KudoZ home » English to Hungarian » Management

manufacturing/production footprint

Hungarian translation: gyártási/termelési jelenlét


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:manufacturing/production footprint
Hungarian translation:gyártási/termelési jelenlét
Entered by: Peter Simon

09:37 Nov 29, 2013
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Management / general business directions and ambitions of a companz
English term or phrase: manufacturing/production footprint
Kedves kollégák! Az utóbbi időben egyre idegesítőbben és gyakrabban futok bele a "footprint" olyan használatába, amire nem látok magyar használatot. Átnéztem az erről már itt fent lévő megoldásokat, de ha egy cég célkitűzései, vagy eredményei tárgyalásakor ennyit ír, hogy "two type (!) of projects: Manufacturing footprint in Europe", vagy "the production footprint needs to be addressed", "... will be updated on the production footprint", "the status of the Footprint project", akkor csak a hajam szála tud meredezni. Ha van valakinek jobb ötlete, mint a 'termelés széles skálája', 'változatos termékskála' és hasonlók, akkor kérem, segítsen. Ezek valahogyan nem igazán ... vagy mégis?
Peter Simon
Netherlands
gyártási/termelési jelenlét
Explanation:
gyártási/termelési jelenlét
Selected response from:

danny boyd
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5a gyártás/termelés környezet-terhelése
Andras Szekany
5[változó jelentés szövegkörnyezettől függően - lásd a magyarázatot]
JANOS SAMU
4gyártási/termelési részesedés
Peter Boskovitz
4gyártási/termelési jelenlét
danny boyd


Discussion entries: 6





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
a gyártás/termelés környezet-terhelése


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gyártási/termelési részesedés


Explanation:
Részesedés az összes gyártási/termelési/piaci/export volumenből vagy MÁS szövegkörnyezetben környezetterhelésből, szén-dioxid-kibocsátásból (ekkor sokkal inkább ozone footprint vagy CO2 footprint).

http://rankingamerica.wordpress.com/category/energy/page/3/


Peter Boskovitz
Hungary
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gyártási/termelési jelenlét


Explanation:
gyártási/termelési jelenlét

danny boyd
Does not meet criteria
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 3

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
[változó jelentés szövegkörnyezettől függően - lásd a magyarázatot]


Explanation:
Azzal mindannyian tisztában vagytok, hogy a footprint itt jelképes, mert lábnyomnak aligha fordítható. Ez azt jelenti, hogy az adott mondatnak vagy mondatrésznek ott legjobban megfelelő jelképes kifejezést kell használni. Nézzük külön-külön az említett eseteket:
Manufacturing footprint in Europe - itt kétségkívül arról van szó, hogy egy adott termék gyártásával jelen vannak Európában, tehát milyen nyomot hagy az európai gyártás.
The production footprint needs to be addresssed - itt viszont már inkább arról van szó, hogy az adott termelésnek milyen a visszhangja, tehát a hírnevén vagy a közvélemény alakításán kell dolgozni.
...will be updated on the production footprint - ...információt adnak arról, hogy milyen a termelés újabb visszhangja (ezért használják az update igét).
The status of the footprint project - Itt a termék vagy gyártás visszhangját, azaz a közvélemény alakítását célzó projekt helyzetét vizsgálják.
Pontosan a jelképes használat miatt nem akarok egy kifejezést megadni válaszul, mert a következő jelképes kifejezésben már lehet, hogy egy ötödik megoldás lesz a legmegfelelőbb.

JANOS SAMU
United States
Meets criteria
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Köszönöm, János. Meg kell azonban jegyezzem, hogy a cég remek vásárlói kapcsolatokkal rendelkezik, ez nem aggasztja őket, sokkal inkább az, hogy túl sok felé, sok üzemben termelnek, ami költségigényes. A 'footprint project' is ezt a problémát igyekszik megoldani, főleg azt keresik, hogyan lehetne a termelést több üzemükben is megszüntetni. Mint már tegnap megjegyeztem, a szöveg általános irányából mindez most már egyértelmű a számomra, így marad a 'jelenlét' használata.