KudoZ home » English to Hungarian » Law (general)

threshold document

Hungarian translation: gondozásba adás indokoltságát megállapító dokumentum (igazolás)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:threshold document
Hungarian translation:gondozásba adás indokoltságát megállapító dokumentum (igazolás)
Entered by: László SZABÓ

09:31 Feb 24, 2012
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Uk - gyámügy
English term or phrase: threshold document
Kedves Kollégák!

A fenti kifejezés magyar megfelelőjének megtalálásához kérem szíves segítségüket.

Kontextus:
Angliában bűnügy miatt letartóztatják a szülőket, az angliai város önkormányzatának gyámügye ezen dok. felhasználásával dönti el, hogy a szülők gyermekét hová helyezze el.
"threshold document filed on behalf of Local Authority"

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

Üdvözlettel

László
László SZABÓ
Hungary
gondozásba adás indokoltságát megállapító dokumentum (igazolás)
Explanation:
Itt nem arról születik döntés, hogy a gyermeket hová helyezzék el, hanem arról, hogy az eset átlépte-e a gondozásba adást indokolttá tévő küszöbértéket / küszöböt. A threshold az a törvényesen előírt küszöb(érték), amelynek elérésekor/átlépésekor a gondozásba adás indokolt. A kérdéses dokumentum a gondozásba adás indokoltságát megállapító dokumentum, vagy rövidebben igazolás a gondozásba adás indokoltságáról. (Sajnos azt nem tudom, létezik-e ilyen igazolás a magyar jogrendszerben. Én még nem láttam ilyet, így nem tudom, van-e hivatalos, hasonlóképp tömör elnevezése magyarul.)

Bővebben itt olvashatunk erről az eljárásról angolul:
http://www.edwardsduthie.com/guide-to-care-proceedings.html

"The Threshold Criteria
Before the Court can make a final Care or Supervision Order, it must be satisfied that the Children are suffering or likely to suffer significant harm and that the harm or likelihood of harm is attributable to:
The care given to the child is not what it would be reasonable to expect the parent to give him or the children are beyond parental control.
This test for making the Care Order or Supervision Order is called the Threshold Criteria. The time at which the Court should be considering the Threshold Criteria is either at the date of the final hearing of the Application for the Care and Supervision Order, or the moment at which the Applicants initiated the procedure for the protection of the child i.e. started the Court case.
(...)
Harm Means Ill Treatment or Impairment of Health and Developments
Development means physical, intellectual, emotional and behavioural development.
Health means physical or mental health, and ill treatment includes sexual abuse and ill treatments which are not physical.
The Local Authority has to prove that the Threshold Criteria are met i.e. that the child is suffering or is likely to suffer significant harm because of the care they are receiving or because they are beyond parental control. The standard of proof is the ordinary standard i.e. on the balance of probabilities."

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2012-02-25 03:12:31 GMT)
--------------------------------------------------

Tovább keresgéltem, és az alábbi tájékoztató alapján a "gondozási szükséglet igazolása" megoldás talán megfelelő lehet, ha illik az adott szövegkörnyezetbe. Gondozás helyett esetleg "(gyermek)elhelyezési" is használható. Mind a gyermekelhelyezés, mind gyermekgondozás bevett fogalmak a témában.

"....Ennek értelmében a 2010. augusztus 17.-ei nap előtt folyamatban lévő, gondozási szükséglet megállapítására irányuló eljárásokat, és azok felülvizsgálatát a 2010. augusztus 16.-án hatályos rendelkezések alapján kell lefolytatni, tehát a 2010. augusztus 17.-e előtt kiadott ORSZI szakvélemények továbbra is felhasználhatóak a gondozási szükséglet újabb vizsgálata nélkül.
(...) (itt jön a lényeg:)
A gondozási szükségletről mindenféleképpen igazolást kell kiállítani, melynek nincs időbeli érvényessége. Az igazolás kiállításától számított 1 éven belül a gondozási szükséglet vizsgálatát csak akkor kell elvégezni, ha a benyújtott iratokból megállapítható, hogy a szolgáltatást igénylő személy gondozási szükségletében, vagy ezen szükségletet megalapozó egyéb körülményeiben lényeges változás következett be."
http://nincsigazsag.freeblog.hu/tags/elhelyezés/
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Köszönöm szépen a választ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1mérvadó dokumentum
JANOS SAMU
4gyermekvédelmi szabályzat
Zsuzsanna Lőrincz
4gondozásba adás indokoltságát megállapító dokumentum (igazolás)
Ildiko Santana
5 -1(kihelyezési határozat)
JANOS SAMU
3 +1rászorultsági adatlap/dokumentum
Piroska Dietlinde Draskóczy


