clay-coated cup

Hungarian translation: kaolinbevonatos (papír) pohár

English to Hungarian translations [PRO]
Science - Manufacturing
English term or phrase: clay-coated cup
Clay- and wax-coated cups disappeared with the invention of polyethylene (PE)-coated cups; this process covers the surface of the board with a very thin layer of PE, waterproofing the board and welding the seams together.

Köszi!
UJ
János Untener
Hungary
Hungarian translation:kaolinbevonatos (papír) pohár
Explanation:
szerintem
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
Köszönöm mindenki válaszát!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5kaolinbevonatos (papír) pohár
Balázs Sudár
4agyag-bevonatú csésze
Gabriella Vento
4egyik oldalán agyaggal bevont duplex papír, CCKB (Clay Coated Kraft Back Duplex Board)
Erzsébet Czopyk


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
kaolinbevonatos (papír) pohár


Explanation:
szerintem

Balázs Sudár
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 35
Grading comment
Köszönöm mindenki válaszát!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
3 hrs

agree  Attila Bielik
7 hrs

agree  Agnes Dabi
8 hrs

agree  Iosif JUHASZ
1 day 8 hrs

agree  Tradeuro Language Services
1 day 21 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
egyik oldalán agyaggal bevont duplex papír, CCKB (Clay Coated Kraft Back Duplex Board)


Explanation:
Álljunk meg egy kicsit. Csak mert érdekes...

A kaolin – vagy más néven porcelánföld – egy olyan alumínium-szilikát, agyagásvány, amelynek legfőbb ásványi alkotóeleme a kaolinit. Eredetét tekintve a magmás kőzetek földpátja. Minden kaolin ugyan agyag, de nem minden agyag számít kaolinnak.
A kaolin nevét a kínai kaoling nevű hegyről kapta - Kao (magas) Ling (hegy) - , ahol már a XIV. században fejtették a porcelán alapanyagául szolgáló kaolint, majd égetést követően készítették belőle a tojáshéj-vékonyságú porcelánt.

A kaolint vagy „fehérföldet” ősrégi előfordulási helyéről, a kínai Kaolingról nevezték el. Tulajdonképpen fehérre égő nemes agyag, amelyik uralkodóan kaolinitásványból áll, de benne más agyagásványok – mint például illit és montmorillonit – is találhatók. A kaolinból készített porcelán titkát történelmi korok és népek féltve őrizték. Nem minden kaolin alkalmas porcelángyártásra, csupán egyes típusok. A kaolint korunkban sok egyéb célra is fölhasználják, például a papírgyártásnál jó töltőanyag, és helyettesíti a drága baritot; előnyös, hogy erre a más célra alkalmatlan, gyengébb minőségű kaolin is felhasználható. Egyes kaolintípusokat a gumi- és festékgyártásnál hasznosítanak.
http://test.bebte.hu/geologiai_turak/kaolinbanya.htm

Kraft paper and paperboard (other than that of a kind used 4810[.3 + .9] for writing, printing or other graphic purposes), coated with kaolin or with other inorganic substances // Nátronpapír és -karton, az írásra, nyomásra vagy más grafikai célra szolgáló, kaolinnal vagy más szervetlen anyaggal bevont papír kivételével 4810[.3 + .9

De nekem szúrta a szememet, hogy ha a kaolin angolul is kaolin, akkor itt miért clay van?

egy oldalon agyaggal bevont, duplex papírok, CCKB
http://hu.gersonpaper.com/soft-touch-paper/duplex-board-grey...

https://www.google.hu/search?q=egy oldalon agyag bevont, dup...

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2016-12-29 22:25:04 GMT)
--------------------------------------------------

ez a kaolin-coated https://www.labce.com/spg964449_clopidogrel_response_analysi...

Itt viszont világosan leírják, hogy mi a különbség a barrier layer összetételében, platy pigments such as talc and kaolin combined with different amounts and types of latexes

In conventional paper coating, mineral pigments, sich as clay or talc, are used to improve the print quality, gloss, brightness and opacity of the paper product.

http://www.tappi.org/content/events/11papercon/documents/147...

Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
agyag-bevonatú csésze


Explanation:
Szó szerinti fordítás.
Először azt hittem sajtóhiba a kötőjel, és agyag csészére utal, mert eddig nem hallottam ilyen bevonatról, de az alábbi linken megtaláltam a leírást.


    Reference: http://www.gppackaging.com/BleachedBoard/Pages/Products_Cups...
Gabriella Vento
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  András Veszelka: A nyelvtanilag helyes írásmód valójában agyagbevonatú, agyagcsésze
6 hrs