KudoZ home » English to Hungarian » Finance (general)

book-cost

Hungarian translation: könyv szerinti érték


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:book-cost
Hungarian translation:könyv szerinti érték
Entered by: Balázs Sudár

12:49 Jan 19, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / befektetés
English term or phrase: book-cost
Are any investments valued at book cost?
Andrea Garamvölgyi
Hungary
bekerülési költség
Explanation:
The original cost of an investment generally used to compare against the current market value.
Nem értek igazán a pénzügyi fogalmakhoz, de erre gondoltam.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-19 14:20:47 GMT)
--------------------------------------------------

Pl.: A saját részvényeket bekerülési költségen tartjuk nyilván.
www.graphisoft.hu/ftp/investor/hu/2005_annual.pdf -

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-19 14:38:49 GMT)
--------------------------------------------------

Bekerülési érték: az az érték, amekkora összegen a vagyon- és tőkeelemeket a nyilvántartásokba, a könyvekbe bevezetik.
Megjelenési formája:
beszerzési érték (beszerzési költség) vásárláskor
előállítási érték (előállítási költség) saját előállításkor.
book cost (Definition):
Amount recorded in account books as the total paid for acquiring an asset.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-19 14:42:01 GMT)
--------------------------------------------------

Eszerint inkább bekerülési érték, nem pedig költség. Azt hiszem, ez lesz a pontos meghatározás.
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2könyv szerinti érték
Péter Tófalvi
3 +1bekerülési költség
Balázs Sudár
3 -1konyv koltseg, konyvelesi koltseg
pantea kati


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bekerülési költség


Explanation:
The original cost of an investment generally used to compare against the current market value.
Nem értek igazán a pénzügyi fogalmakhoz, de erre gondoltam.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-19 14:20:47 GMT)
--------------------------------------------------

Pl.: A saját részvényeket bekerülési költségen tartjuk nyilván.
www.graphisoft.hu/ftp/investor/hu/2005_annual.pdf -

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-19 14:38:49 GMT)
--------------------------------------------------

Bekerülési érték: az az érték, amekkora összegen a vagyon- és tőkeelemeket a nyilvántartásokba, a könyvekbe bevezetik.
Megjelenési formája:
beszerzési érték (beszerzési költség) vásárláskor
előállítási érték (előállítási költség) saját előállításkor.
book cost (Definition):
Amount recorded in account books as the total paid for acquiring an asset.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-19 14:42:01 GMT)
--------------------------------------------------

Eszerint inkább bekerülési érték, nem pedig költség. Azt hiszem, ez lesz a pontos meghatározás.


    Reference: http://lse.co.uk/FinanceGlossary.asp?searchTerm=&iArticleID=...
Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi: nyomok neked egy egyetértést, hogy növeljem a pontszámod, bár annyi kétely még maradt bennem, hogy a bekerülési költséget (amely leeht beszerzési vagy termelési költség) végülis lekönyvelik, és ez már könyvelt (leltári) érték. Leltár = nem csak vagyontárg
6 hrs
  -> Köszönöm, a lényeg a 2. megjegyzésben van, vagyis a "bekerülési érték" a nyerő, ez idézetből láthatod, hogy az a könyvelésre is kitér.

neutral  Eva Blanar: a bekerülési érték a könyvekben való kimutatáshoz kell, utána abból már értékcsökkenést és esetleg értékvesztést is számolnak el, vagyis a könyv szerinti érték (book cost) minden eszközre egyre kisebb lesz, ahogyan amortizálódik.
1193 days
  -> mea culpa, ezek szerint tévedtem

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
konyv koltseg, konyvelesi koltseg


Explanation:
Az egyszeru valtozat, a "konyv koltseg". Iskolak kapnak ev elejen konyvekre penzt, mit "konyv koltseg"-kent tudnak elkonyvelni.

Ez mellett, ugyanakkor tippelnek "konyvelesi koltseg"-re.Ket eves konyvelosegi tapasztalatom alatt, akkor hasznaltuk ezt a kifejezest mikor, valamilyen kiadast el akartunk konyvelni mi szoros kapcsolatban volt a munkakkal.

Example sentence(s):
  • Today we received the book-cost.
pantea kati
Germany
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: Lehet, hogy Romániában használják, magyarul semmi esetre sem helyes. A könyvelési költség a bookkeeping cost.
22 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
könyv szerinti érték


Explanation:
vagy: könyvelt érték

--------------------------------------------------
Note added at 8 óra (2008-01-19 20:57:34 GMT)
--------------------------------------------------

"Book Cost

The Acquisition Cost of property as reflected on accounting statements. Generally includes the Purchase Price installation, and indirect costs such as interest during construction.
Example: The book cost of $10,000 is a historical fact; it is not a measure of current value or ofReplacement Cost either of which may be greater or less than $10,000."

Azt hiszem, hogy Sudár Balázsnak igaza van, de nem rejtem el a választ, hogy egy későn jövő ne tegye fel mégegyszer.

--------------------------------------------------
Note added at 8 óra (2008-01-19 21:02:43 GMT)
--------------------------------------------------

könyvelt érték = book value

--------------------------------------------------
Note added at 8 óra (2008-01-19 21:07:06 GMT)
--------------------------------------------------

Angol definíció:
http://www.answers.com/topic/book-cost?cat=biz-fin
(mert az angol Wiki nem tárgyalja ezt a fogalmat: http://en.wikipedia.org/wiki/Cost_accounting)

Wikipédiás magyar szócikk a költségről általában (még nincs eléggé kidolgozva):
http://hu.wikipedia.org/wiki/Költség#Beszerz.C3.A9si.2C_term...


Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balázs Sudár: Könyv szerinti érték: Book Value (BV). A könyv szerinti érték a cég mérlegében szereplő eszközeinek tulajdonosakat, részvényeseket illető hányada. (Köszönöm a reagálást. A megjegyzésemben idézett definíció szerint csak erről lehet szó.)
5 mins
  -> azt hiszem igazad van

agree  JANOS SAMU
3 hrs

agree  Eva Blanar: ez a jó (épp egy olyan anyagot lektorálok, amelynek a fordítója elhitte a bekerülési értéket - ami tényleg acquisition cost)
1192 days