Discussion entries: 17





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
rászorultsági adatlap/dokumentum


Explanation:
Én "találtam ki". Itt nyilván nem egy egész szabályzatról van szó, hanem egy meghatározott dokumentumról, amelynek alapján döntenek a gyermek elhelyezéséről.

Piroska Dietlinde Draskóczy
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2: rászorultságot igazoló dokumentum
11 hrs

neutral  Ildiko Santana: Az értelmezéssel egyetértek, de a "rászorultság" szerintem jogilag nem eléggé egyértelmű fogalom ebben az esetben. Sok minden másra is lehet rászoruló szegény gyermek, és lényeges, hogy itt a gyermek *elhelyezése*/*gondozásba adása* szükséges/indokolt.
13 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
(kihelyezési határozat)


Explanation:
Ez a helyes magyar kifejezés a magyar joggyakorlatban a leírt esetre és dokumentumra, és az adott szöveg fordításában valószínűleg ennek fordítanám, de nagyon kell vigyázni ezzel a kifejezéssel, mert ez egy jogi kifejezés és a threshold document magában minden olyan dokumentumot jelent, amelynek alapján meg lehet határozni egy intézkedés maximum és olykor minimum alkalmazhatóságát.
Meg vagyok győződve, hogy a becsatolt irat címe nem threshold document, hanem a szövegben csak általános jellemzőként említik így.
Tapasztalatként megemlítem, hogy kb. 300 nemzetközi örökbefogadást bonyolítottam Magyarországról külföldi szülőknek.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2012-02-24 20:51:38 GMT)
--------------------------------------------------

Tegyük át magyarországi magyarországi színhelyre az egészet. A két szülőt letartóztatják és a gyerekekről gondoskodni kell. Ilyenkor a rendőrség értesíti a gyermekvédelmi szakszolgálatot, akiknek egy vagy két munkatársa elmegy a gyerekekért, akiket a szülők távollétében a rendőrség szintén bevitt az örsre, vagy még a rendőrök a helyszínen vannak ott, ahol a gyerekek is vannak. Beviszik a gyerekeket a szakszolgálat hatásköre alapján meghatározott gyermek- vagy csecsemőotthonba. A szakszolgálat elkészít egy tényállást és ezt beviszi aznap vagy másnap a helyi illetékes gyámhivatalba. A helyi gyámhivatal kihelyezési határozatot hoz, amely szerint a gyermeket vagy gyermekeket a csecsemő- vagy gyermekotthonban tartják vagy mindjárt kihelyezik őket egy rokonhoz (a körülmények és a jogosultság kivizsgálása után) vagy hivatásos nevelőszülőkhöz. A határozatnak van egy rendelkező és egy határozati (indoklási) része, amely tartalmazza azt, hogy milyen törvény alapján jártak el. A lényeg az, hogy akár a csecsemő- vagy gyermekotthonban maradnak a gyerekek, akár kihelyezik őket a gyermekek rokonaihoz vagy nevelőszülőkhöz, a határozatot mindig kihelyezési határozatnak hívnak. Számtalan esetben fordítottam ilyet háttéranyagként örökbefogadásokat megelőzően. Ez nem örökbefogadási határozat, mert arra később kerül sor, és még azt is megelőzi az örökbefogadhatósági határozat.

