KudoZ home » English to Hungarian » Games / Video Games / Gaming / Casino

computer game nerd

Hungarian translation: játékőrültek/számítógépőrültek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:computer game nerd
Hungarian translation:játékőrültek/számítógépőrültek
Entered by: Balázs Sudár

19:28 Jan 8, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino
English term or phrase: computer game nerd
A szövegkörnyezet alapján a számítógépes játékok megszállott rajongójáról van szó, de van-e ennek valami találó magyar megfelelője?
A segítséget előre is köszönöm.
Eva Plesz
Hungary
játékőrültek/számítógép őrültek
Explanation:
A "nerd"-nek ugyan van a szakértelemre, a magas intellektusra és/vagy a számítógépes jártasságra vonatkozó jelentése is.
Nerd: An 'individual', i.e. a person who does not conform to society's beliefs that all people should follow trends and do what their peers do. Often highly intelligent but socially rejected because of their obesssion with a given subject, usually computers. Unfortunately, nerds seem to have problems breeding, to the detriment of mankind as a whole.
A "számítógépes őrült" talán lefedi ezt a jelentést is.
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
Köszönöm a segítséget!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4játékőrültek/számítógép őrültek
Balázs Sudár
3 +2gépbuzi, játékbuzi
Katalin Horváth McClure
3a számítógép bolondja, számítógépbolond, számítógépmániás
Erzsébet Czopyk
3kocka
Zoltán Kulcsár


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
gépbuzi, játékbuzi


Explanation:
Szlenges, de használatos.

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Áron Török
3 mins

agree  Gusztáv Jánvári: de jegyezzük meg, hogy erősen pejoratív és csak bizonyos kontextusokban mehet
6 mins
  -> Persze, ez szlenges, amint mondtam, de a nerd is pejoratív. Arra is van diplomatikusabb angol, mégsem azt használták. Persze teljes szövegkörnyezet nélkül nekem nehéz eldönteni.

disagree  Erzsébet Czopyk: semmilyen nyomtatott szövegben nem szerepelhet, a buzi szó egyébként is kisebbségi érdekeket sért, tehát ilyesmit leírni sem nem illik, művelt ember így nem beszél.
2 hrs
  -> Én azt hiszem, ez a buzi nem az a buzi, ez valszeg a buzgó jelzőből származik. Szleng is van nyomtatásban, és attól durvább szöveg is bőven. A kérdésben nem szerepel olyan utalás, ami kizárná a szlenget. http://www.moziplussz.hu/kritika.php?id=505

agree  Hungary GMK: Ha a szövegkörnyezet megengedi, szerintem elfogadható. Sose kapcsoltam még össze a játékbuzikat a homoszoszexuálisokkal. Érdekes észrevétel:)
11 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
játékőrültek/számítógép őrültek


Explanation:
A "nerd"-nek ugyan van a szakértelemre, a magas intellektusra és/vagy a számítógépes jártasságra vonatkozó jelentése is.
Nerd: An 'individual', i.e. a person who does not conform to society's beliefs that all people should follow trends and do what their peers do. Often highly intelligent but socially rejected because of their obesssion with a given subject, usually computers. Unfortunately, nerds seem to have problems breeding, to the detriment of mankind as a whole.
A "számítógépes őrült" talán lefedi ezt a jelentést is.

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm a segítséget!
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a segítséget!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári: de a számítógépőrült egybeírandó
4 mins
  -> Igaz, ezt elbaltáztam.

agree  Judit Darnyik: kockafejű játékőrült
19 mins
  -> Köszönöm!

agree  xxxzsuzsa369: Judit kiegészítésével a legjobb
3 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Hungary GMK
11 hrs
  -> Köszönöm!

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kocka


Explanation:
ez inkább a számítógépes hobbit űzőkre mondták, de egyre jobban terjed a megszállott/profi játékos jelentése is
Lásd a viccet:
Ki az igazi kocka? Aki ha elüt egy nyulat az autóval, megáll, és kiszáll lootolni.
(sajna ez is kockáknak szól:)

Zoltán Kulcsár
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a számítógép bolondja, számítógépbolond, számítógépmániás


Explanation:
variációk

Erzsébet Czopyk
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxzsuzsa369: Ez túl általános meghatározás és csak a "nerd" jelentését takarja valamennyire. A kérdezett kifejezés kifejezetten a számítógépes játékok megszállottjaira vonatkozik.
56 mins
  -> igazad van, csupán igyekeztem finomítani a dolgon.