KudoZ home » English to Hungarian » IT (Information Technology)

processor book

Hungarian translation: processor book (processzorköteg)


17:58 Nov 22, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: processor book
Egy jól értelmezhető előfordulást találtam:
"A processor book contains multiple processor chips, physical memory cards, and multiple I/O hub cards."
És ezt a magyarázatot egy cikkben:
...A rendszer 32 foglalatig skálázható (4 foglalat rendszerlaponként, a gyártó terminológiájában processor book).
Tehát ez egy gyártóspecifikus terminológia, bár nyilván más gyártónak is van ilyen. Úgy nem találtam semmit, hogy "processzorkönyv", de az általában használatos magyar megfelelője is elég lenne. Nem pontosan világos, hogy ez maga a processzor-foglalat, vagy egy egység, amiben több processzor-foglalat és mindezek a dolgok is benne vannak?
Judit Lapikás
Hungary
Hungarian translation:processor book (processzorköteg)
Explanation:
Az eredeti egy unikális szakkifejezés (ld. link) - bevett magyar terminológia hiányában, mindenképpen maradjon "processor book". Nehogy azt gondolják, hogy ez valami nyomdai termék, zárójelben hozzátehetünk valami olyasmit, hogy processzorköteg/kötet/füzér/ágy.

Nem lehet viszont processzormodul (egy szó), mert az mást jelent. Egy processzorkötegben több processzormodul van, ÉS van benne még memória, meg egyebek is, attól lesz "processor book":
"A computer system may comprise multiple similar or identical hardware units providing the same type of resources, for example memory cards, multi-chip processor modules, input/output cards with multiple ports, etc. A hardware unit itself can be composed of multiple components; e.g. a processor book can be comprised of a multi-chip processor module and an amount of memory, where the multi-chip processor module contains a number of processors, and a computer system can contain more than one of these processor books. The hardware units are typically field-replaceable, which means they can be replaced by a field engineer at the customer location."(http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?IA=EP2006060010&wo=20070...
Selected response from:

Peter Boskovitz
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5processzor modul
Attila Széphegyi
4 +1processor book (processzorköteg)
Peter Boskovitz
4processzor kézikönyv
mvizkelety
3processzortok
Gusztáv Jánvári


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
processzor kézikönyv


Explanation:
jó lenne egy kis szövegkörnyezet, de lehet, hogy erről van szó?:

FAQ: On the Power Systems 9119-FHA, what is the difference between the two 5.0GHz processor books, feature codes = 4705 and 4695?

Answer to this FAQ:
The difference between the two 5.0GHz processor books on the 9119-FHA is the Distributed Converter Assembly, DCA. Feature 4705 has a more powerful DCA, which is required to support the 64GB memory features. Feature codes 4705 and 4695 can coexist in the same 9119-FHA, however if the 64GB memory feature is installed on the server, all 5.0GHz processor books must be feature code = 4705. IBM provides a no charge conversion from 4695 to 4705, which simply swaps out the existing DCA for the more powerful DCA.
http://www-03.ibm.com/support/techdocs/atsmastr.nsf/WebIndex...

akkor:
1. gtk programozás, könyv - Pere László | Hungarian Unix Portal
Könyvtáramban éppúgy megtalálod az Intel 4004/4040 processzor kézikönyvét mint a WfW Bibliát és még sorolhatnám. Ha lehet ne tedd ezt magaddal 3-5 év és a ...
1. Disztributor.hu Zrt.: HP iPAQ Pocket PC-k
Letölthető kézikönyv:. HP iPAQ hx2490 Pocket PC. Processzor 520MHz Intel ... Letölthető kézikönyv:. HP iPAQ 514 Voice Messenger. Processzor TI OMAP 850, ...



Example sentence(s):
  • Letölthető kézikönyv:. HP iPAQ hx2490 Pocket PC
  • Könyvtáramban éppúgy megtalálod az Intel 4004/4040 processzor kézikönyvét mint a WfW Bibliát és még sorolhatnám.

    Reference: http://hup.hu/node/52110
    Reference: http://disztributor.hu/szd/guest/news/ipaq.asp
mvizkelety
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
processzortok


Explanation:
Könyvnek semmiképp nem mondanám, az angol book tágabb, másabb jelentéstartalommal bír, mint a magyar könyv. Egy tokba viszont mindaz belefér szerintem, amit írtál róla.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 177

1 day4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
processor book (processzorköteg)


Explanation:
Az eredeti egy unikális szakkifejezés (ld. link) - bevett magyar terminológia hiányában, mindenképpen maradjon "processor book". Nehogy azt gondolják, hogy ez valami nyomdai termék, zárójelben hozzátehetünk valami olyasmit, hogy processzorköteg/kötet/füzér/ágy.

Nem lehet viszont processzormodul (egy szó), mert az mást jelent. Egy processzorkötegben több processzormodul van, ÉS van benne még memória, meg egyebek is, attól lesz "processor book":
"A computer system may comprise multiple similar or identical hardware units providing the same type of resources, for example memory cards, multi-chip processor modules, input/output cards with multiple ports, etc. A hardware unit itself can be composed of multiple components; e.g. a processor book can be comprised of a multi-chip processor module and an amount of memory, where the multi-chip processor module contains a number of processors, and a computer system can contain more than one of these processor books. The hardware units are typically field-replaceable, which means they can be replaced by a field engineer at the customer location."(http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?IA=EP2006060010&wo=20070...


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Processor_book
Peter Boskovitz
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 58

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Széphegyi: Könyvvel remélhetőleg - magyarázat nélkül sem - tévesztik össze.
7 hrs

agree  xxxhollowman
59 days

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
processzor modul


Explanation:
Ez a magyar megfelelője. Az IBM használja a processor unit kifejezést, de a processor modult nem. Tehát ott sem jelenthet bonyodalmat a fenti fordítás. A tartalma pedig:
"IBM Power 595 server offers:
Rack-mount design with up to eight 8-core Power 595 processor books
...
The SMP server can be configured with one to eight POWER6, 4.2 GHz or 5.0 GHz, 8-core processor books. Each 8-core book contains four, dual-threaded SMP processor cores packaged in four multi-chip modules (MCMs).
...
Each 8-core processor book also includes 32 DIMM slots for DDR2 memory cards and four Remote RIO-2 and 12X I/O adapter cards for connection of the system I/O drawers."
http://www-01.ibm.com/common/ssi/cgi-bin/ssialias?infotype=A...


--------------------------------------------------
Note added at 1 nap12 óra (2008-11-24 06:13:29 GMT)
--------------------------------------------------

Ha az első előfordulási helyen - a biztonség kedvéért - szerepel a "processzor modul (processor book)" megjelölés, akkor még egyértelműbben azonosítható. Magát a "processor book" kifejezést azután felesleges a szövegen végighurcolni.

Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 108