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 192

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klára Kalamár: kihelyező határozat; http://gyerko.hu/hu/szolgaltatasok/helyettes_szuloi_halozat
21 mins

disagree  Ildiko Santana: Szerintem ez már a "threshold document" alapján hozott határozat, de nem a "threshold document" (needed before the Court can make a final Care or Supervision Order). Az általad javasolt "kihelyező határozat" angol megnevezése: "Care or Supervision Order".
3 hrs
  -> Igen lehet, hogy angolul az általad adott a címe, de az minősül treshold documentumnak. Magyarul viszont kihelyezési határozat az elnevezése. Olvasd el a kiegészítést a válaszomhoz.

disagree  juvera: Nem az. A dokumentum teljes címe: "Threshold Criteria Document". A határozatot - többek között ennek a dokumentumnak a segítségével - a bíróság hozza meg.
1 day7 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gondozásba adás indokoltságát megállapító dokumentum (igazolás)


Explanation:
Itt nem arról születik döntés, hogy a gyermeket hová helyezzék el, hanem arról, hogy az eset átlépte-e a gondozásba adást indokolttá tévő küszöbértéket / küszöböt. A threshold az a törvényesen előírt küszöb(érték), amelynek elérésekor/átlépésekor a gondozásba adás indokolt. A kérdéses dokumentum a gondozásba adás indokoltságát megállapító dokumentum, vagy rövidebben igazolás a gondozásba adás indokoltságáról. (Sajnos azt nem tudom, létezik-e ilyen igazolás a magyar jogrendszerben. Én még nem láttam ilyet, így nem tudom, van-e hivatalos, hasonlóképp tömör elnevezése magyarul.)

Bővebben itt olvashatunk erről az eljárásról angolul:
http://www.edwardsduthie.com/guide-to-care-proceedings.html

"The Threshold Criteria
Before the Court can make a final Care or Supervision Order, it must be satisfied that the Children are suffering or likely to suffer significant harm and that the harm or likelihood of harm is attributable to:
The care given to the child is not what it would be reasonable to expect the parent to give him or the children are beyond parental control.
This test for making the Care Order or Supervision Order is called the Threshold Criteria. The time at which the Court should be considering the Threshold Criteria is either at the date of the final hearing of the Application for the Care and Supervision Order, or the moment at which the Applicants initiated the procedure for the protection of the child i.e. started the Court case.
(...)
Harm Means Ill Treatment or Impairment of Health and Developments
Development means physical, intellectual, emotional and behavioural development.
Health means physical or mental health, and ill treatment includes sexual abuse and ill treatments which are not physical.
The Local Authority has to prove that the Threshold Criteria are met i.e. that the child is suffering or is likely to suffer significant harm because of the care they are receiving or because they are beyond parental control. The standard of proof is the ordinary standard i.e. on the balance of probabilities."

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2012-02-25 03:12:31 GMT)
--------------------------------------------------

Tovább keresgéltem, és az alábbi tájékoztató alapján a "gondozási szükséglet igazolása" megoldás talán megfelelő lehet, ha illik az adott szövegkörnyezetbe. Gondozás helyett esetleg "(gyermek)elhelyezési" is használható. Mind a gyermekelhelyezés, mind gyermekgondozás bevett fogalmak a témában.

"....Ennek értelmében a 2010. augusztus 17.-ei nap előtt folyamatban lévő, gondozási szükséglet megállapítására irányuló eljárásokat, és azok felülvizsgálatát a 2010. augusztus 16.-án hatályos rendelkezések alapján kell lefolytatni, tehát a 2010. augusztus 17.-e előtt kiadott ORSZI szakvélemények továbbra is felhasználhatóak a gondozási szükséglet újabb vizsgálata nélkül.
(...) (itt jön a lényeg:)
A gondozási szükségletről mindenféleképpen igazolást kell kiállítani, melynek nincs időbeli érvényessége. Az igazolás kiállításától számított 1 éven belül a gondozási szükséglet vizsgálatát csak akkor kell elvégezni, ha a benyújtott iratokból megállapítható, hogy a szolgáltatást igénylő személy gondozási szükségletében, vagy ezen szükségletet megalapozó egyéb körülményeiben lényeges változás következett be."
http://nincsigazsag.freeblog.hu/tags/elhelyezés/

