KudoZ home » English to Hungarian » Investment / Securities

mortgage derivative

Hungarian translation: jelzálog-alapú származékos termék


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mortgage derivative
Hungarian translation:jelzálog-alapú származékos termék

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
17:00 Nov 10, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Investment / Securities
Additional field(s): Finance (general), Real Estate
English term or phrase: mortgage derivative
Definition from BusinessDictionary.com :
Security that generates income for the investor from the payments of principal and interest on the underlying pool of mortgages. Mortgage backed securities and mortgaged backed passthrough securities are mortgage derivates.

Example sentence(s):
  • This National Association of Securities Dealers arbitration involved suitability, excessive trading, and markup claims stemming from mortgage derivative security sales to a not-for-profit community hospital. ersgroup.com
  • A mortgage derivative is an investment product that really increase returns when things go well, and REALLY rack up loses when things don’t. biggerpockets.com
  • The holders of these mortgage derivatives are spread out among many buyers, who buy huge chunks at a set risk and return. There is now way these can be reset to help the defaulting mortgages. PrudentSquirrel.com
Glossary-building KudoZ




This question was created by:
Enrique
Enrique
Argentina


This question is closed

jelzálog-alapú származékos termék
Definition:
A jelzálog-alapú termékek a jelzáloggal fedezett értékpapírok "továbbgondolásai": mögöttük már nem a jelzálog áll (például egy jelzáloggal fedezett kötvény - mortgage-backed security), hanem például egy jelzálogpapírral fedezett adósságkötelezvény (collateralized mortgage obligation, CMO) vagy (többféle értékpapírral) fedezett adósságkötelezvény (collateralized debt obligation, CDO), de lehet akár CDO-Squared (ahol a fedezet egy másik CDO, amelyben lehet jelzálog-fedezettel rendelkező papír is.
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2jelzálog-alapú származékos termék
Eva Blanar
5jelzálog fedezetű derivatíva
Katalin Szilárd


Discussion entries: 2





  

Translations offered


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
jelzálog fedezetű derivatíva


Definition from own experience or research:
Olyan pénzügyi eszközök, amelyek jelzáloghitel fedezettel bírnak.

Example sentence(s):
  • "Egyfelől a pénzügyi közvetítőrendszer legmodernebb innovációi – elsősorban a jelzálog fedezetű derivatívák – olyan teszt előtt álltak, melynek következményeit csak találgatni lehetett mind a hitelezési kondíciók, mind ezek a reálgazdaságra gyakorolt hatását illetően. " - OTP  
Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
jelzálog-alapú származékos termék


Definition from own experience or research:
A jelzálog-alapú termékek a jelzáloggal fedezett értékpapírok "továbbgondolásai": mögöttük már nem a jelzálog áll (például egy jelzáloggal fedezett kötvény - mortgage-backed security), hanem például egy jelzálogpapírral fedezett adósságkötelezvény (collateralized mortgage obligation, CMO) vagy (többféle értékpapírral) fedezett adósságkötelezvény (collateralized debt obligation, CDO), de lehet akár CDO-Squared (ahol a fedezet egy másik CDO, amelyben lehet jelzálog-fedezettel rendelkező papír is.

Example sentence(s):
  • A biztonságosnak tűnő stratégia ellenére azonban az állami alapok eszközei között is - kisebb-nagyobb mértékben - megjelentek a jelzálog alapú származékos termékek, s így e befektetések sem kerülhették el a másodlagos hitelezési piac összeomlásának hatásait. - Tőzsdefórum.hu  
  • Az amerikai másodrendû jelzáloghitel-piaci válság és az ehhez kapcsolódó pénzpiaci turbulencia több csatornán keresztül is érintette a bankokat. A közvetlen kitettségen (jelzáloghitelek) túl a bankok befektetési portfóliójában is volt jelzálog-alapú értékpapír. - Magyar Nemzeti Bank  
  • A jelzáloghitel-nyújtók közvetítõ szerepe a korábbi rövid távú betétek, hosszú távú hitelek helyett egyre inkább a háztartások, institucionális befektetõk irányába tevõdött át. A különbözõ alapok azonban jóval érzékenyebbek voltak az általános hitelpiaci kondíciók változásaira mint a tradicionális jelzálog-hitelezõk. Megjelentek a derivatív papírok is, melyek a jelzáloghitel-alapbeli jogokat osztották részekre: az alap pénzáramlásait különbözõ tulajdonságú kötvények sorozatára bontották szét (collateralized mortgage obligation, CMO), illetve csak a törlesztõ részletet (principal only, PO), vagy csak a kamatokat (interest only, IO) testesítették meg. - Corvinus Egyetem  

Explanation:
A szóhasználat még nem véglegesedett: használatos a derivatíva is, a származékos termék is, sőt, újabban a származtatott termék is megjelent.
A magam részéről a származékos mellett vagyok, mert általában nem vezethetők le egyenesen ezek a termékek valamilyen alaptermékből - minden derivatíva mögött van alaptermék, de egyre gyakrabban több, illetve az egyes származékos termékeket is kombinálják egymással, majd ezek egyes - szétbontott - részeire is alapítható új származékos termék.
Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 43

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Gabor Schulz
187 days

Yes  xxxhollowman
247 days




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License