KudoZ home » English to Hungarian » Manufacturing

Out-of-the-Box Audit

Hungarian translation: kiszállítás előtti ellenőrzés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Out-of-the-Box Audit
Hungarian translation:kiszállítás előtti ellenőrzés
Entered by: Attila Széphegyi

14:26 Dec 8, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Manufacturing / minőségbiztosítási audit fajta
English term or phrase: Out-of-the-Box Audit
Sajnos semmi közelebbi magyarázattal nem szolgálhatók, ez egy .ppt fájl, ahol felsorolás jelleggel szerepelnek a minőségbiztosítási audit (ellenőrzés) típusok.
Zoltán Törőcsik
Hungary
kiszállítás előtti ellenőrzés
Explanation:
Erről van szó:
“There are cases where a separate out of the box audit (OBA) process is defined, but most of the time this can be combined as well. OBA is just a visual check making sure that the unit has, again, the correct labels plus all the manuals or other parts that needs to ship with it is also inside the box. Labels from the unit should also match the ones outside the box.”



--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2010-12-08 15:56:23 GMT)
--------------------------------------------------

Egy gyártási példa:
„ISHIKAWA (halszálka, ok-okozati) elemzés
...
- késztermék szerelés
- kiszállítás előtti ellenőrzés
- csomagolás”
http://jegyzetkalauz.hu/2_Szemeszter/menedzsment/mev_alapdia...


--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2010-12-08 15:57:24 GMT)
--------------------------------------------------

Egy kereskedelmi példa:
„Exportőröknek és importőröknek nyújtott szolgáltatásunk lényege, hogy a szállítmányt gyártás után, de még kiszállítás előtt részletesen ellenőrizzük. Feladatunk kiterjed a külképi minőség, mennyiség, csomagolás és a jelölés ellenőrzésére, illetve a berakodás felügyeletére.”
http://www.hu.sgs.com/hu/pre-shipment_inspection?serviceId=1...
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kiszállítás előtti ellenőrzés
Attila Széphegyi
5szállítás előtti végső ellenőrzés
Ildiko Santana
5 -3meglepetésszerű vagy a szokásostól eltérő ellenőrzés
JANOS SAMU
4 -2azonnal felhasználható audit
Katalin Szilárd


Discussion entries: 7





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
out-of-the-box audit
azonnal felhasználható audit


Explanation:
Az "out-of-the-box" annyit tesz, hogy az embernek semmit vagy alig kell valamit tennie annak érdekében, hogy a terméket vagy eszközt felhasználja, mert az már rögtön felhasználható.


Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: Félreértetted az out-of-the-box jelentését. Itt a meglepetésszerű, illetve a szokásostól eltérőn van a hangsúly.
1 hr
  -> Én nem értem félre, semmi meglepetésről nincs itt szó.

neutral  Attila Széphegyi: Ez csupán az egyik jelentése. Lásd másik hozzászólás. //Van ilyen jelentése is. Lásd "A sablonostól, megszokottól eltérő, újszerű, kreatív" http://angol-magyar.freeblog.hu/page/8/
1 hr
  -> Egy jelentése van. // Én a teljes kifejezésre (out-of-the-box audit) értettem, hogy egy jelentése van. Lásd: "Out of the Box Audit, with no changes made from the factory."

disagree  Katalin Horváth McClure: Ha az "out of the box" után pl. "solution" lenne, akkor lenne jó ez az értelmezés, de itt másról van szó. Az OOBA egy QA/QM szakkifejezés. Az audit egy eljárás, egy vizsgálat, amelyet el kell végezni, ez nem lehet "kulcsrakész", stb.
3 hrs

53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
out-of-the-box audit
szállítás előtti végső ellenőrzés


Explanation:
Az "out-of-the-box audit" jelentése egy termék szállítás előtti végső ellenőrzése, minőségellenőrzése, végső áruvizsgálat, végső tesztelés. Az "audit" magyarul főként könyvelési szakkifejezés (vizsgálat, átvilágítás), emiatt kerülném a használatát.

Angol definíció:
"OBA / OOBA = Final Quality Audit
There are cases where a separate out of the box audit (OBA) process is defined, but most of the time this can be combined as well. OBA is just a visual check making sure that the unit has, again, the correct labels plus all the manuals or other parts that needs to ship with it is also inside the box. Labels from the unit should also match the ones outside the box."
http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Quality_Audit_Process

Magyar példák:
"A modulok minden egyes építőelemei szigorú ellenőrzésen mennek keresztül. A végső ellenőrzést a kiszállítás előtt részben a SiG Solar európai munkatársai végzik a termelés helyszínén."
"A szállítás előtti áruvizsgálatot végző szervezet olyan időtartamon belül folytatja le a megfelelő ellenőrzést, amely nem okoz indokolatlan késedelmet."
"Szigorú, folyamatos ellenőrzése a munkafolyamatoknak és szállítás előtt végső tesztelés"
"Végső ellenőrzés. Szállítás előtt, az állandó erejű és rugós tartókon csakúgy mint a lökéscsillapítókon, működési vizsgálatot végeznek"

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: Félreértetted az out-of-the-box jelentését. Itt a meglepetésszerű, illetve a szokásostól eltérőn van a hangsúly.
1 hr
  -> Sajnos félreértelmezed mindkét angol kifejezést. Az "out-of-the-box" szó szerint a kiszállítás előtti csomagolásra utal, az "audit" pedig a termék minőségellenőrzésére, nem a minőségbiztosítási rendszer auditálására.

