capability index

Hungarian translation: folyamatképességi index, képességmutató

09:34 Oct 11, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: capability index
Ipari termelésben használt mutató, de sajnos semmilyen szövegösszefüggés nincs hozzá.
SZM
Hungarian translation:folyamatképességi index, képességmutató
Explanation:
Az ilyen odavetett "capability"-k általában a "process capability" lerövidítésébol származnak (l. pl. HalmoforBT kolléga utolsó linkjét). Ez pedig tudomásom szerint folyamatképesség magyarul, amit -- különösen összetett fogalmak esetén -- néha szintén "képesség"-ként rövidítenek (l. az elso linket).

A teljesítménymutató szerintem korántsem ugyanaz.

http://portal.pmmf.hu/portal/servlet/portal/template/organiz...
http://www.staff.u-szeged.hu/~rajko/Kemometria02/abstracts/E...
http://gepesz.uni-miskolc.hu/oktatas/index.php3?26
Selected response from:

Endre Both
Germany
Grading comment
A további előfordulásokból úgy látom, hogy ez illik jobban a témához, köszönöm a segítséget!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2teljesítménymutató
HalmoforBT
4 +1folyamatképességi index, képességmutató
Endre Both


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
teljesítménymutató


Explanation:
Írják még külön is, de szerintem egybeírva a helyes.
Lásd: KPI - Üzleti Teljesítmény Mutató (infopen.terasz.hu/ciscoexpo/lawson/tsld023.htm )
... Feladatmutató: - Teljesítménymutató (www.om.hu/letolt/minisz/kv_alapokmanyok/ felsooktatas/se/2004_Alapokmány_SE_mell.pdf
és még számtalan Google találat a "source term" és a "target tem" alatt.

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-10-11 10:14:33 GMT)
--------------------------------------------------

pszfb.bgf.hu/kozgaz/Fogalmak.doc : ... Bruttó teljesítménymutató - ~t kapunk, ha minden vertikum teljesítményét ... Félnettó
teljesítmény mutató - a bruttó értékből levonjuk a térbeli ...



    www.qualityadvisor.com/library/ capability/capability_index_dilemma.htm
    chemindustry.intota.com/multisearch.asp?mode=& strSearchType=all&strQuery=process+capability+index
HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 442

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Szabados
22 mins
  -> Ńďŕńčáî, Ŕëĺęńŕíäđ

agree  Balázs Gorka
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
folyamatképességi index, képességmutató


Explanation:
Az ilyen odavetett "capability"-k általában a "process capability" lerövidítésébol származnak (l. pl. HalmoforBT kolléga utolsó linkjét). Ez pedig tudomásom szerint folyamatképesség magyarul, amit -- különösen összetett fogalmak esetén -- néha szintén "képesség"-ként rövidítenek (l. az elso linket).

A teljesítménymutató szerintem korántsem ugyanaz.

http://portal.pmmf.hu/portal/servlet/portal/template/organiz...
http://www.staff.u-szeged.hu/~rajko/Kemometria02/abstracts/E...
http://gepesz.uni-miskolc.hu/oktatas/index.php3?26

Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
A további előfordulásokból úgy látom, hogy ez illik jobban a témához, köszönöm a segítséget!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Folyamatképesség a jó. Nem teljesítményre vonatkozik, hanem minőségellenőrzési mutató, statisztikai számítással. Lásd korábbi KudoZ kérdés: http://www.proz.com/?sp=h&id=281269 Ott megadtam egy jópár címet, a BME-s magyar anyagot is.
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search