KudoZ home » English to Hungarian » Food & Drink

retortable food

Hungarian translation: sterilezhető/sterilizálható csomagolású élelmiszer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:retortable food
Hungarian translation:sterilezhető/sterilizálható csomagolású élelmiszer

09:39 Feb 16, 2012
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2012-02-19 10:54:10 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Hungarian translations [PRO]
Food & Drink / canned food
English term or phrase: retortable food
this is "the first carton based package for retortable food. A great alternative to cans and glass jars."

A "retortable" talán a képlékenyre / formálhatóra hasonlíthat, olyan élelmiszer, amelynek nincs állandó, szilárd alakja... (sajt, paradicsompüré, zöldborsókonzerv és hasonlók lehetnek ebben a csomagolásban)
Molnár Zita
sterilezhető/sterilizálható csomagolású élelmiszer
Explanation:
A retortable food esetében a retortable az élelmiszerek csomagolására vonatkozik, annak sterilizálhatóságára.

http://www.tetrapak.com/hu/products_and_services/packages/te...

Az élelmiszer a Tetra Recart doboz belsejében sterilizálható, és akár 24 hónapig is friss marad. A Tetra Recart egy modern,
innovatív, megújuló csomagolási megoldás.

http://www.hyewonpack.com/food/ster.php3

Retortable Food Line

STERILIZATION

Process | Filling | Sterilization | From Can to Pouch ine




STERILIZING PROCESS

1. Retort type

- Steam type retort
- Shower type retort
- High Temperature and Short Time(HTST) retort
- Pilot retort

2. Optional item

- Rotary mode
- Full automation control
- Temperature and pressure control
- Auto door dive system
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4sterilezhető/sterilizálható csomagolású élelmiszer
Katalin Szilárd
5hőkezelhető
Herczeg Csaba
Summary of reference entries provided
sterilizálható, zacskós élelmiszerek
Péter Tófalvi

Discussion entries: 15





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
sterilezhető/sterilizálható csomagolású élelmiszer


Explanation:
A retortable food esetében a retortable az élelmiszerek csomagolására vonatkozik, annak sterilizálhatóságára.

http://www.tetrapak.com/hu/products_and_services/packages/te...

Az élelmiszer a Tetra Recart doboz belsejében sterilizálható, és akár 24 hónapig is friss marad. A Tetra Recart egy modern,
innovatív, megújuló csomagolási megoldás.

http://www.hyewonpack.com/food/ster.php3

Retortable Food Line

STERILIZATION

Process | Filling | Sterilization | From Can to Pouch ine




STERILIZING PROCESS

1. Retort type

- Steam type retort
- Shower type retort
- High Temperature and Short Time(HTST) retort
- Pilot retort

2. Optional item

- Rotary mode
- Full automation control
- Temperature and pressure control
- Auto door dive system


Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 25
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Nagyon köszönöm, ez lesz az! :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klára Kalamár
19 mins
  -> Köszönöm!

agree  Balázs Sudár
1 hr
  -> Köszönöm!

agree  hollowman2
1 hr
  -> Köszönöm!

neutral  juvera: A kérdés az élelmiszer, nem a csomagolás."sterilizálható csomagolású élelmiszer" nem jelenti azt h. az élelmiszer sterilizálható, hanem a csomagolás.Ettől még tehetnek a csomagolásba nem sterilizálható élelmiszert!//Csomagolótechn. a téma, nem a kérdés
1 day6 hrs
  -> A retortable food az élelmiszercsomagolásra vonatkozik. Lásd a neten fellelhető referenciákat, de a kérdező önmaga is azt írta, h csomagolótechnológia. Ezenfelül a kérdező ha jól tudom egy releváns cégnél dolgozik, nyilván helyes információkkal látják el.

agree  Andras Mohay: "hősterilizálható" precízebb, s van rá pár adat
2 days3 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hőkezelhető


Explanation:
igazából ha nem szaknyelv akkor melegíthetőnek is lehet fordítani, olyan zacskós kaja amit zacsival együtt lehet melegíteni,

Herczeg Csaba
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




Reference comments


44 mins
Reference: sterilizálható, zacskós élelmiszerek

Reference information:
Tudtommal még nincs rá frappáns magyar fordítás.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Retort_pouch
Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Note to reference poster
Asker: Igen, pont ez a bajom vele :(