KudoZ home » English to Hungarian » Energy / Power Generation

electrically resistive bodies

Hungarian translation: nagy elektromos ellenállást mutató tárolókőzetek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:electrically resistive bodies
Hungarian translation:nagy elektromos ellenállást mutató tárolókőzetek
Entered by: Fabics Natalia

12:40 Apr 5, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
English term or phrase: electrically resistive bodies
Környezet:
For example, ‘sea-bed logging’ is an EM technique that helps detect electrically resistive bodies such as oil or gas reservoirs that seismic alone may not show clearly.
Fabics Natalia
nagy elektromos ellenállást mutató tárolókőzetek
Explanation:
www.emgs.com/_assets/documents/0205%20OIL%20&%20GAS%20JOURNAL%20Seabed%20logging%20a%20possible%20dir

Az EM módszer azon alapul, hogy "a szénhidrogének elektromos szigetelők, ezért a szénhidrogénnel telített telepek sokkal nagyobb elektromos ellenállást mutatnak, mint a környező, vízzel telített üledékes kőzetek."
A mondat kb.:
"Például a tengerfenék-szelvényezés olyan EM eljárás, mely segít kimutatni a nagy elektromos ellenállású tárolókőzeteket, például az olaj- és a gáztelepeket, melyeket csupán a szeizmikus módszer használatával nem lehet tisztán/pontosan/egyértelműen kimutatni."
Selected response from:

István Hirsch
Grading comment
koszonom :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2nagy elektromos ellenállást mutató tárolókőzetek
István Hirsch
3 +1elektromos ellenállást mutató mezők
Levente Bodrossy Dr.
4villamos ellenállást mutató testek
Andras Szekany


Discussion entries: 2





  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
villamos ellenállást mutató testek


Explanation:
villamos ellenállással rendelkező (kevésbé szakszerű) ...

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
elektromos ellenállást mutató mezők


Explanation:
Könnyen lehet, hogy létezik rá bevett magyar szakkifejezés. Ha viszont nem találsz szakembert, aki elárulja, ezt azért meg fogják érteni.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2007-04-05 13:45:57 GMT)
--------------------------------------------------

mezők, lévén, hogy geológia kutatás a téma, és olaj- meg földgázmezőket keresnek


    Reference: http://astro.u-szeged.hu/szakdolg/vegiandras/VegiA_szd.pdf
    Reference: http://www.mageof.hu/m3esem.htm
Levente Bodrossy Dr.
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: szerintem itt a tárolókőzetek jobb


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Nagy
28 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
nagy elektromos ellenállást mutató tárolókőzetek


Explanation:
www.emgs.com/_assets/documents/0205%20OIL%20&%20GAS%20JOURNAL%20Seabed%20logging%20a%20possible%20dir

Az EM módszer azon alapul, hogy "a szénhidrogének elektromos szigetelők, ezért a szénhidrogénnel telített telepek sokkal nagyobb elektromos ellenállást mutatnak, mint a környező, vízzel telített üledékes kőzetek."
A mondat kb.:
"Például a tengerfenék-szelvényezés olyan EM eljárás, mely segít kimutatni a nagy elektromos ellenállású tárolókőzeteket, például az olaj- és a gáztelepeket, melyeket csupán a szeizmikus módszer használatával nem lehet tisztán/pontosan/egyértelműen kimutatni."


István Hirsch
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
koszonom :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Nagy
11 mins
  -> Köszönöm.

agree  Levente Bodrossy Dr.
27 mins
  -> Köszönöm.