KudoZ home » English to Hungarian » IT (Information Technology)

non-availability

Hungarian translation: elérhetetlenség


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-availability
Hungarian translation:elérhetetlenség
Entered by: Csilla Takacs

11:17 Jul 5, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: non-availability
Non-availability of the IT System as a result of malfunctions in hardware components, or as the result of viruses attacking the deployed software
Csilla Takacs
Hungary
elérhetetlenség
Explanation:
availability = elérhetőség, rendelkezésre állás
non-availability = elérhetetlenség

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2008-07-05 12:01:25 GMT)
--------------------------------------------------

Nyugodtan használd, ha furának is tűnik. A leállás itt nem jó. Feltehetően em véletlenül ezt használták a "stop", "stop error", "termination", "abort", "break" stb helyett. Valószínű, hogy egy szolgáltatás hozzáférhetősége szűnik meg a leállással = elérhetetlenná válik a szolgáltatás.
Selected response from:

Attila Hajdu
Grading comment
Köszönöm szépen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2leállás
Gusztáv Jánvári
5A számítógépes rendszer harveregységeinek meghibásodása következtében történő leállásxxxsavaria
5Rendelkezésre nem állásxxxhollowman
4elérhetetlenség
Attila Hajdu
4nem áll rendelkezésre
Andras Szekany


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
leállás


Language variant: kiesés

Explanation:
That simple. :)

Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 177

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár
15 mins

agree  Tradeuro Language Services
1 day5 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Non-availability of the IT System as a result of malfunctions in hardware components
A számítógépes rendszer harveregységeinek meghibásodása következtében történő leállás


Explanation:
Ennyi.

--------------------------------------------------
Note added at 21 perc (2008-07-05 11:39:15 GMT)
--------------------------------------------------

Módosítok picit:
A számítógépes rendszer hardveregységeinek, vagy a telepített szoftvereket megtámadó vírusoknak következtében való/történő leállása/meghibásodása/megállása/lefagyása.(utóbbinak azért van létjogosultsága,mert informatikai témáról beszélünk,különben nem lenne).

xxxsavaria
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elérhetetlenség


Explanation:
availability = elérhetőség, rendelkezésre állás
non-availability = elérhetetlenség

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2008-07-05 12:01:25 GMT)
--------------------------------------------------

Nyugodtan használd, ha furának is tűnik. A leállás itt nem jó. Feltehetően em véletlenül ezt használták a "stop", "stop error", "termination", "abort", "break" stb helyett. Valószínű, hogy egy szolgáltatás hozzáférhetősége szűnik meg a leállással = elérhetetlenná válik a szolgáltatás.


    Reference: http://www.google.com/search?as_q=el%C3%A9rhetetlens%C3%A9g+...
Attila Hajdu
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 44
Grading comment
Köszönöm szépen!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nem áll rendelkezésre


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Rendelkezésre nem állás


Explanation:
Pl.:

1.
Rendelkezésre nem állás költsége
Leírás/definíció: The Cost of non-Availability arising from the loss of an IT Service(s)
Used to provide Cost of failure information and incorporate Availability levels into profit/cost models.
An input from Availability Management to IT Financial Management is the Cost of non-Availability arising from the loss of an IT Service(s) to help cost justify improvements defined within the Availability Plan.
http://tinyurl.com/5kfzcs

2.
Due to the non-availability of the s-Testa network on time, alternative interim solutions for testing the SIS II have had to be set up. This will imply additional costs to migrate from the interim network to the final network. / Mivel az s-Testa hálózat nem állt időben rendelkezésre, alternatív ideiglenes megoldásokat kellett létrehozni a SIS II tesztelésére. Ennek következtében további költségekkel jár az ideiglenes hálózatról a végleges hálózatra történő átállás.
http://tinyurl.com/68telk

3/a
non-availability due to planned maintenance / a tervezett karbantartás miatti rendelkezésre nem állás

3/b
Decrease non-availability / Csökkent rendelkezésre nem állás

http://tinyurl.com/666pda


xxxhollowman
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8