KudoZ home » English to Hungarian » History

Mainstream Politics

Hungarian translation: politikai fősodor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Mainstream Politics
Hungarian translation:politikai fősodor
Entered by: Ilona Roberts

16:05 Nov 24, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Social Sciences - History
English term or phrase: Mainstream Politics
From a Regional to a National Movement: The Legion and Mainstream Politics 1927-1932
Ilona Roberts
politikai fősodor
Explanation:
Más szövegkörnyezetben a fősodorbeli politika is erősen szóba jön.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Koszonom, Attila!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3politikai fősodor
Attila Piróth
4 +2Nagypolitika
Gabor Marik
5 -1fősodratú politika
Csobay-Novák Tamás
4hivatalos (=állami szintű) politika
Peter Boskovitz


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
mainstream politics
politikai fősodor


Explanation:
Más szövegkörnyezetben a fősodorbeli politika is erősen szóba jön.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Koszonom, Attila!
Notes to answerer
Asker: kontextus (par mondat): Legionary deputies abandoned their folk national costumes for politicians’ suits, a sign of their entering mainstream politics. As long as the NPP channeled anti-Liberal feelings, the Legion disposed of a narrow space for entering mainstream politics and channeling popular protest.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Hajdu: Ritkán használják a meghatározó politikát is tárgy nélkül.
6 mins

agree  Balázs Sudár: fősodor
39 mins

disagree  Gusztáv Jánvári: A fősodor szerintem utal arra, hogy valamilyen adott (bal, jobb, lib., ker. stb.) elveket vall, a mainstream politics viszont a nagybani politikát jelenti, amiben mindezek jelen lehetnek.
45 mins
  -> Nem hinném. A kérdező által megadott pontosabb szövegkörnyezetbe a fősodor teljesen jól beleillik.

agree  kyanzes
5 hrs

agree  xxxhollowman: meghatározó politika
12 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
mainstream politics
Nagypolitika


Explanation:
nagypolitika, fősodorbéli politika

Gabor Marik
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: kontextus (par mondat): Legionary deputies abandoned their folk national costumes for politicians’ suits, a sign of their entering mainstream politics. As long as the NPP channeled anti-Liberal feelings, the Legion disposed of a narrow space for entering mainstream politics and channeling popular protest.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári: tökéletes
43 mins

agree  xxxhollowman
1 hr

neutral  Balázs Sudár: A fősodor nem okvetlenül "nagy" politika. Ahhoz a szereplőnek is nagynak kell lenni.
4 hrs

neutral  Andras Kovacs: a nagypolitika inkább hivatásos politizálást jelent (képviselőként dolgozni) vagy valami azzal kapcsolatosat l. http://hetilap.hetek.hu/index.php?cikk=46195
15 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mainstream politics
hivatalos (=állami szintű) politika


Explanation:
Az a politikai főcsapásirány, amely az adott helyen a tényleges hatalomgyakorlásban szerepet játszik, amely politika szerint ténylegesen mennek a dolgok.

Leggyakrabban mainstream=official (http://www.google.hu/search?num=100&hl=hu&safe=off&as_qdr=al...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-11-24 21:32:50 GMT)
--------------------------------------------------

A mainstream általában "(az egyik aktuális) főcsapásirányban haladó"-t jelent, de a politizálás határozójaként, jelentése egyértelműen hivatalos, döntéshozói, állami szintű. Sőt, létezik pl. "the mainstream medical science", ami pontosan "a hivatalos orvostudomány".


A légionárius vezetők politikusi öltönyre cserélték népnemzeti viseletüket, kinyilvánítva ezzel, hogy bekapcsolódtak az állami szintű (a hivatalos, a nagy, a rendes) politizálásba... (vagyis szavuk immár - akár a többi hivatalos/mainstream politikus szava - közvetlenül a felsővezetés döntéseibe igyekszik beleszólni)

Peter Boskovitz
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: kontextus (par mondat): Legionary deputies abandoned their folk national costumes for politicians’ suits, a sign of their entering mainstream politics. As long as the NPP channeled anti-Liberal feelings, the Legion disposed of a narrow space for entering mainstream politics and channeling popular protest.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balázs Sudár: Fősodorban úszni lehet ellenzékben is, és akkor már nem állami szintű a politika. Ráadásul használják irodalomban, tudományban...stb, ott nehéz lenni "hivatalosként" leírni.
3 hrs
  -> Note added at 5 hrs (2008-11-24 21:32:50 GMT)

neutral  Attila Piróth: Ha már előjött a "hivatalos orvostudomány": természettudományokban is a "fősodorbeli" használatos; olyan, hogy "hivatalos kutatás", nincs.
15 hrs
  -> De van, de VAAAAN!!! :-)

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
mainstream politics
fősodratú politika


Explanation:
néha, hibásan (értsd: angolul) is használják, pedig van magyar megfelelője

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-11-25 08:37:15 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

"Lehet, hogy az ökopolitika még sokáig nem lesz a „fősodratú” politikai közélet része..."

http://www.igen.hu/index.php?pg=archivum&cikk=1175948731&l=4...

Csobay-Novák Tamás
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: kontextus (par mondat): Legionary deputies abandoned their folk national costumes for politicians’ suits, a sign of their entering mainstream politics. As long as the NPP channeled anti-Liberal feelings, the Legion disposed of a narrow space for entering mainstream politics and channeling popular protest.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Gusztáv Jánvári: Nem is magyaros az első szó, plusz amit Attilához írtam.
45 mins