KudoZ home » English to Hungarian » Engineering (general)

lensatic compass

Hungarian translation: nagyítós tájoló


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lensatic compass
Hungarian translation:nagyítós tájoló
Entered by: SZM

14:59 Apr 1, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: lensatic compass
Erre tudnátok magyar szót? Nekem még nem sikerült találni.
SZM
nagyítós tájoló
Explanation:
http://www.m4040.com/Survival/Skills/Navigation/Lensatic-Com...
Selected response from:

kpeter
Grading comment
Nem könnyű eldönteni, de inkább a nagyítósnál maradok, mert tükröt nem említenek itt. Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2tükrös tájoló
Balázs Sudár
4nagyítós tájolókpeter


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nagyítós tájoló


Explanation:
http://www.m4040.com/Survival/Skills/Navigation/Lensatic-Com...

kpeter
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Nem könnyű eldönteni, de inkább a nagyítósnál maradok, mert tükröt nem említenek itt. Köszönöm mindannyiotoknak.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
tükrös tájoló


Explanation:
Tükrös tájoló esetén tartsuk a tájolót úgy, hogy a tükörben felülről lássuk a szelencét oly módon, hogy a tű középpontja rajta legyen a tükrön lévő vonalon. Ekkor a haladási irányt a v-alakú célzóka mutatja.

Rengeteg leírást találsz róla. pl itt: http://www.tengerszem.hu/modules.php?name=Content&pa=showpag...

Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 92

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mkata
35 mins
  -> Köszönöm!

agree  Istvan Nagy
20 hrs
  -> Köszönöm!