KudoZ home » English to Hungarian » Engineering (general)

field device

Hungarian translation: terepi eszköz


17:11 Nov 18, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / szelepek és szelepmozgatók
English term or phrase: field device
A fogalmat megtaláltam, a jelentése világos, csak kéne valamilyen rövid és érthető kifejezés a "Field Device Product Division" megnevezésére.

Ezt írják róla:

Field devices are the products that connect any building automation system to its physical environment. They provide the system with the information and also the means to continually adjust building environment and safety conditions, making buildings more energy efficient, comfortable and safe for occupants. Field devices therefore represent a critical element in any building automation system, without which settings would remain constant regardless of changing conditions or user needs.

New Product Division

The term “field device” was chosen by xxx as a way of distinguishing these products from its “systems” products, i.e., those that are typically installed in a control panel.

Köszönöm az ötleteket.
Balázs Sudár
Hungary
Hungarian translation:terepi eszköz
Explanation:
"Ezen ciklikus funkciók végrehajtása mellett a terepi eszközök ..... Virtual Field Device A VFD (virtuális terepi berendezés) a valós berendezés ..."
www.muszeroldal.hu/MMK/nr65/profibus.html
Selected response from:

István Hirsch
Grading comment
Köszönöm! Valahogy furán hangzik, ezért is tettem fel kérdésnek, de nem találtam jobbat én sem.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7terepi eszköz
István Hirsch
3környezeti illesztôegyszégpaya2008
1ld. lent.
kyanzes
Summary of reference entries provided
vanyo22

  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
ld. lent.


Explanation:
Egyes magabiztossággal még soha semmit nem raktam fel, most ezt is megértm :) Inkább csak ötlethalmaz jelleggel:

- külső elemek
- nem beépülő elemek
- látható elemek
- köréépülő elemek

elemek -> egységek -> tartozékok etc.

kyanzes
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
környezeti illesztôegyszég


Explanation:
Ha viszont ez valójában nem külön egység, a *környezeti illesztôfelület* kifejezôbb.

paya2008
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
terepi eszköz


Explanation:
"Ezen ciklikus funkciók végrehajtása mellett a terepi eszközök ..... Virtual Field Device A VFD (virtuális terepi berendezés) a valós berendezés ..."
www.muszeroldal.hu/MMK/nr65/profibus.html

István Hirsch
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 23
Grading comment
Köszönöm! Valahogy furán hangzik, ezért is tettem fel kérdésnek, de nem találtam jobbat én sem.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Széphegyi: Ez a jó.
2 mins
  -> Köszönöm.

agree  Katalin Horváth McClure: Igen, esetleg berendezés, ha nagyobb méretű, és/vagy bonyolultabb.
10 mins
  -> Köszönöm.

agree  Attila Piróth
27 mins
  -> Köszönöm.

agree  Attila Bielik
43 mins
  -> Köszönöm.

agree  Iosif JUHASZ
2 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Brigitta Laura Szabo
15 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Tradeuro Language Services
17 hrs




Reference comments


6 days
Reference

Reference information:
Szamos szokornyezetben a "field " helyszin vagy helyszinit is jelent
Pl : Field welding =helyszini hegesztes .Verify measurements at the field!=
A mereteket ellenorizze a helyszinen ! stb Meg uj vagyok ,bocs az ekezet hianyert ,dolgozom rajta

vanyo22
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian