KudoZ home » English to Hungarian » Engineering (general)

trade outer pack

Hungarian translation: kereskedelmi külső csomagolás


20:13 Nov 10, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / irodatechnika/irattartók
English term or phrase: trade outer pack
Sziasztok!

Csak kontextussal tudok szolgálni, ötletet Tőletet kérnék, részemről passsssz... :S

"A Trade outer pack contains 15 wallets in a selection of 3 x black and 2 of each of red, blue, yellow, purple, green and orange"

Előre is köszönet,
tücsök
egerhazi
Hungarian translation:kereskedelmi külső csomagolás
Explanation:

"Kereskedelmi csomagolás esetén a termékdíj köteles termékek beazonosítását a "94/2002. (V. 5.) Kormány rendelet a csomagolásról és a csomagolási hulladék kezelésének részletes szabályairól" és a 1995. évi LVI. törvényben lévő információk alapján végezheti el. Meg határozzuk a kötelezettségek (adminisztráció, fizetés, hasznosítás) pontos keletkezésének napját. Ha ezzel megvagyunk és kötelezettek vagyunk lépjünk a nyílon feltüntettet lépések sorára. Az első a GLN-szám. Ha nem vagyunk kötelezettek örüljünk és felejtsük el az egészet. De ne felejtsük el, hogy a csomagoláson kívül másfajta köteles termékünk is lehet (Pl.: akkumulátor), látogassunk el a főlapra és nézzük meg a többi termékkört is."

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2008-11-10 20:46:44 GMT)
--------------------------------------------------

Bár a konfidencia szintem itt inkább a közép és magas között van.
Szóval egy tipp. :)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-11-11 00:02:46 GMT)
--------------------------------------------------

http://cgi.ebay.co.uk/576-luxury-ready-folded-table-napkins,...
http://www.qualitydiecasttoys.com/viewitem.php?id=5798
http://www.fireangeldirect.co.uk/files/Fireangel_vibrating_p...
http://www.vectisdirect.co.uk
/jean_sorelle_camberwick_green_trade_unit_novelty_soaps.html?category_id=597&search_string=mint&search_category_id=597
http://www.vectisdirect.co.uk/corgi_56_farm_tipper_trailers_...
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszönöm, bár nagy bajban voltam, ki kapja a pontot. Kár, hogy nem lehet felezni! :S
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1nagykereskedelmi egység (csomag)
Katalin Horváth McClure
4 +1kereskedelmi külső csomagolás
Katalin Szilárd
Summary of reference entries provided
Wallet - harmonika irattartó, harmonika mappa
Katalin Horváth McClure

Discussion entries: 4





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kereskedelmi külső csomagolás


Explanation:

"Kereskedelmi csomagolás esetén a termékdíj köteles termékek beazonosítását a "94/2002. (V. 5.) Kormány rendelet a csomagolásról és a csomagolási hulladék kezelésének részletes szabályairól" és a 1995. évi LVI. törvényben lévő információk alapján végezheti el. Meg határozzuk a kötelezettségek (adminisztráció, fizetés, hasznosítás) pontos keletkezésének napját. Ha ezzel megvagyunk és kötelezettek vagyunk lépjünk a nyílon feltüntettet lépések sorára. Az első a GLN-szám. Ha nem vagyunk kötelezettek örüljünk és felejtsük el az egészet. De ne felejtsük el, hogy a csomagoláson kívül másfajta köteles termékünk is lehet (Pl.: akkumulátor), látogassunk el a főlapra és nézzük meg a többi termékkört is."

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2008-11-10 20:46:44 GMT)
--------------------------------------------------

Bár a konfidencia szintem itt inkább a közép és magas között van.
Szóval egy tipp. :)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-11-11 00:02:46 GMT)
--------------------------------------------------

http://cgi.ebay.co.uk/576-luxury-ready-folded-table-napkins,...
http://www.qualitydiecasttoys.com/viewitem.php?id=5798
http://www.fireangeldirect.co.uk/files/Fireangel_vibrating_p...
http://www.vectisdirect.co.uk
/jean_sorelle_camberwick_green_trade_unit_novelty_soaps.html?category_id=597&search_string=mint&search_category_id=597
http://www.vectisdirect.co.uk/corgi_56_farm_tipper_trailers_...


