link, sample link

Hungarian translation: link, hivatkozás (minta, példa)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:link, sample link
Hungarian translation:link, hivatkozás (minta, példa)
Entered by: Katalin Horváth McClure

23:15 Jan 19, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Internet, e-Commerce / internet
English term or phrase: link, sample link
Internetes URL-re vonatkozóan elfogadható magyarul is a "link", "példa link" vagy "minta link"?
Nem számítógépes szakmai szövegről van szó, nem programozók a célközönség, hanem egyszerű internet felhasználók.
Katalin Horváth McClure
United States
link / hivatkozás
Explanation:
nahát, az előbb küldtem el a választ, és eltűnt...
Szóval, műszaki nyelvünk eléggé link, és a "link" szó nagyon gyakori erre. Ha szabatos szeretnél lenni, legyen "hivatkozás" és "mintahivatkozás", ha rövid, akkor legyen "link" és "mintalink". (bár ez utóbbi azért elég necces)
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
Köszi a megerősítést.
A hálószem szerintem nem jó, mert az magára az oldalra (honlap, weblap, annak tartalma) vonatkozik.
A link a hálószem címe, az erre mutató, erre hivatkozó URL (http://...)

Az egyik a lakás, a másik meg a lakcím.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3link / hivatkozás
Csaba Ban
5hálószem, minta-hálószem
JANOS SAMU


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
hálószem, minta-hálószem


Explanation:
Mi a magyar fordítók fórumán ezt használjuk, de a CHIPS számítógépes folyóirat is ezt használja.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
link / hivatkozás


Explanation:
nahát, az előbb küldtem el a választ, és eltűnt...
Szóval, műszaki nyelvünk eléggé link, és a "link" szó nagyon gyakori erre. Ha szabatos szeretnél lenni, legyen "hivatkozás" és "mintahivatkozás", ha rövid, akkor legyen "link" és "mintalink". (bár ez utóbbi azért elég necces)

Csaba Ban
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 15
Grading comment
Köszi a megerősítést.
A hálószem szerintem nem jó, mert az magára az oldalra (honlap, weblap, annak tartalma) vonatkozik.
A link a hálószem címe, az erre mutató, erre hivatkozó URL (http://...)

Az egyik a lakás, a másik meg a lakcím.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ValtBt
5 hrs

agree  perke
10 hrs

agree  Andras Szekany: bizony, ezt értik, ezt használják (bár tényleg elég link)
2 days 15 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search