KudoZ home » English to Hungarian » Law (general)

TYPE OF BUSINESS AND MERIT

Hungarian translation: üzlettípus(ok) és funkció(k)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:TYPE OF BUSINESS AND MERIT
Hungarian translation:üzlettípus(ok) és funkció(k)
Entered by: csviktor

14:07 Dec 19, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: TYPE OF BUSINESS AND MERIT
Távközlési szövegben találtam, egy Excel cella, magyarázat nélkül.

TYPE OF BUSINESS AND MERIT

Itt mit jelent a MERIT?
csviktor
Hungary
üzletprofil(ok)/üzlettípus(ok) és funkció(k)
Explanation:
Érzésem szerint ismételten egy elég gyatra angolsággal megírt szövegről van szó. Én úgy gondolom, hogy erről vagy ehhez hasonló szöveggel van dolgunk:

http://www.poltys.com/download/Panasonic CCRecord Pro Leafle...

"Call Center Solution

Type of Business and Merit

・Type of Business : Financial Services, Telephone Services, Distribution, Transportation,
Manufacturing, Government, Publishing, Healthcare, Utilities, Insurance, Education, Services

・Merit : Inbound, Inquiry, Order entry, Information, Support, Emergency, Reservations,
Appointments, Billing, Service, Information, Outbound, Collections"

Tehát a type of business:

Milyen üzletprofilokra / üzlettípusokra alkalmazható ez a bizonyos a kütyü?

Merit:

Milyen"érdemei" magyarul milyen funkciói vannak?
Inbound, Inquiry, Emergency, Billing .. etc.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3üzletprofil(ok)/üzlettípus(ok) és funkció(k)
Katalin Szilárd
4vállalkozási forma és teljesítmény
Ildiko Santana
3az üzlet tevékenység szerinti besorolása és részvétele a MERIT programban
JANOS SAMU


Discussion entries: 7





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
type of business and merit
üzletprofil(ok)/üzlettípus(ok) és funkció(k)


Explanation:
Érzésem szerint ismételten egy elég gyatra angolsággal megírt szövegről van szó. Én úgy gondolom, hogy erről vagy ehhez hasonló szöveggel van dolgunk:

http://www.poltys.com/download/Panasonic CCRecord Pro Leafle...

"Call Center Solution

Type of Business and Merit

・Type of Business : Financial Services, Telephone Services, Distribution, Transportation,
Manufacturing, Government, Publishing, Healthcare, Utilities, Insurance, Education, Services

・Merit : Inbound, Inquiry, Order entry, Information, Support, Emergency, Reservations,
Appointments, Billing, Service, Information, Outbound, Collections"

Tehát a type of business:

Milyen üzletprofilokra / üzlettípusokra alkalmazható ez a bizonyos a kütyü?

Merit:

Milyen"érdemei" magyarul milyen funkciói vannak?
Inbound, Inquiry, Emergency, Billing .. etc.


Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 281
Grading comment
Köszönöm!
Notes to answerer
Asker: Szimpatikus megoldás, jobbat sehol sem találtam.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  János Untener: a néhány netes kontextus alapján az üzletprofil/típus kell, hogy legyen (noha kontextus nélkül vállalkozási forma a jobb tinyurl.com/ygueeva) a funkció helyett a tevékenységi kör szerintem jobban hangzik
7 hrs
  -> Köszönöm! Sajnos további információt nem kaptunk, pedig a mellette szereplő kifejezések segíthetnének...A merit szerintem közelebb van a funkcióhoz, mert érdemet jelent, és ha pl. a fenti példát vesszük, akkor ott a merit funkciók, amelyeket a kütyü tud

agree  Iosif JUHASZ
1 day 3 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Tradeuro Language Services
5 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
type of business and merit
az üzlet tevékenység szerinti besorolása és részvétele a MERIT programban


Explanation:
Tekintettel arra, hogy volt két nagyobb távkozlési fordításunk, ahol a MERIT (Military Exploitation of Reconnaissance and Intelligence Technology) programban alkalmazott távközlési technológiákról és követelményekről volt szó, lehetséges, hogy a MERIT ebben az esetben erre vonatkozik, noha a MERIT betűszónak 10 ismert változata van.

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 192

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
type of business and merit
vállalkozási forma és teljesítmény


Explanation:
Így önmagában valószínűleg a vállalkozások (businesses) azok formája (type) és teljesítménye (merit) szerinti besorolásról lehet szó. Itt a "business"-t én vállalkozásnak fordítanám. A "merit" általánosságban érték, érdem; üzleti tevékenységek vonatkozásában teljesítmény, hatékonyság.
Figure of merit:
Numerical value representing a measure of effectiveness, efficiency, performance or other important factor, and ascertained or approximated from analysis, appraisal, or estimation techniques.
(Forrás: Business dictionary)
http://www.businessdictionary.com/definition/figure-of-merit...

Az alábbi üzleti nyelvi szószedetben szerepel hasonló:
"Vállalkozás
Formái
, beindítása, teljesítménye
Vállalkozási környezet"
(Forrás: Az üzleti szaknyelvi vizsgarendszer témakörei)
http://www.nyelvvizsgak.hu/page/default.asp?id=MFONFJ#_uzlet

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 225