KudoZ home » English to Hungarian » Human Resources

citizenship

Hungarian translation: (vállalati) polgárság


18:24 Nov 10, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources / global company management
English term or phrase: citizenship
Cultural values: "Integrity, Respect, Improvement, Servant Leadership, Courage and Citizenship."
Gabor Kun
Hungary
Hungarian translation:(vállalati) polgárság
Explanation:

Eredetileg "corporate citizenship".
Selected response from:

kyanzes
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6(vállalati) polgárság
kyanzes
3 +2aktív részvétel a vállalat életében
Balázs Sudár
4 +1társadalmi felelősségtudat
Peter Zajkas
4kollegialitás
Attila Bielik
3 +1közösségi tudat / egységtudatkpeter


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
(vállalati) polgárság


Explanation:

Eredetileg "corporate citizenship".

kyanzes
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tardonplo
6 mins
  -> A kérdést a "global company management" kategóriában tette fel Gábor.

agree  Krisztina Lelik
16 mins

neutral  Zsuzsanna Koos: Igen ezt is jelenti, de a vállalati polgárság az emberek egy csoportja, nem pedig kulturális érték, elvont fogalom. Valahogy módosítani kellene, hogy az odatartozás érzületét kifejezze.
22 mins
  -> Amennyiben létezik jobb, feltétlenül érdemes felvonultatni, mint alternatív megoldást. Azokban a körökben, ahol ezt (és ehhez hasonló kifejezéseket) alkalmazzák, nem jelenthet gondot a megértése. Igen, létezhet jobb megoldás, ezért indítottam hármasról.

agree  DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation: proZ polgárok is vagyunk :-)
23 mins

agree  xxxhollowman: polgári azonosságtudat
1 hr

agree  Iosif JUHASZ
13 hrs

agree  Eniko Wright
14 hrs

neutral  Hungary GMK: Szerintem a "vállalati polgárság" önmagában nem érték, a forrásszövegben viszont arról van szó.
23 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
aktív részvétel a vállalat életében


Explanation:
Nem tudom, ez a polgárság fogalma mennyire működőképes nálunk, ezért alternatívaként ezt javasolnám. A lényeg, hogy a polgárság, a polgári lét és szemléletmód elemeit kéne valahogy körülírni. (Felelősségérzet, döntéshelyzet átérzése, fontosságtudat, önérzet... stb.) Nálunk ezt a polgári ügyet már összemaszatolta a politika. Kiindulhatnánk a görög demokráciából, ahol a városállam polgárságának alapvetése a kötelező részvétel volt.

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári: Egyetértek Balázzsal, bármilyen elegáns is a polgárság, rossz a felhangja, rendkívül rossz manapság
1 hr
  -> Köszönöm!

neutral  xxxhollowman: A "Citizenship" egyben jogokat és kötelezettségeket is jelent ... - ezért a "polgárság" kifejezés használata jelentéstartalmilag is lényegesen jobban lefedi a kérdést. Szerintem. // Pl.: "polgári azonosságtudat".
9 hrs
  -> Igazad van - minden olyan esetben, ahol a polgárságnak van hagyománya. Márai biztos értené, hogy mit takar a fogalom, de mi egy kissé másra szocializálódtunk.

agree  Hungary GMK: Ebben benne van az érték, amire utal a forrás. Én erre szavazok.
22 hrs
  -> Köszönöm!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kollegialitás


Explanation:
Már amennyiben ez nem okoz rosszízű (politikai) érzéseket:)) , ja és nem is túl magyaros...

Attila Bielik
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxhollowman: Többről van szó ...
7 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
közösségi tudat / egységtudat


Explanation:
Itt, ebben a szövegkörnyezetben talán ez lenne a jó.

kpeter
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxhollowman: A "Citizenship" egyben jogokat és kötelezettségeket is jelent ... - ezért a "polgárság" kifejezés használata jelentéstartalmilag is lényegesen jobban lefedi a kérdést. Szerintem. // Pl.: "polgári azonosságtudat".
6 hrs
  -> Köszönöm, ebben igazad lehet. Viszont a felsorolásba a „polgárság” nem annyira illik, ezért máshogyan kellene megfogni a kérdést. // Ez a legjobb!

agree  Hungary GMK: Ez is jó, és kellően tömör.
19 hrs
  -> Köszönöm.

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
társadalmi felelősségtudat


Explanation:
Szerintem itt ugyanazt jelenti, mint a "good citizenship".

Peter Zajkas
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Laszlo Aradi: Osztozom véleményeddel. Szűkebb, pl vállalati kontextusban is könnyen értelmezhető.
5 days