IRA distributions

Hungarian translation: amerikai típusú nyugdíj-előtakarékossági számláról történő pénzkivétel

English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: IRA distributions
Amerikai adóbevallás egy sora. Jól értem, hogy olyasmiről van szó, hogy idő előtt lehív a jogosult a nyugdíjelőtakarékossági számláról egy összeget?
Köszönettel
VBA
Hungary
Hungarian translation:amerikai típusú nyugdíj-előtakarékossági számláról történő pénzkivétel
Explanation:
Bármikor ki lehet venni a pénzt, de ha idő előtt, akkor valamilyen "pénzbüntetéssel" (plusz díjjal) jár.

withdraw money = pénzkivétel

https://newdirectionira.com/ira-info/distributions/what-is-a...

What are IRA Distributions?
The term distribution is used to indicate the withdrawal of cash and/or assets from an IRA. An IRA distribution can be taken at any time, though an early withdrawal penalty may apply if this is executed before the account holder reaches age 59.5 unless certain exceptions are met. Please see IRS Publication 590-B for more details.


http://epa.oszk.hu/00000/00017/00163/pdf/01_simonovits.pdf

854
Simonovits András
Nemzetközi kitekintés
A klasszikus piacgazdaságokra számos tanulmány vizsgálta az önkéntes nyugdíjpénztá­
rak [az Egyesült Államokban Individual Retirement Account (IRA) vagy 401(k)] kérdés­
körét. A legtöbb angolszász országban, ahol a szerényebb és er
ő
sen újraelosztó kötelez
ő
nyugdíjrendszer mellett a dolgozók gazdagabb fele félig önkéntes, félig kötelez
ő
nyug­
díjrendszerben vesz részt, a kérdés azonban másként vet
ő
dik fel, mint Magyarországon.
Az állami támogatás mellett gyakran a munkáltató fizeti a támogatást, esetleg a profitjá­
ból, gyakran saját vállalati részvényekkel tömi ki a dolgozók portfólióját. Másik eltérés:
Magyarországon a dolgozók adózott keresetükb
ő
l fizetik a tagdíjat, ezért felhasználáskor
nem kell személyi jövedelemadót fizetniük; az angolszász országokban viszont a dolgozók
adózatlan keresetükb
ő
l fizetik a tagdíjat, és csak felhasználáskor kell adót fizetniük utána.
Ezekkel a bonyodalmakkal egy kés
ő
bbi tanulmányban foglalkozunk.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5amerikai típusú nyugdíj-előtakarékossági számláról történő pénzkivétel
Katalin Szilárd
4lehívások/kifizetések egyéni nyugdíjszámláról
Ildiko Santana


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lehívások/kifizetések egyéni nyugdíjszámláról


Explanation:
Igen, gyakorlatilag erről van szó. Az adóalany a forrásszövegben az egyén vagy a vállalat? Ha az utóbbi, akkor "lehívások" helyett a "kifizetések" megfelelőbb a "distributions" (kiosztások, elosztások) magyar megfelelőjeként.

Individual Retirement Arrangements (IRAs)

Distributions while still working
Can I take money from my traditional IRA, or my SEP or SIMPLE IRA, while I am still working?
You can take distributions from your IRA (including your SEP-IRA or SIMPLE-IRA) at any time. There is no need to show a hardship to take a distribution. However, your distribution will be includible in your taxable income and it may be subject to a 10% additional tax if you're under age 59 1/2. The additional tax is 25% if you take a distribution from your SIMPLE-IRA in the first 2 years you participate in the SIMPLE IRA plan. There is no exception to the 10% additional tax specifically for hardships.

https://www.irs.gov/retirement-plans/retirement-plans-faqs-r...

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 154

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ira distributions
amerikai típusú nyugdíj-előtakarékossági számláról történő pénzkivétel


Explanation:
Bármikor ki lehet venni a pénzt, de ha idő előtt, akkor valamilyen "pénzbüntetéssel" (plusz díjjal) jár.

withdraw money = pénzkivétel

https://newdirectionira.com/ira-info/distributions/what-is-a...

What are IRA Distributions?
The term distribution is used to indicate the withdrawal of cash and/or assets from an IRA. An IRA distribution can be taken at any time, though an early withdrawal penalty may apply if this is executed before the account holder reaches age 59.5 unless certain exceptions are met. Please see IRS Publication 590-B for more details.


http://epa.oszk.hu/00000/00017/00163/pdf/01_simonovits.pdf

854
Simonovits András
Nemzetközi kitekintés
A klasszikus piacgazdaságokra számos tanulmány vizsgálta az önkéntes nyugdíjpénztá­
rak [az Egyesült Államokban Individual Retirement Account (IRA) vagy 401(k)] kérdés­
körét. A legtöbb angolszász országban, ahol a szerényebb és er
ő
sen újraelosztó kötelez
ő
nyugdíjrendszer mellett a dolgozók gazdagabb fele félig önkéntes, félig kötelez
ő
nyug­
díjrendszerben vesz részt, a kérdés azonban másként vet
ő
dik fel, mint Magyarországon.
Az állami támogatás mellett gyakran a munkáltató fizeti a támogatást, esetleg a profitjá­
ból, gyakran saját vállalati részvényekkel tömi ki a dolgozók portfólióját. Másik eltérés:
Magyarországon a dolgozók adózott keresetükb
ő
l fizetik a tagdíjat, ezért felhasználáskor
nem kell személyi jövedelemadót fizetniük; az angolszász országokban viszont a dolgozók
adózatlan keresetükb
ő
l fizetik a tagdíjat, és csak felhasználáskor kell adót fizetniük utána.
Ezekkel a bonyodalmakkal egy kés
ő
bbi tanulmányban foglalkozunk.

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 257
Grading comment
Köszönöm