KudoZ home » English to Hungarian » Management

company retreat

Hungarian translation: manréza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:retreat (company)
Hungarian translation:manréza
Entered by: Katalin Horváth McClure

05:25 Jan 21, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Management / management
English term or phrase: company retreat
retreat (company)

Ez egy olyan dolog, hogy a vezetők elvonulnak egy hétvégére, vagy ilyesmi valahova, és tanácskoznak, általában egy bizonyos témára koncentrálva, a mindennapi üzleti/munkahelyi rohanás, zavaró körülmények kiküszöbölésével. Általában valamilyen nyaralóhely, vagy hegyi fogadó, ilyesmi a színhely.
Na, erre kéne valami jó elnevezés magyarul.
A szó szerinti "elvonulás" "visszavonulás" nem igazán jó, legalábbis nem tudom, milyen szóösszetételben lehetne használni.
Katalin Horváth McClure
United States
manréza
Explanation:
Ez kifejezetten vezetőségi összejövetel és kifejezetten startégiai megbeszélés, biztosan sokféleképpen mondják, de a szakmai zsargonban ez a manréza.
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Bocs a késői pontozásért, még vártam, hátha lesz több hozzászólás. Köszi szépen.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1manréza
Eva Blanar
2vállalati összetartás
gamingman


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
vállalati összetartás


Explanation:
nálunk ennek hívták, amikor volt ilyen.

gamingman
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
manréza


Explanation:
Ez kifejezetten vezetőségi összejövetel és kifejezetten startégiai megbeszélés, biztosan sokféleképpen mondják, de a szakmai zsargonban ez a manréza.

Eva Blanar
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 15
Grading comment
Bocs a késői pontozásért, még vártam, hátha lesz több hozzászólás. Köszi szépen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Szépen átalakult ez a szó! manréza = lelkigyakorlatos ház (Manréza spanyol falu nevéből, ahol Loyolai Ignác a jezsuiták lelkigyakorlatainak szabályzatát megírta) http://okumenikus.lutheran.hu/szomzs.html
2 hrs