KudoZ home » English to Hungarian » Finance (general)

year to date

Hungarian translation: tárgyévi göngyölített


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:year to date
Hungarian translation:tárgyévi göngyölített
Entered by: Katalin Horváth McClure

03:59 Mar 22, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / kimutatások
English term or phrase: year to date
Például így szerepel: "Year to date totals"
Néha úgy is látható, hogy "year-to-date". A jelentését ismerem, az adott naptól visszafelé számított egyéves időszakot jelenti, de mi ennek a magyar megfelelője?

Valahol már láttam, de nem jut az eszembe.
Katalin Horváth McClure
United States
tárgyévi göngyölített/kumulált adatok
Explanation:
Lehet ezek valamelyike.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-03-22 08:14:49 GMT)
--------------------------------------------------

Ja igen, és jelentése az, amit Éva leír. Amit te írtál, vagyis hogy az adott naptól visszafele egy év, az a year-on-year = évesített, tizenkét havi, éves alapon számított.
Selected response from:

Katalin Sandor
Hungary
Grading comment
Köszi szépen mindkettőtöknek, a helyesbítést is, a göngyölített volt az, amit már láttam, csak nem jutott az eszembe.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4idén, az év eleje óta
Eva Blanar
4évközi
Andras Szekany
4tárgyévi göngyölített/kumulált adatok
Katalin Sandor


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
idén, az év eleje óta


Explanation:
a YTD szerintem a tárgyév január 1-től az adott napig terjed

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 374

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Douglas Arnott
52 mins

agree  Elizabeth Rudin
1 hr

neutral  JANOS SAMU: Ha a kérdés jelzőre vonatkozott, akkor nem határozót kell adni, hanem jelzőt
2 hrs
  -> ez jogos, úgyhogy talán tényleg a tárgyévi halmozott lenne a nyerő

agree  Katalin Szilárd: A legutóbbi fordításom alkalmával kontextus nélkül szerepelt ez a kifejezés. Én akkor így fordítottam: az év első napjától az adott dátumig.
6 hrs

agree  Erzsébet Czopyk
12 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tárgyévi göngyölített/kumulált adatok


Explanation:
Lehet ezek valamelyike.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-03-22 08:14:49 GMT)
--------------------------------------------------

Ja igen, és jelentése az, amit Éva leír. Amit te írtál, vagyis hogy az adott naptól visszafele egy év, az a year-on-year = évesített, tizenkét havi, éves alapon számított.

Katalin Sandor
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 34
Grading comment
Köszi szépen mindkettőtöknek, a helyesbítést is, a göngyölített volt az, amit már láttam, csak nem jutott az eszembe.

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
évközi


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 29