KudoZ home » English to Hungarian » Finance (general)

debt portfolio

Hungarian translation: követelésállomány


10:47 Feb 7, 2012
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: debt portfolio
Hi,

Bár van erős tippem de,
az angol szöveget nem anyanyelvű írta, így néha elég furán hangzik, nem vagyok benne biztos,
ideírom a német eredetit is, hátha segít.
Buying debt portfolios at greatly reduced discount rates, usually for pennies on the dollar, can potentially reap great returns.
Continue to buy debt portfolios in 2012

A német eredeti:
In der xy Gruppe liegen Schwerpunkte 2012 auf der Fortsetzung rentabler Forderungskäufe,

nincs több kontextus, ami segítene.

Köszi,
J
János Untener
Hungary
Hungarian translation:követelésállomány
Explanation:
Az előbb figyelmetlen voltam, most látom, hogy Forderungról van szó, az pedig a kintlevőség:
http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=en&searchLoc=0&cmpType...

A portfolio szót itt állománynak fordítanám.

Ezzel foglalkozó cég oldaláról:
http://www.argentafaktor.hu/tevekenyseg.html
... s ezen ismeretek birtokában reálisan tudja meghatározni a követelésállomány vételárát
Selected response from:

Annamaria Amik
Grading comment
ez kapta a legtöbb peer agreementet, így ezt választom, köszi az ötleteket mindenkinek
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2követelésállomány
Annamaria Amik
5követelésportfolió
Bob Makovei
4 +1követelésvásárlás
Zoltan Nafradi
3 +1adósságportfólió
Gusztáv Jánvári


Discussion entries: 4





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
követelésportfolió


Explanation:
A leírása megtalálható a lenti második hivatkozást követve.


    Reference: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&lng1=en,...
    https://www.intrum.com/hu/szolgaltatasok/penzugyiszolgaltatasok/portfoliovasarlas/
Bob Makovei
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gusztáv Jánvári: Attól függ, hogy arról van-e szó, akinek tartoznak -- János angol és magyar információi alapján nem ez derült ki, de biztos pontosít majd. Németül nem tudok.
3 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
adósságportfólió


Explanation:
Szerintem ez így létezik, valaki megveszi másnak az adósságait. Ha gondolod, hogy az angol nem mérvadó, akkor még a követelésportfólión lehet elgondolkozni, azaz amikor egy A cég megveszi B cégtől a követeléseit mondjuk 20%-os áron, hogy majd ő behajtja a követelések 80%-át, így nagy profitra téve szert.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 83

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
követelésállomány


Explanation:
Az előbb figyelmetlen voltam, most látom, hogy Forderungról van szó, az pedig a kintlevőség:
http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=en&searchLoc=0&cmpType...

A portfolio szót itt állománynak fordítanám.

Ezzel foglalkozó cég oldaláról:
http://www.argentafaktor.hu/tevekenyseg.html
... s ezen ismeretek birtokában reálisan tudja meghatározni a követelésállomány vételárát

Example sentence(s):
  • Coface Követeléskezelés: A magas követelésállomány rontja likviditását.
Annamaria Amik
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
ez kapta a legtöbb peer agreementet, így ezt választom, köszi az ötleteket mindenkinek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana
3 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést, Ildikó!

agree  hollowman2
11 hrs

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
követelésvásárlás


Explanation:
Üdv mindenkinek!

Én az egyszerűség kedvéért javasolnám a fenti változatot, ebben mindenféle követelés megvásárlása szerepel. Előnye, hogy a gyakorlatban is használják. Igaz, a példaként felhozott webhelyen külön van írva, de szerintem egybe kell írni.


    Reference: http://www.centralfaktor.hu/object.3a83d636-818a-41c3-9a1f-e...
Zoltan Nafradi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  B. Szederkenyi
2 days1 hr