KudoZ home » English to Hungarian » Engineering (general)

siphon cup

Hungarian translation: szívótartály


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:siphon cup
Hungarian translation:szívótartály
Entered by: Szilas Cseh

08:10 Nov 27, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / sprayer
English term or phrase: siphon cup
Spray gun with siphon cup.
Szilas Cseh
Serbia
szívótartály
Explanation:
A másik (gravitációs) az ejtőtartály. Pl.:

www.sikkenscr.hu/NR/rdonlyres/8535253F-A963-4948-A312-6CEBF...

--------------------------------------------------
Note added at 10 óra (2008-11-27 18:21:07 GMT)
--------------------------------------------------

Edzett szórófúvókával (Ø 5 mm) és fém szívótartály (1 liter) bajonettzárral. ... Szóróanyag szemcsemérete legfeljebb 0,8 mm. A szívótartály . ...
www.festekaruhaz.hu/kisker/marka_termekei.php?ID=102&TCID=9...

(Szívótartály). 2 x 1. KEVERÉSI ARÁNY Dynacoat 2K Acrylic Topcoat ... Szívótartály. 1.6 – 1.8 mm. max. 3 bar. FELHORDÁSI FOLYAMAT ...
www.dynacoat.hu/NR/rdonlyres/42EFAD15-5088-4CA8-99CC-0734FD...


Festékszóró pisztolyok a legmagasabb igények kielégítésére is
0,25 literes festéktartállyal, továbbá 2 szívótartály adapterrel. ..... A szívótartály nagy betölt -nyílással. Könnyen tisztítható. Típus. Leveg fogyasztás ..
www.szakostrade.com/PDF/Festekszoro pisztolyok.pdf
Selected response from:

István Hirsch
Grading comment
Köszönöm! A képek alapján ez tűnt a legelfogadhatóbbnak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1szifonos tartály
Attila Piróth
4szívótartály
István Hirsch
4alsó tartály
Balázs Sudár


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
szifonos tartály


Explanation:
Siphon cup
A siphon cup is the (hanging) reservoir of paint attached to a spray gun. This is to distinguish it from gravity-fed reservoirs. An archaic use of the term is a cup of oil in which the oil is siphoned out of the cup via a cotton wick or tube to a surface to be lubricated.
http://en.wikipedia.org/wiki/Siphon

A műszaki szótárban szereplő "kanócos olajozócsésze" az angol leírásban szereplő régi szerkezetre megfelelő lehet, de általánosabban nem. A "szifonos" szó máshova is kerülhet:
Szifonos (rendszerű) szórópisztoly tartállyal

Attila Piróth
France
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxhollowman: Szifonos (rendszerű) tartály
7 hrs

neutral  István Hirsch: "Szifonos tartály"-ra -ezen az egyen kívül - nincs találat. (Szifonos rendszerűre sincs). Nem találok "szifonos szórópisztoly"-ra, illetve "szifonos festékszóró"-ra sem találatot.
9 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
alsó tartály


Explanation:
Festékpisztolyokat általában gravitációs vagy szívócsöves (szifonos) kivitelben gyártanak. Az utóbbi nevezik egyszerűbben alsó tartályos pisztolynak (a gravitációs változatnál értelemszerűen felül van a tartály).

--------------------------------------------------
Note added at 18 perc (2008-11-27 08:28:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.mytoolstore.com/astro/astpai02.html
Alsó tartályos:
http://www.fitomedicina.hu/3e/suritett/1107571_homokfuvo_alu...
Felső tartályos:
http://www.fitomedicina.hu/3e/suritett/1107518_festekszoro_a...

http://www.fitomedicina.hu/keziszerszamok/suritett_lev_szers...


Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 92

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szívótartály


Explanation:
A másik (gravitációs) az ejtőtartály. Pl.:

www.sikkenscr.hu/NR/rdonlyres/8535253F-A963-4948-A312-6CEBF...

--------------------------------------------------
Note added at 10 óra (2008-11-27 18:21:07 GMT)
--------------------------------------------------

Edzett szórófúvókával (Ø 5 mm) és fém szívótartály (1 liter) bajonettzárral. ... Szóróanyag szemcsemérete legfeljebb 0,8 mm. A szívótartály . ...
www.festekaruhaz.hu/kisker/marka_termekei.php?ID=102&TCID=9...

(Szívótartály). 2 x 1. KEVERÉSI ARÁNY Dynacoat 2K Acrylic Topcoat ... Szívótartály. 1.6 – 1.8 mm. max. 3 bar. FELHORDÁSI FOLYAMAT ...
www.dynacoat.hu/NR/rdonlyres/42EFAD15-5088-4CA8-99CC-0734FD...


Festékszóró pisztolyok a legmagasabb igények kielégítésére is
0,25 literes festéktartállyal, továbbá 2 szívótartály adapterrel. ..... A szívótartály nagy betölt -nyílással. Könnyen tisztítható. Típus. Leveg fogyasztás ..
www.szakostrade.com/PDF/Festekszoro pisztolyok.pdf


István Hirsch
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 23
Grading comment
Köszönöm! A képek alapján ez tűnt a legelfogadhatóbbnak.