KudoZ home » English to Hungarian » Law: Taxation & Customs

remittance tax

Hungarian translation: tranzakciós adó

10:21 Oct 17, 2013
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
English term or phrase: remittance tax
Amount: **** USD payable without deductions of whatsoever kind or nature, including withholding tax and/or remittance tax.
Péter Radics
Hungary
Hungarian translation:tranzakciós adó
Explanation:
Esetleg lehetne még kezelési adó, vagy adminisztratív/közigazgatási is.
Nem muszáj pontosan megfeleltetni egy magyar adónemnek, az értelmet kifejező okos fordítást kell kitalálni, mint pl. befizetési adó, átutalási adó stb.

--------------------------------------------------
Note added at 6 perc (2013-10-17 10:27:38 GMT)
--------------------------------------------------

Ez a linket elfelejtettem beszúrni:
https://en.wikipedia.org/wiki/Remittance


--------------------------------------------------
Note added at 9 perc (2013-10-17 10:30:54 GMT)
--------------------------------------------------

A magyar nyelvben jelenleg használatos "tranzakciós adó" a banki ügyeltek után az államnak a bank által fizetendő adót jelöli (amelyet persze átháríthat az ügyfeleire).
http://hvg.hu/gazdasag/20130910_Elbukik_az_EU_tranzakcios_ad...
Selected response from:

Péter Tófalvi
Hungary
Grading comment
A magyar "tranzakciós illetéktől" való megkülönböztetés mellett, valahol itt keresgélnék én is!
Köszönöm, Péter
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4átutalási adó
danny boyd
3 +1tranzakciós adó
Péter Tófalvi


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
tranzakciós adó


Explanation:
Esetleg lehetne még kezelési adó, vagy adminisztratív/közigazgatási is.
Nem muszáj pontosan megfeleltetni egy magyar adónemnek, az értelmet kifejező okos fordítást kell kitalálni, mint pl. befizetési adó, átutalási adó stb.

--------------------------------------------------
Note added at 6 perc (2013-10-17 10:27:38 GMT)
--------------------------------------------------

Ez a linket elfelejtettem beszúrni:
https://en.wikipedia.org/wiki/Remittance


--------------------------------------------------
Note added at 9 perc (2013-10-17 10:30:54 GMT)
--------------------------------------------------

A magyar nyelvben jelenleg használatos "tranzakciós adó" a banki ügyeltek után az államnak a bank által fizetendő adót jelöli (amelyet persze átháríthat az ügyfeleire).
http://hvg.hu/gazdasag/20130910_Elbukik_az_EU_tranzakcios_ad...

Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
A magyar "tranzakciós illetéktől" való megkülönböztetés mellett, valahol itt keresgélnék én is!
Köszönöm, Péter

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
22 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
átutalási adó


Explanation:
átutalási adó

danny boyd
Native speaker of: Native in EnglishEnglish