KudoZ home » English to Hungarian » Internet, e-Commerce

distressed product

Hungarian translation: értékcsökkent termék

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:distressed product
Hungarian translation:értékcsökkent termék
Entered by: Katalin Szilárd

16:51 Dec 12, 2016
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Internet, e-Commerce
English term or phrase: distressed product
"He will often blend in 5-10% of some off-specification material to unload it at a selling price, rather than at some lower "distressed-product" price, or even pay to have it hauled away.

köszönöm előre is.
t_pataki
Hungary
értékcsökkent termék
Explanation:
http://www.businessdictionary.com/definition/distressed-good...

Merchandise that is damaged or soiled and, therefore, cannot be sold at its full price.

http://www.happybio.hu/akcio_65/ertekcsokkent-serult-termek-...

A doboz be van nyomódva!

http://www.goldenit.hu/Ertekcsokkent-termekek

http://amiotthonunk.hu/elet-es-minoseg/fogyasztovedelem/7437...

Az üzletekben meghirdetett akciókkal kapcsolatban a vásárlóknak két fogalommal kell tisztában lenniük. Léteznek akciós, árleszállított termékek, és léteznek értékcsökkent termékek.


Értékcsökkenés és jótállás

Más a helyzet az értékcsökkenés miatt árleszállított termékek esetében. Ekkor a terméknek olyan hibája van, amitől az még rendeltetésszerűen használható, de valamely, pl. esztétikai hiba miatt értékcsökkent termékként kerül értékesítésre. Az eladónak a jótállási felelőssége ez esetben is fennáll, de az értékcsökkenés oka tekintetében nem. Ha például egy cipőt színhibás felsőrésszel értékesítenek csökkentett áron, és a vásárló azt elfogadja, hiszen a termék ettől még rendeltetésszerűen használható, akkor jótállási jogait a színhiba miatt utólag nem érvényesítheti. Ha azonban a lábbeli beázik, vagy a talpa eltörik, ezek tekintetében már igen. Kiemelt fontosságú, hogy a vételt igazoló pénzügyi bizonylaton vagy számlán az eladáskor kötelező feltüntetni az értékcsökkenés okát, a vásárlónak pedig ezt meg kell követelnie. A fentiekből következően a minőségi kifogás érvényesítésekor ennek igen nagy jelentősége van.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5értékcsökkent termék
Katalin Szilárd
5 +2"végkiárusítási termék"
JANOS SAMU
4szépséghibás termék
Judit Lapikás
Summary of reference entries provided
Off-specification
Annamaria Amik

Discussion entries: 9





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
"végkiárusítási termék"


Explanation:
Mivel idézőjeles kifejezés, a fordító szabadsága nagyobb. Legszívesebben "kimustrált terméket" írtam volna, de annak van egy kis "elhasznált" zengése, ezért maradtam a végkiárusítási mellett.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnes Dabi
1 hr
  -> Köszönöm

agree  Ildiko Santana: Egyáltalán nem biztos, hogy a termék 'szépséghibás' vagy csökkent az értéke. Két példa: http://www.investopedia.com/terms/d/distress-price.asp és http://www.feedingamerica.org/ways-to-give/give-food/become-...
10 hrs
  -> Köszönöm. Jó észrevétel.

neutral  Annamaria Amik: Nem biztos. Sokszor a "damaged or soiled" szinonímája. Itt polimerekről van szó, amelyekbe néha belekevernek 5-10% off-spec anyagot, amit egyébként csak "distressed" termékként tudnának eladni, ez nem végkiárusításra, hanem inkább értékcsök-re utal.
11 hrs
  -> Nincs szó polimerekről. Off-spec. egyszerűen azt jelenti, hogy a specifikációtól eltérő anyag. És ez lehet gyakorlatilag bármi.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
értékcsökkent termék


Explanation:
http://www.businessdictionary.com/definition/distressed-good...

Merchandise that is damaged or soiled and, therefore, cannot be sold at its full price.

http://www.happybio.hu/akcio_65/ertekcsokkent-serult-termek-...

A doboz be van nyomódva!

http://www.goldenit.hu/Ertekcsokkent-termekek

http://amiotthonunk.hu/elet-es-minoseg/fogyasztovedelem/7437...

Az üzletekben meghirdetett akciókkal kapcsolatban a vásárlóknak két fogalommal kell tisztában lenniük. Léteznek akciós, árleszállított termékek, és léteznek értékcsökkent termékek.


Értékcsökkenés és jótállás

Más a helyzet az értékcsökkenés miatt árleszállított termékek esetében. Ekkor a terméknek olyan hibája van, amitől az még rendeltetésszerűen használható, de valamely, pl. esztétikai hiba miatt értékcsökkent termékként kerül értékesítésre. Az eladónak a jótállási felelőssége ez esetben is fennáll, de az értékcsökkenés oka tekintetében nem. Ha például egy cipőt színhibás felsőrésszel értékesítenek csökkentett áron, és a vásárló azt elfogadja, hiszen a termék ettől még rendeltetésszerűen használható, akkor jótállási jogait a színhiba miatt utólag nem érvényesítheti. Ha azonban a lábbeli beázik, vagy a talpa eltörik, ezek tekintetében már igen. Kiemelt fontosságú, hogy a vételt igazoló pénzügyi bizonylaton vagy számlán az eladáskor kötelező feltüntetni az értékcsökkenés okát, a vásárlónak pedig ezt meg kell követelnie. A fentiekből következően a minőségi kifogás érvényesítésekor ennek igen nagy jelentősége van.


Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
köszönöm!
Notes to answerer
Asker: köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
1 hr
  -> Köszönöm!

agree  Peter Simon
2 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Katalin Horváth McClure
10 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Annamaria Amik: Egyértelműen ez az. A szépséghibás sem rossz, de polimerek gyártása esetén nem használnám. Mivel ott az off-specification, amit esetenként 5-10%-ban belekevernek, világos, hogy azokat egyébként csak értékcsökkent termékként tudnák eladni.
11 hrs
  -> Köszönöm!

neutral  JANOS SAMU: Lehet értékcsökkent, de figyelmen kívül hagyod az idézőjeles kifejezést, amely egy értékesítési jelzővel egy árufajtára utal. Lehetséges, hogy nem kelendő az áru és az átmeneti eladhatatlanság nem jár értékcsökkenéssel, hanem árleszállítással árusítják.
13 hrs
  -> A szövegkörnyezet konkrét (ahogy Amik Annamaria is írta): http://tinyurl.com/jmdnb4b "The amound of each component of his final product varies batch to batch, which can make a difference in final product properties. The manufacturer will commonly blend ..

agree  hollowman2
2 days 5 hrs
  -> Köszönöm!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szépséghibás termék


Explanation:
Attól függ persze, miről van szó, de ez egy lehetőség.

http://www.szepseghibas.com/



Judit Lapikás
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4




Reference comments


23 hrs peer agreement (net): +1
Reference: Off-specification

Reference information:
A discussion ablakban is említett ISO-forráson kívül sok más, gyakorlatilag szinte minden előfordulása a kifejezésnek arra utal, hogy off specification = nem felel meg az előírásoknak. Minősítő értelemben.
http://faolex.fao.org/docs/pdf/cam85007.pdf
Off-specification (off spec) fertilizer - shall mean a fertilizer which is not produced in conformity with standards.

https://www.usecology.com/Libraries/Facility_Documents/Waste...
Provide a technical contact name and telephone number for technical inquiries regarding the information on the profile form(s) and resolution of off-spec (non-conforming waste) loads

Annamaria Amik
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  hollowman2
1 day 8 hrs