KudoZ home » English to Hungarian » Finance (general)

corporate actions

Hungarian translation: vállalati műveletek


09:01 May 16, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: corporate actions
Banki környezetben található, sajnos nem összefüggő szöveg, inkább utasítások, pl. Corporate Actions - Overview, vagy Corporate Actions - Redemptions. Interneten semmit nem sikerült találni róla. Segítségeteket nagyon köszönöm!!!!!
Julia Vajda
Hungary
Hungarian translation:vállalati műveletek
Explanation:
Valószínűleg ez az általános fordítás megállja a helyét. Bizonyos szövegkörnyezetekben a "vállalati hírek" vagy esetleg a "vállalati történések" megoldást is el tudom képzelni

-- pl.
Corporate Actions
JPMorgan's corporate action system receives information on corporate events from daily automated vendor feeds, major market sources, and our own extensive subcustodian network.
http://www.jpmorgan.com/cm/cs?pagename=Chase/Href&urlname=jp...

- bár az utóbbi fordítás lehet, hogy kicsit esetlen.

Az action szóra sokszor nem könnyű frappáns, vagy egy szó -> egy szó fordítást találni (nem igazán vág ide, de jó példa erre az affirmative action).
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszönöm!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +5Íme a mese
MandC
4 +1vállalati műveletek
Attila Piróth


Discussion entries: 1





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vállalati műveletek


Explanation:
Valószínűleg ez az általános fordítás megállja a helyét. Bizonyos szövegkörnyezetekben a "vállalati hírek" vagy esetleg a "vállalati történések" megoldást is el tudom képzelni

-- pl.
Corporate Actions
JPMorgan's corporate action system receives information on corporate events from daily automated vendor feeds, major market sources, and our own extensive subcustodian network.
http://www.jpmorgan.com/cm/cs?pagename=Chase/Href&urlname=jp...

- bár az utóbbi fordítás lehet, hogy kicsit esetlen.

Az action szóra sokszor nem könnyű frappáns, vagy egy szó -> egy szó fordítást találni (nem igazán vág ide, de jó példa erre az affirmative action).

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 44
Grading comment
Köszönöm!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: "vezetőségi/igazgatótanácsi döntések" ?
51 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +5
Íme a mese


Explanation:
A babér persze Piróth kollégáé, esetleg lehet intézkedések a műveletek helyett

corporate action:
An event or resolution approved by a corporation's board of directors that changes the corporate capital structure or financial condition. Examples include full or partial call of securities; maturation and repayment of debt or preferred stock; conversion of debt; exchange, tender or spin-off of securities; split or reverse split of shares; securities offerings; and liquidation or name change.

MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: Valóban informatív magyarázat
6 mins

agree  szenmark: Ez a fenti jelentés a legvalószínűbb és gyakoribb.
2 hrs

agree  xxxHungi: A babérból Andrásnak is jár, mert az ő elgondolása vitt a "mese" előtt a legközelebb a megoldáshoz.
2 hrs

agree  Katalin Horváth McClure: "vállalati intézkedések" a jó.
3 hrs

agree  Ildiko Santana: Kati szolt jol.
18 hrs