    Reference: http://www.termekdij.net/pack3.php?sid=index&step=0
Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Köszönöm, bár nagy bajban voltam, ki kapja a pontot. Kár, hogy nem lehet felezni! :S
Notes to answerer
Asker: Köszönöm az ötletet! Ez a tagolás nfel sem merült bennem. :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: További kutatás után módosítok: Annyiban jó helyen jársz, hogy ez egy csomagolási egység, de itt nem magáról a csomagolásról van szó (a kartondobozról), hanem az egészről, mint mennyiségi egységről.
18 mins
  -> Mindenféleképpen jó lenne látni, hogy miről van szó. Szerintem ilyen irattartókról: http://www.martellssolutions.co.uk/ProductImages/012016.jpg A külső csomagolás arra vonatkozhat, hogy van 1 nagy külső irattartó, ami maga a külső csomagolás. Folyt. fent

neutral  xxxhollowman: Katalinnal egyetértve.
8 hrs
  -> Én is egyetértenék ha nem lenne ott az outer. Katalin hivatkozása szerint is: To avoid mistakes in scanning inner pack bar codes instead of outer pack symbols, product should be packed for transit such that only the bar code on the outer most packaging..

agree  juvera: A "trade pack" kereskedelmi csomagolás, nem feltétlenül nagykereskedelmi, lehet csak "assortment" v. pl.15 db. Az "outer" pack ennek a csomagolása.
22 hrs
  -> Igen, én is erre tippelek. Köszönöm!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nagykereskedelmi egység (csomag)


Explanation:
Kutatgattam, és találtam annyi információt, amiből azt hiszem, összeállt a kép.
Ez egy mennyiségi egység, fizikailag az a doboz, amit már nem tesznek bele nagyobb dobozba, tehát ez a nagykereskedelmi szállítási egység. Ez ilyen egységben nem kerül kiskereskedelmi forgalomba. Ezen belül lehetnek az árucikkek egyenként, vagy akár kisebb egységekben csomagolva, amelyek kiskereskedelmi forgalomba hozhatók.
Például ezen az oldalon egy ilyen látható:
http://www.herlitz.de/webkatalog/herlitz2007/en/article.php?...
Quantity unit: Pieces
Pack: 1 Pieces
Picking unit: 3 Pieces
Outer carton: 24 Pieces
Pallet volume: 1248 Pieces
Minimum order: 3 Pieces
Itt az "outer carton" 24 mappát tartalmaz, ez ugyanaz, mint ami Tücsöknél a 15.

Tovább kutakodva találtam egy PDF anyagot, ami ugyan vonalkódokról szól, de azoknak a használatáról, és előfordul benne a "trade outer" kifejezés, és a "trade pack" is, ami a lényeg.
http://www.bossfederation.com/downloads/documents/B31XA8N3KO...

"Bar Codes for Trade Packs
New numbers are required for:
- Each unit containing different items
- Each unit containing a different quantity of smaller units
- Each unit containing a different intermediate level of packaging. For example a case of 48 packed as 8 shrink wrapped units of 6 would have a different code to a case of 12 shrink wrapped units of 4.
Every time the article number of any unit within a trade pack is changed the number of the trade pack must also be changed."

Itt adja meg a különbséget a multi-pack és a trade pack között:
"Summary of Key Requirements
Rules for Allocation of Article Numbers
Separate unique numbers are required for:
...
- Each item containing different numbers of items, both multi-packs intended for retail sale and trade packs (traded units) not intended for retail sale"

Eszerint trade pack szinonímája a traded unit, ami szerintem jól használható a fordításban.
(nagykereskedelmi egység, nagykereskedelmi kiszerelés)

Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 59
Notes to answerer
Asker: Nagyon köszönöm, Kati!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxhollowman: nagykereskedelmi kiszerelés
4 hrs




Reference comments


1 hr
Reference: Wallet - harmonika irattartó, harmonika mappa

Reference information:
Ugye erről van szó?
Rekeszekre osztott irattartó, ezt magyarul hívják úgy is hogy harmonika, vagy rekeszes, és irattartó, vagy mappa.
(Ebből a 4 kombinációt össze lehet rakni, mind helyes.)
http://www.irodaszerfutar.hu/cikkek/reszletek/pag_cikkreszle...

Többi hivatkozás lent.
Azért nem írom be ezt válasznak, mert a kérdés a "Trade outer pack", viszont a kérdés teljes megértéséhez szükséges tudni, hogy mi fán terem a "wallet".

Szóval itt valószínűleg arról van szó, hogy van 15 db ilyen mappa, a jelzett színekben, egy csomagba téve, amit úgy hívnak, hogy "Trade outer". Igen furcsa elnevezés különben, az egyetlen értelmes jelentése akkor lenne, ha úgy nézzük, hogy "trade out" céljára való. A trade out definíciója pl. itt található (éppen egy egyetem vonatkozásában):
http://controller.usu.edu/travel/notifications/tradeout.html


    Reference: http://www.officedepot.com/ddSKU.do?level=SK&id=324196&cm_mm...
    Reference: http://www.irodaellatas.hu/index.php?n=ad&kod=803763
Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 59