KudoZ home » English to Hungarian » Human Resources

rate

Hungarian translation: alapbér


08:21 Mar 12, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: rate
Fizetési kimutatásról van szó.
A fejlécben van:
----------------Units----Rate-----This Period-----To Date
Salary
Commissions
Oyster Card Sal Adj
TOTAL
Employee Net Pay

A Units és a Rate oszlopok nincsenek kitöltve.
Péter Tófalvi
Hungary
Hungarian translation:alapbér
Explanation:
én igy forditanám
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2alapbérxxxdenny
5(besorolás szerinti) összeg
JANOS SAMU
3 +1egységárAndrea Garamvölgyi
4 -1mennyiség
Lőrincz Tamás


Discussion entries: 9





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
egységár


Explanation:
Ha abból indulok ki, hogy ez kicsit olyan, mint egy számla, akkor a unit az egység, a rate az egységár. (egység: óra, rate: maga az órabér mértéke)

Persze lehet, hogy mellélövés.

Andrea Garamvölgyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth
18 mins
  -> Köszönöm!

agree  dr. Imre Körmöczi
19 mins
  -> Köszönöm!

agree  Gusztáv Jánvári
38 mins
  -> Köszönöm!

disagree  JANOS SAMU: bértételeknél jutaléknál nincs egységár
1 hr
  -> A válaszod alapján értem, mi ezzel a gond! :-)

disagree  xxxdenny: JS-el egyetértve
3 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
mennyiség


Explanation:
szerintem egysegrol (kg, l, db, stb.) es mennyisegrol (azaz az egyseg tobbszoroserol) van szo. Persze en is csak tapogatozom. ;)

Lőrincz Tamás
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: Pénznél nem a mennyiséget használjuk, hanem az összeget
51 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
(besorolás szerinti) összeg


Explanation:
Ebben az esetben az összegről van szó a fejlécben szereplő szavak:
Egység Összeg Jelenlegi elszámolási időszakban Göngyölítve

Mivel az egység megelőzi az összeget, nem fonots, hogy a besorolás szerinti jelzőt kitegyük.

Example sentence(s):
  • tve
JANOS SAMU
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 96

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
alapbér


Explanation:
én igy forditanám

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera
2 hrs

neutral  JANOS SAMU: Ez lehet jó is, de nem feltétlenül, mert pl. a feleségemnek megvan az alapbére, de ha a főnökét helyettesíti, akkor több pénzt kap, nem az alapbérét, hanem a magasabb beosztásért járó összeget és minden esetben csak rate van a fizetési csekkjén
6 hrs

agree  Erzsébet Czopyk
1 day12 hrs