agree  Katalin Horváth McClure: Ez a helyes értelmezés. Ez tényleg az utolsó ellenőrzés, mielőtt az árut becsomagolnák - ezért "out of the box", mert ott van a doboz mellett, de mielőtt beleteszik és lezárják a dobozt, még utoljára átnézik, hogy minden megvan-e, címkék, doksi, stb....
2 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
out-of-the-box audit
kiszállítás előtti ellenőrzés


Explanation:
Erről van szó:
“There are cases where a separate out of the box audit (OBA) process is defined, but most of the time this can be combined as well. OBA is just a visual check making sure that the unit has, again, the correct labels plus all the manuals or other parts that needs to ship with it is also inside the box. Labels from the unit should also match the ones outside the box.”



--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2010-12-08 15:56:23 GMT)
--------------------------------------------------

Egy gyártási példa:
„ISHIKAWA (halszálka, ok-okozati) elemzés
...
- késztermék szerelés
- kiszállítás előtti ellenőrzés
- csomagolás”
http://jegyzetkalauz.hu/2_Szemeszter/menedzsment/mev_alapdia...


--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2010-12-08 15:57:24 GMT)
--------------------------------------------------

Egy kereskedelmi példa:
„Exportőröknek és importőröknek nyújtott szolgáltatásunk lényege, hogy a szállítmányt gyártás után, de még kiszállítás előtt részletesen ellenőrizzük. Feladatunk kiterjed a külképi minőség, mennyiség, csomagolás és a jelölés ellenőrzésére, illetve a berakodás felügyeletére.”
http://www.hu.sgs.com/hu/pre-shipment_inspection?serviceId=1...



    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Quality_Audit_Process
Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Nagyon szépen köszönöm! Ugyan olvasgattam a wikipedia idevágó cikkét, amit Ön is lehivatkozott, de mivel a cikk elején ott a figyelmeztetés, hogy a cikk nem teljes, vagy nem hiteles, nem mertem belevágni az értelmezés ebbéli irányvonalába. Ott, legbelül, a fordító intuíció viszont azt mondatta-mondatja, hogy ez lesz a megoldás.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: Sajnos félrement ez a megoldás, mert ide nem jó a Wiki idézet (These are the cases..): a Final Quality Audit Process-en belül magyarázza az Out-of-the Box-ot, de az Out-of-the-Box Audit nem = a Final Quality Audit Process-sszel.
18 mins

disagree  JANOS SAMU: Az out-of-the-box nem feltétlenül kiszállítás előtt történik. Félreértetted az out-of-the-box jelentését. Itt a meglepetésszerű, illetve a szokásostól eltérőn van a hangsúly.
35 mins
  -> Van ilyen jelentése is. Lásd "A sablonostól, megszokottól eltérő, újszerű, kreatív" http://angol-magyar.freeblog.hu/page/8/

neutral  Ildiko Santana: Szinte azonosak a válaszaink, árnyalatnyi különbséggel.. :) Szerintem is szállítás előtti ellenőrzés, viszont a VÉGSŐt fontos hozzátenni, mert ezután már nincs további ellenőrzés, megtörténik a kiszállítás. "*Final* quality audit"
50 mins
  -> A "kiszállítás előtti ellenőrzés" elfogadott kifejezés, és elég tömör is.

agree  Katalin Horváth McClure: Ez a helyes értelmezés. Ez tényleg az utolsó ellenőrzés, mielőtt az árut becsomagolnák - ezért "out of the box", mert ott van a doboz mellett, de mielőtt beleteszik és lezárják a dobozt, még utoljára átnézik, hogy minden megvan-e, címkék, doksi, stb...
1 hr
  -> Köszönöm.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -3
out-of-the-box audit
meglepetésszerű vagy a szokásostól eltérő ellenőrzés


Explanation:
Itt az out-of-the-box-nak creative a jelentése csak úgy mint az out-of-the-box solution-nak. Ennek van értelme egy ellenőrzésnél.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2010-12-08 20:01:16 GMT)
--------------------------------------------------

Úgy tűnik, hogy többen összekeverik az out-of-box audit jelentését az out-of-box audit report jelentésével. Az utóbbi a könnyen érthetőséget szolgálja, hogy ne csak a könyvvizsgálók értsék meg könnyen, míg az out-of-box audit a visszásságok kiderítését célozza a meglepetés kisegítő erejével.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Attila Széphegyi: Olyan mint a kreatív könyvelés.
6 mins
  -> Nem olyan. Arra van creative audit szó.

disagree  Katalin Szilárd: Ez a valóságtól elrugaszkodott megoldás. Az out-of the-box audit azt jelenti, h azonnal felhasználható eljárás. Lásd: "1) presents—out of the box—audit reports which provide management with a quick understanding of overall compliance and security posture"
7 mins
  -> Téves. Nem a jelentésről volt. szó.

disagree  Katalin Horváth McClure: Szerintem összekevered a "thinking outside the box" jelentésével. http://en.wikipedia.org/wiki/Thinking_outside_the_box Itt nem erről van szó. Auditokat nem szokás kreatívan végezni, azok (általában szigorúan) szabályozott eljárások.
1 hr