KudoZ home » English to Hungarian » Geography

Asia/Pacific

Hungarian translation: Ázsia / Csendes-óceáni térség


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Asia / Pacific
Hungarian translation:Ázsia / Csendes-óceáni térség
Entered by: Ildiko Santana

05:31 Jan 24, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Geography / geography
English term or phrase: Asia/Pacific
Régió neve.
Az első fele, Ázsia az rendben van, a "Pacific" a gond.
Ez pedig Ausztráliát, Új-Zélandot, a Fülöp-szigeteket, stb. foglal magában. Ennek a régiónak a neve kellene magyarul.
Óceánia talán???
De rég tanultam földrajzot magyarul...
Katalin Horváth McClure
United States
Ázsia / Csendes-óceán(i térség)
Explanation:
Az UNESCO szerint legalábbis.
Tágabb értelemben még az USA is ide tartozik, egyes 'Asia/Pacific' XY szervezetek sorában.
A 'Pacific' itt a 'Pacific Ocean', azaz Csendes-Óceán slendrián megfelelője.
Ausztráliát nem kell külön kiemelni, csak akkor, ha hosszadalmasabban mondod, azaz "Ausztrália és Óceánia" - de a Csendes-óceáni térségbe e kettő beletartozik.
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Köszi, a zárójeles hozzáadással együtt fogom használni.
Köszi Csabának is a hosszas kifejtést. TE SOSEM ALSZOL????
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6Ázsia / Csendes-óceán(i térség)
Ildiko Santana
5Ázsia, Ausztrália és Óceánia
Attila Piróth
4Asia Pacific
Csaba Ban


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Ázsia, Ausztrália és Óceánia


Explanation:
Ausztráliát, mint földrészt külön ki kell emelni. (Oda tartozik Új-Zéland is). A szigetvilág Ázsiához nem tartozó része képezi Óceániát.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 14:19:39 (GMT)
--------------------------------------------------

How Many Online?
The art of estimating how many are online throughout the world is an inexact one at best. Surveys abound, using all sorts of measurement parameters. However, from observing many of the published surveys over the last two years, here is an \"educated guess\" as to how many are online worldwide as of September 2002. And the number is 605.60 million.


World Total 605.60 million
Africa 6.31 million
Asia/Pacific 187.24 million
Europe 190.91 million
Middle East 5.12 million
Canada & USA 182.67 million
Latin America 33.35 million

http://www.nua.com/surveys/how_many_online/index.html

Ebben a szövegkörnyezetben a címsorbeli megoldást érzem tartom helyesnek.
Az Asia/Pacific rubrikába India, Közép-Ázsia is beletartozik.
Persze elfogadom, hogy máshol ezzel ellentétes használat is létezik - de nem kizárólagosan.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Eva Blanar: Ez a tökélletes megnevezés, de nem a tökéletes forditás...
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
Ázsia / Csendes-óceán(i térség)


Explanation:
Az UNESCO szerint legalábbis.
Tágabb értelemben még az USA is ide tartozik, egyes 'Asia/Pacific' XY szervezetek sorában.
A 'Pacific' itt a 'Pacific Ocean', azaz Csendes-Óceán slendrián megfelelője.
Ausztráliát nem kell külön kiemelni, csak akkor, ha hosszadalmasabban mondod, azaz "Ausztrália és Óceánia" - de a Csendes-óceáni térségbe e kettő beletartozik.

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszi, a zárójeles hozzáadással együtt fogom használni.
Köszi Csabának is a hosszas kifejtést. TE SOSEM ALSZOL????

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Csaba Ban: ez az! "Ázsia és a csendes-óceáni térség". Egyébként az "Asia Pacific"-ben pl. nem szokott benne lenni India, Közép-ÁZsia, stb. Csak: Kína, DK-Ázsia, Japán, Ausztrália, stb.
22 mins

agree  Eva Blanar: Csabával értek egyet! Kell a zárójeles rész!
1 hr

agree  xxxHungi
4 hrs

agree  Erika Pál
4 hrs

agree  Katalin Rozália Szász
5 hrs

agree  Palko Agi
6 hrs

agree  Kati T Haynes
11 hrs

disagree  Istvan Nagy: EZ EGY ÉRTELMETLEN OKFEJTÉS, AKKOR IS, HA LÉTEZŐ HASZNÁLAT VAN MÖGÖTTE
5201 days

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Asia Pacific


Explanation:
Ez alapvetően nem földrajzi kifejezés, hanem gazdaságpolitika, geopolitikai, stb.
Kezdetben vala a "Pacific Rim" - ez a Csendes-Óceán peremén lévő országokat jelenti: Korea-Japán-Kína-Fülöp szk-Malajzia-Indonézia-Ausztrália-NZ-Chile-stb. (1992 Seattle).
Az "Asia Pacific" kifejezés ennek az országcsoportnak a nyugati felét jelenti, vagyis az amerikai kontinens ("Americas") nélkül. Leginkább valóban csak a Távol-Keletet, Délkelet-Ázsiát, Ausztráliát, stb. foglalja magában, és az az indiai szubkontinenst ("South Asia") nem. Ennek a legfőbb oka az, hogy a távol-keleti régió gazdasági jelentősége sokkalta nagyobb, mint Indiáé, Pakisztáné, stb.

Ez a kategorizálás persze nem szentírás, a szövegkörnyezetnek kell eldöntenie.
Forrás? Külpolitikai érdeklődés, üzleti/geopolitikai, stb. cikkek, stb.
Mint Attila példája mutatja, vannak olyan felosztások, ahol a földrajzi értelemben vett egész Ázsiát beleértik.

Üzleti, geostratégia, stb. szempontból az angolszász területen elterjedtebb az ilyen felosztás: (a) Americas (b) Europe, Middle East and Africa (c) Asia Pacific.

Ez utóbbi szerint pl. A "Middle East" Afganisztánig és Iránig tart. A nagy sötét folt pl. Közép-Ázsia, amelyet sok felosztás szerint Közel-Kelettel emlegetnek együtt, de pl. az összes ENSz kiadványban a "Kelet-Európa és a volt Szovjetunió" kategóriájába tartozik. (Vajon meddig tartja még magát ez a kategorizálás? Hiszen maholnap 10 KKEu ország hivatalosan is a hőn áhított Okcidens része lesz... de ez már más tészta)

Visszatérve az eredeti feladványhoz: Ha "ázsiai és csendes-óceáni térség" magyarul, az tökéletesen megfelel, ráadásul az olvasóra bízza az értelmezést. Pontosan úgy, mint az eredetiben.

Csaba Ban
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8