KudoZ home » English to Hungarian » Finance (general)

administrative agent

Hungarian translation: ügyintéző megbízott, meghatalmazott ügyintéző


21:09 Nov 11, 2013
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: administrative agent
Hitelszerződésben hogy fordítandó az administrative agent? Legjobb tippem az ügyvivő, de bizonytalan vagyok. Köszönöm előre is.
VBA
Hungary
Hungarian translation:ügyintéző megbízott, meghatalmazott ügyintéző
Explanation:
ügyintéző megbízott, meghatalmazott ügyintéző
In contracts ‘agent’ is a ‘person authorized for a certain activity’ or ‘empowered to act on someone’s behalf’.
Selected response from:

danny boyd
Grading comment
Köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ügyintéző megbízott, meghatalmazott ügyintéző
danny boyd
4adminisztrációs megbízott
Eva Blanar


Discussion entries: 3





  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ügyintéző megbízott, meghatalmazott ügyintéző


Explanation:
ügyintéző megbízott, meghatalmazott ügyintéző
In contracts ‘agent’ is a ‘person authorized for a certain activity’ or ‘empowered to act on someone’s behalf’.

danny boyd
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: tkp. "ügyviteli tevékenységek ellátására kötelezett megbízott" - nyilván túl hosszú, de ez szerepel gyakran a szerződések elején, majd ez később sima "megbízott"-ra rövidül, és mindenki számára világos, hogy kire utal. (administration /itt/ = ügyvitel)
11 hrs
  -> Thanx!

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
adminisztrációs megbízott


Explanation:
Sokféleképpen fordítják (van, aki adminisztratív ügynöknek is mondja), tulajdonképpen a lebonyolításért felel, bár annak egy része más bank vagy pénzintézet feladata is lehet (néha például külön van paying agent - kifizetési megbízott)

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 374