszerint 12, néha 18 billentyűből áll. Ezekhez a gombokhoz nincs állandófunkció rendelve, az egyes programok különbözőcélokra használják őket
- A négy, nyilat ábrázoló billentyűből áll a kurzor mozgatására szolgáló kurzortömb
- A numerikus billentyűzeten a számológépekről ismerős elrendezésben a számbillentyűket és a műveleti jeleket találjuk néhány további kiegészítő billentyű társaságában
- A kurzormozgató tömb fölött találunk még egy hat billentyűből álló tömböt, amely szintén a kurzor mozgatására, valamint egyébszerkesztési funkciók ellátására szolgál."
http://izzo.inf.elte.hu/~hehe/ve2002/alap/szgfelep/periferia...


--------------------------------------------------
Note added at 1 nap14 óra (2008-11-27 10:03:15 GMT)
--------------------------------------------------

A keypad funkciója a NumLock gombtól függ. Tehát akkor működik numerikus billentyűzetként, ha azt állítják be. A numerikus billentyűzet fordítás numeric keyboard esetében indokolt:
"Keypad Keys Num Lock
If you want to use the numeric keypad on the right end of the keyboard to display numbers, the Num Lock key must be selected (usually a light above the Num Lock will indicate that it is on). If you want to use the keypad to navigate within a document, turn off Num Lock by pressing the key (the light will go off). "
http://www.seoconsultants.com/windows/keyboard/


És itt még nem is beszéltünk arról, hogy nem csupán számítógépes billentyűzeten fordul elő keypad:
http://images.google.hu/images?q="keypad"&hl=hu&rlz=1T4SUNA_...



    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Keypad
Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 878
Grading comment
Szerintem is így lehet kifejezni, mint a teljes billentyűzet része a keypad. Annyiban óvatos vagyok, hogy nem írták mellé a "numeric" jelzőt, ezért nem akarom számbillentyűzetnek fordítani.
Köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxhollowman: Te így használod, hogy billentyűblokk/billentyűtömb? Na nem már. - keypad -> kiegészítő billentyűzet - A gyakorlatban ezt a kifejezést a numerikus billentyűzetre használják (színárnyalattól függetlenül). Szerintem.
1 day12 hrs
  -> Lásd kiegészítés.