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 225
Grading comment
Köszönöm szépen a választ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: Az indokoltságot a határozat indoklási részében határozzák meg. A kihelyezési határozatot a helyi hatóság - a gyámügy, nem pedig a bíróság hozza és az tekintendő treshold document-nek. A kérdező nem a dokumentum címét kérdezte, hanem annak mivoltát.
4 hrs
  -> A "threshold document" egy önálló dokumentum, nem pedig bírósági határozat (court order) adott részlete. Egy határozat "indoklás" része többnyire 1-2 bekezdés, de itt nem ez a kérdés. // Pontosan. Épp ezért nem értem, mivel nem értesz egyet.

neutral  juvera: Jó helyen jársz, de: a gondozási (v. felügyeleti) szükséglet (a Children's Act 1989 alapján) előfeltételeinek meglevőségét részletező, ismertető dokumentumról van szó, amelynek alapján a bíróság eldönti, h. szükség van-e gondozási/felügyeleti parancsra.
1 day7 hrs
  -> Köszönöm

agree  Judit Coulehan: Szerintem mind Ildikónak, mind juveranak igaza van, és a kettő nem sokban tér el egymástól. Továbbá szerintem ebben nem csak a "gondozási szükségeletet igazolják", hanem a gondozásban adás esetén még a láthatás mértékét/fajtáját is meghatározzák.
61 days
  -> Köszönöm a megerősítést!

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
mérvadó dokumentum


Explanation:
Tekintettel arra, hogy a vita során a kérdező további információt hozott nyilvánosságra, a kérdéses dokumentum azonosíthatósága más irányban valószínűbbé vált. Kivételesen ezért adok meg még egy választ. Szerintem a threshold document itt általános kifejezés és a threshold itt a döntéshez figyelembe vehető körülményeket írja le. Egy ilyen mérvadó dokumentum lehet egy környezettanulmány (ennek neve home study) is, amelyet mindig meg kell csinálni a helyi hatóságoknak mielőtt az illetékes szervek döntést hoznak. Ezt mindig becsatolják az ügy mappájába.

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 192

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2: Ez is jó!
4 hrs

neutral  juvera: Nem általános, hanem nagyon is specifikus dokumentumról van szó. Ez nem mond semmit.
8 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gyermekvédelmi szabályzat


Explanation:
Tartalma alapján gyermekvédelmi szabályzatnak fordítanám.

Threshold document:
pl. Guidance for Threshold of Need and Intervention:
"This Guidance for Threshold of Need and Intervention is a vital tool underpinning the aspiration to provide support and early interventions in the lives of potentially vulnerable children and young people in Essex."



--------------------------------------------------
Note added at 1 nap59 perc (2012-02-25 10:30:42 GMT)
--------------------------------------------------

Alaposabban megismerve a konkrét dokumentumot, úgy írható körül, hogy 'gyermekvédelmi hatósági intézkedés szükségességét megállapító dokumentum'

--------------------------------------------------
Note added at 4 nap (2012-02-28 14:48:44 GMT)
--------------------------------------------------

A magyar megfelelője az 'Esetfelvételi lap' lehet, amely a 'Gyermekeink védelmében' elnevezésű nyilvántartási rendszer adatlapja.
www.szmm.gov.hu › Főoldal › Gyermek- és Ifjúságvédelem



    Reference: http://www.essex.gov.uk
Zsuzsanna Lőrincz
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ildiko Santana: Véleményem szerint nem egy egész szabályzatról van itt szó, hanem egy konkrét igazolásról/dokumentumról, amelynek segítségével megállapítják/megindokolják/alátámasztják az elhelyezés szükségességét.
16 hrs
  -> Egyetértek, kiegészítettem a válaszomat. Ez olyan eset, amikor valószínűleg csak körülírással lehet fordítani.