KudoZ home » English to Hungarian » IT (Information Technology)

Forward error correction

Hungarian translation: előremutató hibajavítás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Forward error correction
Hungarian translation:előremutató hibajavítás
Entered by: Istvan Cindea

20:56 Nov 30, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: Forward error correction
Sajnos csak a német megfelelőjét (Vorwärtsfehlerkorrektur) találtam meg, de magyarul semmi nem ugrik be.
Istvan Cindea
előremutató hibajavítás
Explanation:
A wikipedia szerint. Egyébként meg nem szokták kitenni az előremutató szót, jó esetben is FEC-hibajavításról beszélnek.

--------------------------------------------------
Note added at 3 óra (2008-12-01 00:10:11 GMT)
--------------------------------------------------

Kati: Én aztán nem szoktam szentírásnak venni a wikipedia-t, a fordításokat meg pláne nem. De ez szerintem egy elfogadható változat. A forward pedig nem azt jelenti, hogy a fogadóoldalon történik a hiba felismerése és javítása (az csak egy módszer vagy egy következmény), hanem azt, hogy a hibajavításhoz szükséges adatokat (a paritásbiteket például) is továbbítja a küldő a vevő felé. Attól forward, egyébként receiver error correction lenne a neve.
Selected response from:

Gusztáv Jánvári
Hungary
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1közvetlen hibajavítás hibakorlátozó dekódoló segítségével
JANOS SAMU
5előremutató hibajavítás
Gusztáv Jánvári


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
forward error correction
előremutató hibajavítás


Explanation:
A wikipedia szerint. Egyébként meg nem szokták kitenni az előremutató szót, jó esetben is FEC-hibajavításról beszélnek.

--------------------------------------------------
Note added at 3 óra (2008-12-01 00:10:11 GMT)
--------------------------------------------------

Kati: Én aztán nem szoktam szentírásnak venni a wikipedia-t, a fordításokat meg pláne nem. De ez szerintem egy elfogadható változat. A forward pedig nem azt jelenti, hogy a fogadóoldalon történik a hiba felismerése és javítása (az csak egy módszer vagy egy következmény), hanem azt, hogy a hibajavításhoz szükséges adatokat (a paritásbiteket például) is továbbítja a küldő a vevő felé. Attól forward, egyébként receiver error correction lenne a neve.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 177

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: A wikipédiát nem kell szentírásnak venni, különösen a fordításokat nem. A forward nem "előremutató", hanem azt jelenti, hogy az átvitelt fogadó oldalon történik a hiba felismerése és javítása is. Az "FEC-hibajavítás" kifejezéssel egyetértek.
2 hrs
  -> Ld. fenn a megjegyzéseknél

agree  Istvan Nagy
1 day2 hrs

disagree  xxxhollowman: "Előremutató"? Ez itt szamárság. Szerintem.
1 day7 hrs
  -> Esetleg egy érv? Egyébként Jánosnál nagyban egyetértettél, csak éppen tök mást javasoltál, mint amire bólogattál. Mi lenne, ha megírnád válaszként?

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
forward error correction
közvetlen hibajavítás hibakorlátozó dekódoló segítségével


Explanation:
Ugyanaz mint a vevőoldali (előremenetes) hibajavítás.

Lásd az Angol-magyar informatikai szakszótárt

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-12-01 02:17:54 GMT)
--------------------------------------------------

Lehet, hogy van fránya informatikai szótár is, de a hibakorlátozó és dekódoló bizony régi kódolástechnikai szakkifejezés. Lásd itt:

A hibakorlátozó kódolás két fő technikája a hibajelzés, illetve a hibajavítás. Hibajelzés esetén a cél annak eldöntése hogy történt-e meghibásodásaz információ továbbítása, illetve tárolása során. Hibajavítás esetén ezen túlmenően a hibák kijavítási is feladat. Hogy történjen a kódszavakba képezés, azaz a kódolás, ha célunk a minél erősebb hibakorlátozó képesség, azon feltétel mellett, hogy a rekonstrukció (dekódolás) a számításigényét hatékony maradjon? Tehát a kódolás még nem javítja ki, hanem csak jelzi a hibát, hanem a dekódolás az, ami után látható, hogy a hiba ki van javítva. Ez az eljárás menete: forrás>kódoló>csatorna>dekódoló>nyelő

Javaslom a referenciaként megadott könyv elolvasását:
http://www.crysys.hu/courses/kodolastechnika/bscinfkod.pdf


JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gusztáv Jánvári: Izé... a közvetlent talán értem (no back-channel), de mi az, hogy hibakorlátozó, és hogy kerül ide a dekódoló? Ezek a fránya informatikai szótárak ha nem lennének... :)
3 mins

neutral  Katalin Horváth McClure: Ha "vevőoldali hibajavítás" kifejezéssel egyetértenék, ha azt tetted volna fel válasznak. (Az előremenetes szerintem vicces, provokálja a kérdést, hogy vajon hátramentes is van, vagy csavarmenetes?)
2 hrs

agree  xxxhollowman: vevőoldali hibajavítás
1 day8 hrs