KudoZ home » English to Hungarian » Electronics / Elect Eng

broken board

Hungarian translation: hibás nyomtatott áramköri lap


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:broken board
Hungarian translation:hibás nyomtatott áramköri lap
Entered by: Attila Széphegyi

15:15 Dec 14, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Electronics / Elect Eng / Pareto-diagram alkalmazása
English term or phrase: broken board
The individual bars reflect the problem categories. In this example, the categories are broken boards, solder mask, shorts and so on
Zoltán Törőcsik
Hungary
hibás nyomtatott áramköri lap
Explanation:
A „broken” szó itt általában „hibás” jelentéssel fordul elő:
„How to Repair a Broken Printed Circuit Board
Although it's sometimes possible to repair a broken PCB, it can be an extremely frustrating process. Usually, the hardest part of the repair is locating all of the cracked copper traces on the circuit board (See Tips).”


--------------------------------------------------
Note added at 41 perc (2010-12-14 15:57:19 GMT)
--------------------------------------------------

Egy példa:
„Inspect circuit board for burned or broken printed circuit board paths. If burned or broken paths are present, circuit board should be replaced.”
http://www.tpub.com/content/gasolinepowergenerators/TM-5-611...
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5hibás nyomtatott áramköri lap
Attila Széphegyi
5 +1törött hordozóZsuzsa Berenyi
2 +1törött/repedt lap
József Lázár


Discussion entries: 1





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
törött/repedt lap


Explanation:
ez is egy fajta hiba, valósznűlet a diagramon a leggyakoribb, azért van a felsorolás elején

József Lázár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd: Logikusnak tűnik.
5 mins

neutral  Zsuzsa Berenyi: A repedt cracked lenne. És semmiképp nem lap, mivel a NYÁK hivatalos neve nyomtatott huzalozású lemez.
2 hrs

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
hibás nyomtatott áramköri lap


Explanation:
A „broken” szó itt általában „hibás” jelentéssel fordul elő:
„How to Repair a Broken Printed Circuit Board
Although it's sometimes possible to repair a broken PCB, it can be an extremely frustrating process. Usually, the hardest part of the repair is locating all of the cracked copper traces on the circuit board (See Tips).”


--------------------------------------------------
Note added at 41 perc (2010-12-14 15:57:19 GMT)
--------------------------------------------------

Egy példa:
„Inspect circuit board for burned or broken printed circuit board paths. If burned or broken paths are present, circuit board should be replaced.”
http://www.tpub.com/content/gasolinepowergenerators/TM-5-611...



    Reference: http://www.ehow.com/how_7355457_repair-broken-printed-circui...
Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 878
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Szerintem is erről van szó, az ezt követő két másik probléma (solder mask, shorts) alapján logikusnak tűnik ez az értelmezés. A printed circuit board is typically coated with a solder mask.
1 hr
  -> Köszönöm.

neutral  Zsuzsa Berenyi: Bár köznyelvben a broken általában hibás, egy NYÁK-nak más hibája is lehet. Ha broken, akkor törött. És lemez lap helyett.
2 hrs
  -> A Pareto-diagram a lényeges 20%-kal kezdi, itt a leggyakoribb hibákkal. A nyomtatott áramköri lapok pedig a legritkább esetben törnek el, mivel rendeltetésszerű használat esetén semmi olyat nem csinálnak velük, amitől eltörhetnének.

agree  Agnes Dabi
2 hrs
  -> Köszönöm.

agree  hollowman2
1 day 6 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Tradeuro Language Services
2 days 4 hrs
  -> Köszönöm.

agree  novakaron: A legkisebb blama hibásnak fordítani. A broken amúgy szakadtat (=két forrasztási pont között nincs galvanikus kapcsolat, pedig kellene, hogy legyen) is jelent ebben a szövegkörnyezetben ami egy PCB-nél elég gyakori. Sokkal gyakoribb, mint a hordozó törés.
6 days
  -> Egyetértek.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
törött hordozó


Explanation:
A board a PCB utolsó szava, ami magyarul nyomtatott huzalozású lemez, így vagy törött lemez vagy, hogy ne legyen belőle félreértés, törött hordozó .
http://www.ett.bme.hu/upload/1283883425994.1_dd9681c87f344b0...

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár
13 hrs