KudoZ home » English to Hungarian » Law/Patents

Administrative Law Judge (ALJ)

Hungarian translation: közigazgatási bíró


02:58 Dec 5, 2001
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: Administrative Law Judge (ALJ)
családügyi bíráskodás, USA. annyit sikerült kiderítenem, hogy ez kevésbé formális, mint egy hagyományos peres ügy bírója.
Csaba Ban
Hungary
Hungarian translation:közigazgatási bíró
Explanation:
Collin: Dictionary of Law, magyar kiadás:
administrative law - közigazgatási jog
administrative tribunals vagy US administrative hearing - közigazgatási bíráskodás

Dr. Móra Imre: A-M jogi szótár:
administrative law - közigazgatási jog

Az administrative law judge egyik szótárban sincs benne.

A hatályos magyar joganyagban ilyen nincs. De:

1997. évi XXIV. törvény
a Területi Önkormányzatok és Közigazgatási Szervek Határmenti Együttműködéséről szóló, 1980. május 21-én, Madridban kelt Európai Keretegyezmény kihirdetéséről:

Az egyezmény angol szövege:

Arbitration
Article 7 provides, if necessary, for a conciliation procedure and provides for an arbitration procedure.
In the event of arbitration, the arbitration board shall be made up as follows:
- each Party with opposing interests (Variant: the presidents of the ***administrative courts*** with jurisdiction over each of the parties) shall designate a member of the arbitration board and the Parties shall jointly appoint one or two independent members so that there may be an odd number of members;

Az egyezmény magyar szövege:

Választottbíróság
A 7. § rögzíti - adott esetben - az egyeztetési eljárás és a választottbírósági eljárás ügyrendjét.
Választottbíróság esetén annak összetétele az alábbiak szerint alakul:
- az ellentétes értékű Felek mindegyike (variáns: azon ***közigazgatási bíróságok*** elnökei, amelyek illetékesek a Felek mindegyike vonatkozásában) kijelöl egy választottbírósági tagot és a Felek együttesen kijelölnek egy vagy két független tagot úgy, hogy a tagok száma páratlan legyen;


Selected response from:

apro
Hungary
Grading comment
Apró, te überelhetetlen vagy kimerítő magyarázataiddal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4közigazgatási bíróapro
1ŕltalŕnos biro
Zsuzsa K


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
ŕltalŕnos biro


Explanation:
ŕltalŕnos biro ebben az esetben azt jelenti, hogy ŕltalŕnos adminisztrativ ügyekkel foglalkozik mint pl polgŕr jog, egyszerü kereskedelmi jog, stb

Zsuzsa K
Austria
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
közigazgatási bíró


Explanation:
Collin: Dictionary of Law, magyar kiadás:
administrative law - közigazgatási jog
administrative tribunals vagy US administrative hearing - közigazgatási bíráskodás

Dr. Móra Imre: A-M jogi szótár:
administrative law - közigazgatási jog

Az administrative law judge egyik szótárban sincs benne.

A hatályos magyar joganyagban ilyen nincs. De:

1997. évi XXIV. törvény
a Területi Önkormányzatok és Közigazgatási Szervek Határmenti Együttműködéséről szóló, 1980. május 21-én, Madridban kelt Európai Keretegyezmény kihirdetéséről:

Az egyezmény angol szövege:

Arbitration
Article 7 provides, if necessary, for a conciliation procedure and provides for an arbitration procedure.
In the event of arbitration, the arbitration board shall be made up as follows:
- each Party with opposing interests (Variant: the presidents of the ***administrative courts*** with jurisdiction over each of the parties) shall designate a member of the arbitration board and the Parties shall jointly appoint one or two independent members so that there may be an odd number of members;

Az egyezmény magyar szövege:

Választottbíróság
A 7. § rögzíti - adott esetben - az egyeztetési eljárás és a választottbírósági eljárás ügyrendjét.
Választottbíróság esetén annak összetétele az alábbiak szerint alakul:
- az ellentétes értékű Felek mindegyike (variáns: azon ***közigazgatási bíróságok*** elnökei, amelyek illetékesek a Felek mindegyike vonatkozásában) kijelöl egy választottbírósági tagot és a Felek együttesen kijelölnek egy vagy két független tagot úgy, hogy a tagok száma páratlan legyen;




apro
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 602
Grading comment
Apró, te überelhetetlen vagy kimerítő magyarázataiddal!