KudoZ home » English to Hungarian » Law: Taxation & Customs

ring-fencing

Hungarian translation: elhatárolás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ring-fencing
Hungarian translation:elhatárolás
Entered by: Eva Blanar

09:49 Dec 5, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
English term or phrase: ring-fencing
Teljes mondat:
The reform abolishes any distinction between resident and non-resident companies (so-called “ring-fencing”) which has been at the heart of the Code of Conduct exercise, the OECD Report on Harmful Tax Competition, and the selectivity aspect of the exempt and qualifying companies legislation.

Hirtelenjében azt hittem, hogy "körkörös védelem", de rengeteg helyen használják adózási ügyekben, és mintha inkább valamiféle zárványok képzésére/ képződésére utalna...
Eva Blanar
Hungary
korlátozás
Explanation:
Az Országh nagyszótárban a "ring-fence" egyik jelentése, szerintem éppen ideillik. Egyébként számos link is ilyen értelmet sugall.
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
Azt hiszem, az elhatárolás az igazi, de sokat segített a válasz. KÖszönöm!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1korlátozásHalmoforBT
2körkörös védelem
Andras Szekany


Discussion entries: 1





  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
körkörös védelem


Explanation:
ez jutott eszembe (van még "szekértábor")
persze, a szövegből valami más derül ki = kb. "egyenlő elbánás elve"

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  juvera: A kifejezés innen indult ki, de tovább lépett, úgy is ki lehetne fejezni, 'korlátozás védelmi okokból'. Lásd a másik választ.
3 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
korlátozás


Explanation:
Az Országh nagyszótárban a "ring-fence" egyik jelentése, szerintem éppen ideillik. Egyébként számos link is ilyen értelmet sugall.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Azt hiszem, az elhatárolás az igazi, de sokat segített a válasz. KÖszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: A lényege. Financiális: egy összeg felhasználásának korlátozása. Itt a 'resident c.' előnyei megszűnnek, ha feloldják a 'ring-fencing' korlátozást, ami a többire hátrányos. A példa hibás, nem a szétosztás hanem a korlátozás a probléma, ez hiányzik belőle.
2 hrs
  -> köszönöm