KudoZ home » English to Hungarian » Law: Contract(s)

provisional period

Hungarian translation: átmeneti időszak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:provisional period
Hungarian translation:átmeneti időszak

14:21 Nov 6, 2013
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
English term or phrase: provisional period
Sziasztok!

Egy EU-finanszírozású építési beruházásra irányuló pályázati felhívásban találtam ezt a kifejezést. A szövegkörnyezet:

The period of implementation from contract signature is …… months. The provisional period of the works is: ………

Köszönöm előre is a segítséget!

András
András
átmeneti időszak
Explanation:
provisional: átmeneti, ideiglenes
period: időszak, periódus

Az adott szövegkörnyezetben (beruházások) szerintem "átmeneti időszak" értelemben használt.

Például:
http://cegvezetokklubja.hu/2002/03/vi-a-beruhazasok-ertekele...
vagy
http://www.kozbeszerzesiintezet.hu/kommentar/node28/item45
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Köszönöm!

A szövegkörnyezet alapján szerintem is ez a legjobb megoldás!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2becsült időtartam
Andras Szekany
4átmeneti időszak
Ildiko Santana
4felkészülési időtartam
danny boyd
4felkészülési időtartam
danny boyd


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
becsült időtartam


Explanation:
a szöveg alapján

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
8 hrs

agree  Andras Mohay: Vagy "várható időtartam". Talán egy "vorgesehene Dauer"-szerű kifejezés rossz átültetése angolra. "Provisional" < "provideo" = "vorsehen".
21 hrs

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
felkészülési időtartam


Explanation:
felkészülési időtartam
http://www.thefreedictionary.com/provision
Item 3

danny boyd
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
felkészülési időtartam


Explanation:
felkészülési időtartam
http://www.thefreedictionary.com/provision
Item 3

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2013-11-06 15:25:12 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, I don’t know why this was registered twice!!!

danny boyd
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
átmeneti időszak


Explanation:
provisional: átmeneti, ideiglenes
period: időszak, periódus

Az adott szövegkörnyezetben (beruházások) szerintem "átmeneti időszak" értelemben használt.

Például:
http://cegvezetokklubja.hu/2002/03/vi-a-beruhazasok-ertekele...
vagy
http://www.kozbeszerzesiintezet.hu/kommentar/node28/item45

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 146
Grading comment
Köszönöm!

A szövegkörnyezet alapján szerintem is ez a legjobb megoldás!!!