KudoZ home » English to Hungarian » IT (Information Technology)

Block all cookies

Hungarian translation: Az összes cookie blokkolása


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Block all cookies
Hungarian translation:Az összes cookie blokkolása
Entered by: Attila Piróth

13:47 Mar 7, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / Internet Explorer
English term or phrase: Block all cookies
Az Internet Explorer "Adatvédelem" ablakában szereplő sütikezelési biztonsági szintek magyar nevét szeretném ellenőrizni. Ehhez olyan valaki segítségét kérném, akinek az IE magyar változata van meg a gépén; az enyémen más nyelven fut, és valamiért nem hagyta, hogy verziófrissítéssel a magyar változatra térjek át.

1) Block all cookies
2) High
3) Medium High
4) Medium
5) Low
6) Accept all Cookies

A google-keresések alapján az alábbi megoldás tűnik kézenfekvőnek:

1) Minden süti blokkolása
2) Magas
3) Közepesen magas
4) Közepes (alapbeállítás)
5) Alacsony
6) Minden süti elfogadása

Valaki tudná ellenőrizni, hogy valóban ezek szerepelnek-e az IE-ben?
Attila Piróth
France
nem a pontokért
Explanation:
A két javaslatot összegyúrva, és saját megjegyzésemet megismételve, a (Microsoft) Windows Internet Explorer szóhasználata: "minden cookie letiltása" (a kérdés ugyanis a Microsoft terminológiára vonatkozott).
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
Köszönöm. Természetesen e-Musty segítségét is köszönöm, de mivel te adtad meg a teljes választ, neked jár a pont.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5cookie
Gusztáv Jánvári
5 -1minden süti letiltása
Péter Tófalvi
4nem a pontokértHalmoforBT


Discussion entries: 15





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
block all cookies
nem a pontokért


Explanation:
A két javaslatot összegyúrva, és saját megjegyzésemet megismételve, a (Microsoft) Windows Internet Explorer szóhasználata: "minden cookie letiltása" (a kérdés ugyanis a Microsoft terminológiára vonatkozott).

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Köszönöm. Természetesen e-Musty segítségét is köszönöm, de mivel te adtad meg a teljes választ, neked jár a pont.

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
cookie
cookie


Explanation:
A Microsoft terminológiájában a cookie nem az idiotikus süti néven, hanem a miértislennemagyar cookie néven szerepel, vagyis Minden cookie blokkolása.

Egyébként a többi rendben van.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2008-03-07 15:12:06 GMT)
--------------------------------------------------

Akkor Halmofor kolléga ellenőrzése alapján blokkolást kell írni, ha a kérdéses párbeszédpanelről van szó. Még egy helyen előfordul valahol, ott meg tiltás (Az összes cookie tiltása).

Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 177

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mkata: Ki lehet túrni innen is, csak kicsit hosszadalmas:) http://support.microsoft.com/kb/283185/HU/
10 mins
  -> sőt, hát még talán most is van a microsoftnak nyilvános szószedete, search for localization, terminology és glossary a microsoft webhelyén

agree  Erzsébet Czopyk
11 mins

agree  Áron Török
12 mins

agree  Eva Blanar: ellenőriztem az én gépemen is: cookie, illetve cookie-k
13 mins

agree  Szilas Cseh: Nyilvános szószedet már asszem nincs, nem ellenőriztem le, de így olvastam a fórumon. A régi szószedetben (IE6) viszont a cookie van. Ja és tiltás, nem blokkolás.
40 mins

neutral  HalmoforBT: A Windows Internet Explorer súgójában egységesen a "letiltás" szó szerepel, és nem a "blokkolás". (???)
44 mins
  -> mindig a szoftver a mérvadó, ha a ppanelen blokkerolás van, akkor a rá hivatokzó szövegben is annak kell lenni, de azt persze írhatod, hogy "a Cookie-k blokkerolása" paranccsal letilthatók a cookie-k.

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
block all cookies
minden süti letiltása


Explanation:
csakazértis

--------------------------------------------------
Note added at 31 perc (2008-03-07 14:19:32 GMT)
--------------------------------------------------

Részlet a Mozilla Firefox magyar változatának Súgójából:

"Mi az a süti?


A süti olyan webhely által létrehozott fájl, amelynek segítségével a webhely az Ön számítógépén
közvetlenül tárolhat információt. Így tudják például megjegyezni a webhelyek a személyes
beállításokat. Amikor egy ilyen webhelyet látogatunk meg, a webhely megkéri a Firefox böngészőt, hogy egy vagy több sütit elhelyezhessen a merevlemezen.

Ha később visszatérünk ugyanarra a webhelyre, a Firefox elküldi a hozzá tartozó sütit. Ez lehetővé teszi a webhelynek, hogy személyre szabott információkat jelenítsen meg."

--------------------------------------------------
Note added at 5 óra (2008-03-07 19:33:23 GMT)
--------------------------------------------------

Attila, nem. Az én IE 7 Súgómban ez van:

" Letiltsam az összes cookie-t?
Nem feltétlenül. Az összes cookie letiltása segíthet a személyes adatok védelmében, ugyanakkor korlátozhatja egyes webhelyek használhatóságát. Gondosan válogassa meg, hogy mely webhelyek számára engedélyezi a cookie-k használatát. Első lépésként letilthatja az összes cookie-t, aztán szükség szerint engedélyezheti a használatukat a megbízhatónak tartott webhelyek számára."

Ez azonban engem nem kötelez semmire.
Ha velem honosítatnák az IE következő verzióját, szétcsapnék a régi terminológiában. (Amúgy, cinikus kommenteket megelőzendő: vettem már rész Microsoft termék magyarításában.)

--------------------------------------------------
Note added at 5 óra (2008-03-07 19:34:26 GMT)
--------------------------------------------------

...honosíttatnák..., ...részt...

Péter Tófalvi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 7
Notes to answerer
Asker: A te IE-edben ezek szerepelnek, Péter?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  HalmoforBT: Mint e-Musty-nál már írtam, a Windows Internet Explorer súgójában "minden cookie letiltása" szerepel.
26 mins

disagree  Gusztáv Jánvári: a kollégát az IE-beli változat érdekli, az meg nem süti :) // ld. kérdés a kérdezőhöz rovat
41 mins
  -> Az IE-t át kell írni :-)