KudoZ home » English to Hungarian » Law (general)

opposable signature

Hungarian translation: kifogásolható (kifogásolt) aláírás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:opposable signature
Hungarian translation:kifogásolható (kifogásolt) aláírás
Entered by: Krisztina Szűcs

10:17 Jul 2, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: opposable signature
"... his signature being opposable to me."

Egy meghatalmazásról van szó.

Előre is köszönöm a segítséget.
Krisztina Szűcs
Romania
kifogásolható (kifogásolt) aláírás
Explanation:
Itt arról van szó, hogy az egyik fél nem akarja elismerni valaki aláírását, mert nem felel meg formai követelményeknek vagy pedig nem hasonlít az általa ismert aláírásnak. Ezért jogi nyelven kifogásolja az aláírást. Többnyire kifogásolható a helyes fordítása, noha a teljes szövegkörnyezet ismeretében a kifogásolt is lehetséges.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kifogásolható (kifogásolt) aláírás
JANOS SAMU
3hiteles aláírás
Gabor Marik


Discussion entries: 3





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hiteles aláírás


Explanation:
Olyan aláírás, ami "szembefordítható": Hitelességét a felek kölcsönösen elismerik, nem letagadható

Gabor Marik
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm, Gábor!


11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kifogásolható (kifogásolt) aláírás


Explanation:
Itt arról van szó, hogy az egyik fél nem akarja elismerni valaki aláírását, mert nem felel meg formai követelményeknek vagy pedig nem hasonlít az általa ismert aláírásnak. Ezért jogi nyelven kifogásolja az aláírást. Többnyire kifogásolható a helyes fordítása, noha a teljes szövegkörnyezet ismeretében a kifogásolt is lehetséges.

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 192
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  János Kohl
22 hrs