KudoZ home » English to Hungarian » Engineering (general)

tap keg

Hungarian translation: csapos hordó


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tap keg
Hungarian translation:csapos hordó
Entered by: SZM

10:59 Apr 1, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Sörcsapoló
English term or phrase: tap keg
5-Liter tap kegs do not have beer/air separation. Consequently they should not be stored longer than 24 hours in the switched on device.

Egyelőre csak ennyit tudok: az ilyen hordóban nem különül el a levegő a sörtől. Ahol elkülönül, az a "pressure keg". Ez utóbbira még lehet mondani, hogy túlnyomásos, de hogy nevezzük az előbbit?
SZM
csapos hordó
Explanation:
vagy csapolható hordó - bár a címsorbeli megoldásból az világosabban kitűnik, hogy nem kell külön csapot rászerelni.
Bár a csapolt sörről a legtöbbeknek a szén-dioxiddal történő csapolás ugrik be (tehát az általad külön említett "pressure keg"), itt nem okoz félreértést a csapos hordó elnevezés, mert közvetlenül utána szerepel, hogy milyen értelemben használatos ez itt.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Inkább csaposnak veszem, köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1party hordóHungary GMK
4 +1csapos hordó
Attila Piróth


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
csapos hordó


Explanation:
vagy csapolható hordó - bár a címsorbeli megoldásból az világosabban kitűnik, hogy nem kell külön csapot rászerelni.
Bár a csapolt sörről a legtöbbeknek a szén-dioxiddal történő csapolás ugrik be (tehát az általad külön említett "pressure keg"), itt nem okoz félreértést a csapos hordó elnevezés, mert közvetlenül utána szerepel, hogy milyen értelemben használatos ez itt.

Attila Piróth
France
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 43
Grading comment
Inkább csaposnak veszem, köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eniko Wright
3 mins

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
party hordó


Explanation:
Van hozzá levegő, sör, minden.
A másik csak simán hordó, sörcsapolókhoz.
A mérete alapján is ennek felel meg.



--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-04-02 07:48:51 GMT)
--------------------------------------------------

Bulihordó, party hordó íztés szerint.


    Reference: http://www.italdepo.hu/index.php?a=itemd&item_id=193&page=
    Reference: http://www.italclub.hu/index.php?a=list&cat_id=2&ital=Sör
Hungary GMK
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: A legutóbbi kérdésből kiderült, hogy erről van szó. Talán a "bulihordó" jobban hangzik magyarul.
20 hrs
  -> Igen nekem is jobban tetszik, de a Heineken már ezt terjeszette el :(