KudoZ home » English to Hungarian » Idioms / Maxims / Sayings

toe-curling

Hungarian translation: lábujjkunkorító


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:toe-curling
Hungarian translation:lábujjkunkorító
Entered by: Katalin Szilárd

21:24 Nov 20, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: toe-curling
Ismerem az eredeti jelentését, ami "kínos", és az 1950-es évek Amerikájában keletkezett "kellemest" is. Most ez utóbbiról van szó, de nekem mindenképp olyan megoldás kellene, ami valahogyan kötődik a lábujjhoz. Várom a kreatív javaslatokat!

Zsuzsa
Zsuzsa Berenyi
Hungary
lábujjgörbítő
Explanation:
Nem valami kreatív. De elég beszédes, amennyiben ez a téma:

http://www.ew.com/ew/article/0,,677275,00.html

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2008-11-20 21:49:58 GMT)
--------------------------------------------------

Ezt nem mertem az előbb leírni, de ha ez a téma, akkor lehetne még:

lábujjmerevítő vagy lábujjmerevedő lol

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-20 23:04:36 GMT)
--------------------------------------------------

lábujjkunkorító
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
A lábujjkunkorítóval meggyőztél. Az ügyfél pedig kihagyta a szövegből végül :S.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3lábujjgörbítő
Katalin Szilárd
2talpbizsergető
Attila Hajdu


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
talpbizsergető


Explanation:
Csak egy ötlet, hátha tudsz vele mit kezdeni. Tudom, a jelentése más: táncra serkentő. Kifejezetten a lábujjal semmi sem jut eszembe.

Attila Hajdu
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lábujjgörbítő


Explanation:
Nem valami kreatív. De elég beszédes, amennyiben ez a téma:

http://www.ew.com/ew/article/0,,677275,00.html

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2008-11-20 21:49:58 GMT)
--------------------------------------------------

Ezt nem mertem az előbb leírni, de ha ez a téma, akkor lehetne még:

lábujjmerevítő vagy lábujjmerevedő lol

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-20 23:04:36 GMT)
--------------------------------------------------

lábujjkunkorító

Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
A lábujjkunkorítóval meggyőztél. Az ügyfél pedig kihagyta a szövegből végül :S.
Notes to answerer
Asker: Így első ránézésre ez a téma. :)