KudoZ home » English to Hungarian » Engineering (general)

socket bolt

Hungarian translation: imbuszcsavar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:socket bolt
Hungarian translation:imbuszcsavar
Entered by: SZM

17:41 Dec 17, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: socket bolt
The size of the screws indicates the size of the socket bolts.

Egyelőre nincs tippem, köszönöm előre is az ötleteket!
SZM
imbuszcsavar
Explanation:
"Socket head bolt" a teljes neve, magyarul imbuszkulcs.
Kívülről kerek, vagyis hengeres a csavarfej, és belül hatszögletű a mélyedés, így imbuszkulccsal lehet a csavart ki-be csavarni. (-> Imbuszcsavar.)
A lenti első linknél ott a képe, ez magyar.
A második pedig angol.

--------------------------------------------------
Note added at 13 days (2005-12-31 08:40:33 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Fent elírtam, az első mondat helyesen:
"Socket head bolt" a teljes neve, magyarul imbuszcsavar.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Képpel már nagyon meggyőző, egyébként az imbuszcsavart én is allen head-nek ismertem.
Köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3belső kulcsnyílású csavarxxxHungi
5 +2imbuszcsavar
Katalin Horváth McClure
4tőcsavar
Andras Szekany


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tőcsavar


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 96

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
belső kulcsnyílású csavar


Explanation:
Nézd meg jól felnagyítva ennek az 5. oldalán:
http://www.thk.com/archive_file/index/SRW312E.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 36 mins (2005-12-18 09:17:32 GMT)
--------------------------------------------------

A magyar szabványban ez a neve, ami egy szabványos tömegcikknél döntő jelentőségű.

xxxHungi
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Széphegyi
10 hrs
  -> Köszönöm

agree  Attila Piróth
16 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Gyula Erdész: megkésve bár... :)
87 days
  -> Köszönöm!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
imbuszcsavar


Explanation:
"Socket head bolt" a teljes neve, magyarul imbuszkulcs.
Kívülről kerek, vagyis hengeres a csavarfej, és belül hatszögletű a mélyedés, így imbuszkulccsal lehet a csavart ki-be csavarni. (-> Imbuszcsavar.)
A lenti első linknél ott a képe, ez magyar.
A második pedig angol.

--------------------------------------------------
Note added at 13 days (2005-12-31 08:40:33 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Fent elírtam, az első mondat helyesen:
"Socket head bolt" a teljes neve, magyarul imbuszcsavar.


    Reference: http://www.woodshop.hu/index2.php?page=termekek&apg=egyeb
    Reference: http://www.windance.com/default.asp?windance~shownewitem~CH_...
Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 59
Grading comment
Képpel már nagyon meggyőző, egyébként az imbuszcsavart én is allen head-nek ismertem.
Köszönöm a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth
13 hrs

agree  juvera: A 'socket head' másik neve 'allen head', "allen key" kell a ki és becsavarásához. Az "allen key" magyar neve imbuszkulcs és az ilyen fejű csavar neve imbuszcsavar.
14 hrs