KudoZ home » English to Hungarian » Law/Patents

service of process

Hungarian translation: idézés kézbesítése

06:37 May 27, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: service of process
Ez valami jogi izé: Each of the Parties waives personal service of process and consents to service of process by certified or registered mail, return receipt requested, directed to it at the address last specified for notices hereunder.

Megnéztem a többi KudoZ kérdést és - finoman szólva - elég nagy a kavarodás a javasolt válaszokban (mondjuk malájul persze nem tudok) - SOS kellene valami megoldás!

Maga az a pont, ahol erről szó van, a mentességekről való lemondás, ami visszavonhatatlan, meg minden, de egyebekben nagyon szűkszavú. Valami olyasmi lehet, hogy a felek perbe vonhatók, vagyontárgyaik lefoglalhatók és végrehajthatók és az erre vonatkozó iratokat ugyanarra a cimre kell küldeni, mint amit egyébként is a szerződés céljára megadtak. De hogy mondják ezt magyarul?! A levelezési cim egy kicsit gyenge, a periratok kézbesitése nem igazán jó, mert nem biztos, hogy per, stb.
Eva Blanar
Hungary
Hungarian translation:idézés kézbesítése
Explanation:
valamilyen bírósági vagy egyéb eljárás keretében beidézett tanú részére az idézés kézbesítése.
Selected response from:

Samsung
Grading comment
Hálás köszönet!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1idézés kézbesítése
Samsung
4személyes szolgáltatást nyújtó eljárás; személyes kézbesítés
János Vinkó
2Személyre szóló kézbesités
xxxdenny


Discussion entries: 1





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
személyes szolgáltatást nyújtó eljárás; személyes kézbesítés


Explanation:
Kedves Éva!

A pontos kifejezést csak tippelem, de valami ilyesmir?l lehet szó.
lásd: "Personal service of process

Personal service is used when an individual has not accepted service by mail or case history indicates a low probability of acceptance of service or it is more expedient to serve the individual personally.

(1) CSED provides address and employer information to the process server.

(2) Service of process is ordinarily performed at reasonable hours of the day unless a residence address is unknown. Service of process may be attempted at the workplace."


    Reference: http://www.policy.okdhs.org/ch25/340-25-3/CHP_253402533_Pers...
János Vinkó
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
idézés kézbesítése


Explanation:
valamilyen bírósági vagy egyéb eljárás keretében beidézett tanú részére az idézés kézbesítése.


    Reference: http://www.mkik.hu/htmls/almenu/vbtevekenyseg.htm
Samsung
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 43
Grading comment
Hálás köszönet!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakab Arpad: ez pont az. (Helyesebben: hivatalos irat jogerős küldöncös kézbesitése cimzett személy/cégképviselő kezeihez
1 hr

13 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Személyre szóló kézbesités


Explanation:
Azt hiszem ez egy kicsit pontosabb

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667