KudoZ home » English to Hungarian » Law (general)

reasonableness standard

Hungarian translation: elvárhatósági mérce


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reasonableness standard
Hungarian translation:elvárhatósági mérce
Entered by: Yaldi

14:33 Mar 19, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / EU
English term or phrase: reasonableness standard
courts take into account a reasonableness standard
Yaldi
elvárhatósági mérce
Explanation:
Az általánosan elvárható magatartás mércéjének alkalmazásáról van szó. Legalábbis egy magyar jogász számára ez így azonosítható, a Ptk is ezt használja, és a google sokezer találatot hoz rá. Itt nem tartanék attól, hogy az angolszász jogrendszerben másra utal, eléggé általánosan elfogadott jogelvről van szó.
Selected response from:

Veronika Wagner
Hungary
Grading comment
köszönöm a gyors választ és a magyarázatot
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4elvárhatósági mérce
Veronika Wagner
3elfogadott ésszerűség
Andras Szekany


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
elfogadott ésszerűség


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: köszönöm, de az elvárhatósági mérce, amit egyik kollégánk javasolt, jobban illik a szövegbe


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elvárhatósági mérce


Explanation:
Az általánosan elvárható magatartás mércéjének alkalmazásáról van szó. Legalábbis egy magyar jogász számára ez így azonosítható, a Ptk is ezt használja, és a google sokezer találatot hoz rá. Itt nem tartanék attól, hogy az angolszász jogrendszerben másra utal, eléggé általánosan elfogadott jogelvről van szó.

Veronika Wagner
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
köszönöm a gyors választ és a magyarázatot

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Istvan Nagy: nem szép fogalmazás, javasolnám a kibontását a magy. sz.
19 hrs