KudoZ home » English to Hungarian » Finance (general)

EU parent financial holding company

Hungarian translation: EU-beli pénzügyi holding anyavállalat


10:36 Jul 18, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Finance (general)
English term or phrase: EU parent financial holding company
Definícióban:

“EU parent financial holding company” mean a parent financial holding company in a Member State which is not a subsidiary of a credit institution authorised in any Member State.

A problémát az okozza, hogy a financial holding company több meghatározásban is szerepel, és minden EU előzmény, amit sikerült felkutatnom, nemes egyszerűséggel pénzügyi holding társaságként használja, már pedig az EU parent itt meghatározott jelentéstartalommal rendelkezik.
MandC
Hungary
Hungarian translation:EU-beli pénzügyi holding anyavállalat
Explanation:
Ha a financial holding comapny mindenütt pénzügyi holding társaság, a parent company pedig anyavállalat, akkor ez.

anyavállalat vs. anyatársaság (google):
10100:11
Selected response from:

Gabor Kun
Hungary
Grading comment
Köszi, ez jó. Közben találtam egy (1) *hivatalos* EU terminológiát is, íme: EU-szintű pénzügyi holdingtársaság anyavállalat

Nem merném állítani, hogy ez jobb a tiednél
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2EU-beli pénzügyi holding anyavállalat
Gabor Kun
3uniós anyavállalat (amely egy pénzügyi holdingtársaság)
Eva Blanar
3eu-s pénzügyi holding anyavállalat
susanna b


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
EU-beli pénzügyi holding anyavállalat


Explanation:
Ha a financial holding comapny mindenütt pénzügyi holding társaság, a parent company pedig anyavállalat, akkor ez.

anyavállalat vs. anyatársaság (google):
10100:11



    Reference: http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/resources/documen...
Gabor Kun
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Köszi, ez jó. Közben találtam egy (1) *hivatalos* EU terminológiát is, íme: EU-szintű pénzügyi holdingtársaság anyavállalat

Nem merném állítani, hogy ez jobb a tiednél

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klara Somogyi
18 mins

agree  Eva Blanar: igen, a meghatározáshoz címnek ez tökéletes
26 mins

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
eu parent financial holding company
eu-s pénzügyi holding anyavállalat


Explanation:
a parent az anyavállalatra vonatkozik ami az eu-ban található, a financial holding company pedig a pénzügyi holding vállalat

susanna b
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
eu parent financial holding company
uniós anyavállalat (amely egy pénzügyi holdingtársaság)


Explanation:
a magyarban nincs "anyaholding", és tulajdonképpen itt az a lényeg, hogy az anyavállalat az unió valamelyik országában van bejegyezve, aminek a definiálásához használják azt, hogy ez olyan cég, amelynek nincs az EU-ban anyavállalata.
Ez annyiból érdekes, hogy az unión belüli legfőbb céget keresik, vagyis, ha egy német cégnek van egy leányvállalata Angliában, annak pedig Magyarországon, akkor a német cég az anyavállalat, sőt, akkor is, ha német cégnek viszont van egy akár 100%-os amerikai tulajdonosa. Ellenben, ha pl. simán a konszolidálásról van a beleszólási jogokról van szó, akkor a magyar cég számára az angol holding az anyavállalat.

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 374